  • 91. Data: 2008-05-11 21:15:38
    Temat: Re: Czy można zawyżać koszty wysyłki towaru?? (Allegro)
    Od: "Marek K" <m...@W...pl>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Z jakim dodawaniem?
    > "Cena Kup Teraz: 650,00 zł za sztukę"
    > Widzisz tam jakis znak +?
    > Moze nie pij jak piszesz na usenet...

    Koszt przesylki jest elementem ceny przy sprzedazy na odleglosc.
    Wszyscy juz wiedza, ze dwa elementy obok siebie to dla ciebie zbyt wiele.
    Dla mnie EOT.
    Jak koniecznie chcesz kontynuowac to najpierw wez korepetycje
    u jakiegos nauczyciela od nauczania poczatkowego.

    M.

  • 92. Data: 2008-05-12 06:11:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Aman" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ]> coś się tego wyłudzenia czepił.
    >
    > czepiłem się , bo zapłacić tyle za wysylke moge, jak zostanie to
    > udokumentowane że tyle to kosztowało. Bo wiesz tak to sobie każdy może
    > mówić . Zreszta szczerze mówiac to niezauwazylem tych kosztow wysylki
    > licytujac to.

    Napisz do allegro i gościowi zablokują konto. Gdzieś w regulaminie
    allegro było napisane (o ile mnie skleroza nie myli), że koszty wysyłki nie
    mogą być zawyżone. Tu są one zawyżone wielokrotnie.

  • 93. Data: 2008-05-12 07:00:33
    Od: Bastek <b...@S...interia.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Nie musi, bo jest swoboda zawiernia umow. Kupujacy wskaze inna oplacona juz
    > firme kurierska. Sposob dostarczenia bedzie taki jak w opisie.

    oczywiscie, ze moze zamowic swoja firme, ale sprzedajacy musi zapakowac
    ten bilet i przekazac tej firmie wiec za to policzy sobie 2500 zl.
    Jakbys znow zaczal sie pienic to powyzej w jednym z postow jest link do
    regulaminu opisujacy czym sa w aukcji koszta wysylki.

    Oj faktycznie masz ograniczone myslenie ...

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2008-05-12 07:04:27
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 12 May 2008 09:00:33 +0200, Bastek napisał(a):

    > oczywiscie, ze moze zamowic swoja firme, ale sprzedajacy musi zapakowac
    > ten bilet i przekazac tej firmie wiec za to policzy sobie 2500 zl.

    Moze byc bez pakowania. Kurier zglosi sie z opakowaniem.

    --
    KRZYZAK

  • 95. Data: 2008-05-12 07:16:04
    Od: Bastek <b...@S...interia.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:
    > Moze byc bez pakowania. Kurier zglosi sie z opakowaniem.

    No to sprzedajacy bedzie musial podniesc swoja droga dupe z kanapy,
    otworzyc szuflade, wyciagnac bilety, podejsc do drzwi, podac kurierowi
    towar i za to sobie policzy koszta wysylki :)
    W koncu jak sie uprzec to tez moga byc koszty przygotowania przesylki.

    Pozdrawiam
    Bastek

  • 96. Data: 2008-05-12 07:56:06
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 12 Maj, 09:16, Bastek <b...@S...interia.pl> wrote:

    > No to sprzedajacy bedzie musial podniesc swoja droga dupe z kanapy,
    > otworzyc szuflade, wyciagnac bilety, podejsc do drzwi, podac kurierowi
    > towar i za to sobie policzy koszta wysylki :)

    Moze sobie nawet zamowic dwie panienki i drogiego szampana na otarcie
    lez.
    Ale mnie to nie interesuje - ma mi _wydac_ moja wlasnosc.
    A wydanie towaru to nie przesylka.

  • 97. Data: 2008-05-12 09:05:49
    Od: "Marek K" <m...@W...pl>

    Bastek wrote:

> [...]
    > towar i za to sobie policzy koszta wysylki :)
    > W koncu jak sie uprzec to tez moga byc koszty przygotowania przesylki.

    Nie daj sie sprowadzic do jego poziomu bo pokona cie doswiadczeniem.
    M.

  • 98. Data: 2008-05-12 15:10:21
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    > Najpierw wytrzyj swoj.

    > Zobaczysz, ale najpierw zaplacisz.
    > Choc moze byc juz pozno na wykorzystanie ich.

    a) Prawo polskie zabrania odsprzedazy biletów na tego typu imprezy "z zyskiem'
    b) Zabronione jest także działanie w celu obejścia przepisów prawa, a tu
    ewidentnie z takim działaniem sprzedającego ma się do czynienia. A prawo sądy
    analizują nie tylko literalnie (choć I instancja często na takowej pozostaje)
    ale równeiż względem doktryny - a ta mówi np o tym że cena musi być adekwatna
    do wartości usługi - a ciężko będzie gościowi udowodnić że to faktycznie 2500ma
    kosztować)
    c) Idziesz do jakiegoś rozgarniętego prawnika, mówisz co jest grane, ten
    napisze ci pismo o odstąpieniu od umowy bo zostałeś wprowadzony w błąd
    kosztami "pakowania i wysyłki",a ponadto taka transakcja jest nielegalna w
    świetle prawa, a więc nie mozesz być zmuszony do jej realizacji (w Polsce nie
    można być ukaranym za niezrealizowanie nielegalnej umowy) i wysyłasz to temu
    niby-sprzedająceemu (trzeba to tylko mądrze sformułować

    Po takim czymś gostek byłby idiota jakby poszedł do sądu - troche bardziej
    rozgarnięy prawnik sobie z tym poradzi bo przecież gołym okiem widac o co
    chodzi w tej transakcji.. jeśłi nawet sąd I instancji orzekłby na twoją
    niekorzyść - to jest jeszcze II instancja, a tam prawo analizuje się już nie
    tylko literalnie ale równeiż względem doktryny - jeśli prawnik czegoś nie
    zawali to raczej nie przegrasz takiej sprawy

  • 99. Data: 2008-05-12 19:11:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 12 May 2008 09:04:27 +0200, Jacek Krzyzanowski
    <k...@o...pl> wrote:

    >Moze byc bez pakowania. Kurier zglosi sie z opakowaniem.
    Mozliwe ze zostalo juz opakowanie kupione i koszta poniesione ;)

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 100. Data: 2008-05-12 21:02:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2008, Aman wrote:
    [...do Maddy...]

    > ale po co ta bulwersacja...

    Popatrz na to inaczej: rzucasz argumentem "bo ja mam prawnika".
    Po czym rzucasz kolejnym argumentem, który jest zupełnie od czapy i do
    tego sprzeczny z prawem (każdy, kto *zarobi* na transakcji *musi*
    wystawić rachunek na żądanie kupującego, bez względu na to, czy prowadzi
    DG w rozumieniu przepisów o prowadzeniu DG - to jest "DG w rozumieniu
    Ordynacji Podatkowej").
    No to mamy sobie myśleć o Twojej współpracy z prawnikiem? :)

    pzdr, Gotfryd