  • 1. Data: 2005-08-04 19:33:41
    Temat: Czy można założyć nową spółkę cywilną
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w niżej wymienionej sprawie, gdyż
    z tą dziedziną prawa dotychczas nie miałem sposobności sie zetknąć .

    1/Czy współwłaściciel firmy X może samodzielnie założyć nową własną firmę
    Y o tym samym profilu produkcji co firma X w której jest współwłaścicielem

    2/ Czy to jest zgodne z aktualnymi unormowaniami prawnymi

    3/Czy istnieją możliwości prawne zaskarżenia właściela nowo założonej
    firmy Y przez pozostałych współwłaścicieli firmy X o działanie na szkodę
    tej firmy

    Za wszelkie sugestie oraz wskazówki co do norm prawnych w tym zakresie z
    góry dziękuję

    Pozdrowienia KK

  • 2. Data: 2005-08-04 19:54:23
    Temat: Re: Czy można założyć nową spółkę cywilną
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):
    > 1/Czy współwłaściciel firmy X może samodzielnie założyć nową własną firmę
    > Y o tym samym profilu produkcji co firma X w której jest współwłaścicielem

    Tak. Posiadanie udziałów w Coca-Coli nie powoduje zakazu założenia
    rozlewni napojów.

    > 2/ Czy to jest zgodne z aktualnymi unormowaniami prawnymi

    Tak. Nie jest to zabronione.

    > 3/Czy istnieją możliwości prawne zaskarżenia właściela nowo założonej
    > firmy Y przez pozostałych współwłaścicieli firmy X o działanie na szkodę
    > tej firmy

    Jeśli jest tylko właścicielem udziałów/akcji to oczywiście nie jest to
    działanie na szkodę firmy. Co innego jeśli jest w zarządzie (nic takiego
    nie widzę w treści, więc ten temat sobie odpuszczę).

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-08-04 19:58:07
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Beniamin napisał(a):

    > Tak. Posiadanie udziałów w Coca-Coli nie powoduje zakazu założenia
    > rozlewni napojów.
    [..]

    Nie doczytałem w temacie, że tu chodzi o spółki cywilne, więc oczywiście
    treść powyższego posta nie dotyczy tej sytuacji.
    OIMW jeden przedsiębiorca nie może na raz podpisać dwóch umów spółki
    cywilnej.
    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-08-04 20:10:54
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > działanie na szkodę firmy. Co innego jeśli jest w zarządzie (nic takiego
    > nie widzę w treści, więc ten temat sobie odpuszczę).

    Uprzejmie dziękuję za szybkie udzielenie odpowiedzi
    KK

  • 5. Data: 2005-08-04 20:11:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Beniamin <b...@c...pl> napisał:

    >OIMW jeden przedsiębiorca nie może na raz podpisać dwóch umów spółki
    >cywilnej.
    A to dlaczego ? Jest wspólnikiem spóki A, a także spółki B (z innym
    wspólnikiem) oraz jednocześnie prowadzi dz.g. na własny r-k, czyli
    jego własna jednoosobowa firma.
    Artur Golański

  • 6. Data: 2005-08-04 20:20:10
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

> [...]
    > treść powyższego posta nie dotyczy tej sytuacji.
    > OIMW jeden przedsiębiorca nie może na raz podpisać dwóch umów spółki

    Zrozumiałem i jak z tego wynika to można złożyc np. spółke zoo itp Jeszcze
    raz dziękuję
    KK