  • 1. Data: 2005-08-04 15:57:41
    Temat: Zatrudnienie cudzoziemca
    Od: "Krzysiek" <h...@x...pl>

    Witam,

    Chcę zatrudnić w firmie cudzoziemca. Konkretnie obywatelkę Wietnamu z kartą
    czasowego pobytu w Polsce. Jej mąż, także Wietnamczyk jest już zatrudniony w
    firmie i ma kartę STAŁEGO pobytu w Polsce (ponoć to jest istotne). Jakie
    dokumenty muszę zgromadzić ? Czy jest potrzebne zezwolenie na pracę? Pytam,
    bo ponoć jeśli mąż ma kartę stałego pobytu to dla żony - mimo, że posiada
    kartę czasową - takie zezwolenie nie jest potrzebne. Bardzo proszę o pomoc.
    Może jakieś paragrafy??

    Pozdrawiam,

    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-08-04 17:49:40
    Temat: Re: Zatrudnienie cudzoziemca
    Od: maHo <m...@p...net>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > kartę czasową - takie zezwolenie nie jest potrzebne. Bardzo proszę o pomoc.

    Na pewno cudzoziemiec na karcie czasowego pobytu mający za małżonka
    obywatela Polski może pracować bez zezwolenia. Jak jest z małżonkiem na
    karcie stałego pobytu nie wiem, ale osobiście wątpię.

    Z tego co pamiętam to widziałem ten przepis na oczy rok temu, i chyba
    wszedł on w życie gdzieś w okolicach lipca 2004 r. Było to albo
    rozporządzenie ministra pracy itd..., albo ustawa o przeciwdziałaniu
    bezrobociu i promocji pracy czy coś w tym guście.

    Generalnie, http://isip.sejm.gov.pl twoim przyjacielem jest

    pozdrav

    maHo