  • 1. Data: 2005-08-04 16:10:56
    Temat: Martwe prosiaki a prawo
    Od: "nieRolnik" <c...@p...onet.pl>

    Mam pytanie: jakie przepisy regulują utylizacje martwych zwierząt takich jak
    świnie domowe, prosięta ?? Co grozi za kompostowanie zwierząt na własnym terenie
    w oborniku??

  • 2. Data: 2005-08-04 21:39:38
    Temat: Re: Martwe prosiaki a prawo
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    nieRolnik:
    > Co grozi za kompostowanie zwierząt na własnym terenie
    > w oborniku??

    Epidemia.
    Pozdr. Dulek

  • 3. Data: 2005-08-05 05:56:06
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Dulek" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
    > nieRolnik:
    >
    > Epidemia.
    > Pozdr. Dulek Witam
    Regulują to przepisy sanitarno epidemiologiczne.
    Kazdy upadek zwierzęcia hodowlanego musi być bzwzględnie zgłoszony do
    Powiatowego Lekarza Weterynarji, który po zbadaniu padłego zwirzęcia i
    ustaleniu przyczyn padnięcia wydaje stos,zaświadczenie.
    Należy pamiętać, że aktualnie wszystkie zwierzęta hodowlane tj. krowy,
    konie, świnie, kozy, owce muszą mieć numery identyfikacyne oraz paszporty.
    Kazde przemieszczenie zwierzęta musi być zgłoszone do A gencji
    Restrukuryzacji i Modernizacji Rolnictwa tym bardziej każdy upadek tegoż
    zwierzęcia . Jest to bezwzględny wymóg obwarowany także karami.

    Natomiast co do utylizacji to także istnieja stros. zakłady, które tym się
    zajmują . Stosowne listy są dostępne w /w
    jednostkach.
    Niedopuszczalne jest składowanie w sposób opisany przez pytającego..
    Wszelkie informacje można wiarygodnie uzyskać nawet drogą telefoniczną w
    powyzszych jednostkach a także w Powiatowej Stacji Sanitarno
    Epidemiologicznej.
    Nie podaję stosownych przpisów gdyż w tej chwili ich nie mam, lecz to co
    napisałem jest wiarygodne

    Pozdrowienia KK

  • 4. Data: 2005-08-05 07:00:21
    Od: "Nie Rolnik" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Epidemiologicznej.
    > Nie podaję stosownych przpisów gdyż w tej chwili ich nie mam, lecz to co

    dziękuję za odpowiedź