  • 1. Data: 2005-08-04 18:39:38
    Temat: Re: Radio internetowe w pubie...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:42f26098$1@news.home.net.pl...

    ZAiKS i STOART. Nieodmiennie niezależnie od nośników, bo oni chronią
    autorów tych utworów, a nie sposób rozprowadzania programu.

  • 2. Data: 2005-08-04 18:39:59
    Temat: Radio internetowe w pubie...
    Od: "Qlfon" <r...@l...pl>

    Witam!
    Zalozmy ze mam pub, zalozmy tez ze chcialbym puszczac w nim muzyke. jak
    wyglada sprawa legalnosci publicznego odtwarzania w tymze pubie muzyki z
    rozglosni internetowych? Czy ZAIKS moze sie do tego przyczepic? Jesli
    nie ZAIKS to ew. kto?
    Pozdrawiam!
    Q.

  • 3. Data: 2005-08-06 07:12:26
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dctndf$m0l$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ZAiKS i STOART. Nieodmiennie niezależnie od nośników, bo oni chronią
    > autorów tych utworów, a nie sposób rozprowadzania programu.

    No ale przynajmniej abonament rtv odpada?

  • 4. Data: 2005-08-06 09:41:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dd1nv4$8j0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No ale przynajmniej abonament rtv odpada?

    Tak

  • 5. Data: 2005-08-06 19:01:12
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ZAiKS i STOART. Nieodmiennie niezależnie od nośników, bo oni chronią
    > autorów tych utworów, a nie sposób rozprowadzania programu.

    a ponoć orzecznictwo idzie w stronę przeciwną niż przez ostatnią dekadę...

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2005-08-07 19:28:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w
    wiadomości news:dd31dl$ioj$2@213-238-100-58.adsl.inetia.pl...

    > a ponoć orzecznictwo idzie w stronę przeciwną niż przez ostatnią
    dekadę...

    Orzecznictwo zaczyna wymagać wykazania przez uprawnionych wysokości
    osiągniętych z tytułu odtwarzania muzyki korzyści. Moim zdaniem kierunek
    słuszny, bo ZAiKS, STOART i inne tego typu organizacje zaczęły przeginać
    z wysokością stawek branych cokolwiek z powietrza. Ale ta zmiana w
    orzecznictwie nie ma nic wspólnego ze źródłem odtwarzanej muzyki.

  • 7. Data: 2005-08-07 20:01:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > z wysokością stawek branych cokolwiek z powietrza. Ale ta zmiana w
    > orzecznictwie nie ma nic wspólnego ze źródłem odtwarzanej muzyki.

    Czyli co, zalozmy, ze prowadze taki pub i puszczam muzyke... tyzien nie
    puszczam i patrze jaka jest roznica, czy ta muz zarabia na siebie
    czynie? To sie da jeszcze zrobic...

    Ale nie wyobrazam sobie wylaczneia muzy w dyskotece...

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________

  • 8. Data: 2005-08-07 20:24:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Przepis prawa nakazuje płacić ZAiKS i STOART. Wysokość stawki określa
    rozporządzenie bodajże. W wypadku dyskoteki nie ma tu żadnego problemu.

    Schody się zaczęły, jak ZAiKS i STOART wyciągnęli ręce po opłaty od
    właścicieli sklepów z butami na przykład. Sądy - moim zdanie bardzo
    przytomnie - zażądały wykazania wysokości osiąganych przez sklepy
    butami przychodów z tytułu odtwarzanej muzyki. I tu zaczęły się problemy
    dowodowe.

    O ile jak ktoś przychodzi do dyskoteki, to płaci wstęp i można uznać, że
    to stanowi dochód wynikający z tej muzyki, to w sklepie z butami to
    miejsca nie ma. Zresztą linia orzecznictwa chwilowo chyba jest
    nieustabilizowana. Część sądów zasądza kwoty zgodnie z żądaniami
    organizacji zbiorowego zarządzania.

  • 9. Data: 2005-08-07 20:28:37
    Od: stamp <p...@p...it>

    mariposa doux wrote:

> [...]
    > czynie? To sie da jeszcze zrobic...
    >
    > Ale nie wyobrazam sobie wylaczneia muzy w dyskotece...

    Musisz wystawic duzy napis "Muzyka z radia wylacznie dla osobistego
    uzytku pracownikow. Klientom zabrania sie sluchania". ;-)

    Zlodzieje z ZAiKS moga dochodzic jedynie kiedy maja konkretne
    upowaznienie konkretnego wlasciciela praw do konkretnej muzyki. A
    pozniej musza jeszcze udowodnic "straty".

    Byle prawnik powinien rozlozyc ich np faktem ze BMG placi lapowki DJom
    za lansowanie hitow:

    http://www.oag.state.ny.us/press/2005/jul/jul25a_05.
    html

    i dobrowolnie zaplacil kare 10 milionow $.

    Podobna hipokryzje widzimy w przypadku agencji dezinformacyjnej AFP
    ktora to pozwala google o umieszczanie fotografii AFP na serwisie google
    news. Tak sie sklada ze wiele redakcji celowo odblokowuje linki klikane
    bezposrednio z google news do siebie, podczas kiedy ten sam URL jest
    ograniczony kiedy jest klikany bezposrednio, juz nie z google news.

  • 10. Data: 2005-08-08 07:56:31
    Od: Raku_krak <r...@N...amigos.kom.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > ZAiKS i STOART. Nieodmiennie niezależnie od nośników, bo oni chronią
    > autorów tych utworów, a nie sposób rozprowadzania programu.

    Chronią ??? czyli jeżeli w radio (może być i internetowym) zostanie
    puszczony utwór mój, mojego autorstwa, mojego zespołu, to czy moge od
    ZAiKSu domagać się wynagrodzenia ???

    --
    Raku