eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy można wysyłać emaile handlowe do firm które udostępniają swoje adresy na www? › Re: Czy można wysyłać emaile handlowe do firm które udostępniają swoje adresy na www?
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można wysyłać emaile handlowe do firm które udostępniają swoje
    adresy na www?
    Date: Sun, 4 May 2003 22:20:12 +0200

    Sprawę całkowicie rozwiązałoby umieszczenie przez właściciela adresu
    mailowego na stronie oświadczenia, iż wyraża zgodę na przesyłanie ofert
    handlowych. Na miejscu byłoby ewentualnie określenie zakresu oczekiwanych
    ofert. Ale co zrobić, jeśli takiej wzmianki nie ma?
    Otóż moim zdaniem przesłanie krótkiego prostego zapytania (1-2 kb), czy
    właściciel adresu życzy sobie ofertę na temat dajmy na to butów nie jest
    czynem społecznie szkodliwym. Pod warunkiem, że nie jest to na modnej
    ostatnio zasadzie, iż brak odpowiedzi uważany jest za przyzwolenie. Skoro
    brak jest tutaj społecznej szkodliwości, a zatem choć czyn ten formalnie
    również spełnia znamiona wykroczenia w ustawie, to jednak wykroczeniem by
    nie był.
    Niestety, by się dowiedzieć, jak sądy będą do tego podchodziły trzeba
    poczekać na pierwsze wyroki w takich sprawach. To one wskażą kierunek
    orzecznictwa.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-