  • 1. Data: 2003-05-04 10:15:15
    Temat: Czy można wysyłać emaile handlowe do firm które udostępniają swoje adresy na www?
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie wolno wysyłać
    żadnych reklam itp. tą drogą, ale w Internecie jest kilka interpretacji tej
    ustawy i jest tam napisane że: " nie można wysyłać tą drogą listów
    reklamowych jeśli adresat nie podał swego adresu do użytku publicznego". Tak
    więc jeśli jest firmowa strona i tam jest podany adres to można wysłać im
    ofertę handlową czy nie?

    Pozdrowiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-05-04 11:01:45
    Od: "Russar" <j...@a...email.pl>

    Ja nieco zmodyfikuje pytanie poniewaz mam podobne watpliwosci, ktore
    chcialbym zeby ktos mi wyjasnil

    Kiedy zwykly e-mail staje sie spamem ?
    Czy wejscie tej ustawy w ogole zablokowalo jakiekolwiek kontakty e-mailowe
    miedzy ludzmi ?
    Czy jezeli napisze do jakiejs firmy e-maila z pewna propozycja (np.
    propozycja wspolpracy) to czy jest to spam ? Naturalnie niczego nie
    zamiawiali ode mnie, a w szczegolnosci reklam...
    Czy wiec jak wysle cos takiego to bedzie to spam ?
    A czy bedzie roznica jezeli wysle do nich maila z trescia scisle zwrocona do
    nich (gdzie wymienia nazwe ich firmy i opisze warunki relacji tylko
    odpowiednie dla nich) a trescia "ogolnodostepna" gdzie pisze do kazdego
    potencjalnego odbiorcy?

    Russar

  • 3. Data: 2003-05-04 17:24:39
    Od: t...@w...pdi.net

    Bartek <b...@p...fm> wrote:

> [...]
    > ustawy i jest tam napisane że: " nie można wysyłać tą drogą listów
    > reklamowych jeśli adresat nie podał swego adresu do użytku publicznego".

    Podaj gdzie jest taka interpretacja? Zreszta ja ci napisze lepsza:

    "jesli adresat podal swoj e-mail do uzytku publicznego to mozna go okrasc i
    zgwalcic mu zone"

    Zreszta coz to jest ten "uzytek publiczny"?

    Nie. Na w...@f...com bedziesz slal oferty?

    > Pozdrowiam
    > Bartek

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 4. Data: 2003-05-04 20:20:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Sprawę całkowicie rozwiązałoby umieszczenie przez właściciela adresu
    mailowego na stronie oświadczenia, iż wyraża zgodę na przesyłanie ofert
    handlowych. Na miejscu byłoby ewentualnie określenie zakresu oczekiwanych
    ofert. Ale co zrobić, jeśli takiej wzmianki nie ma?
    Otóż moim zdaniem przesłanie krótkiego prostego zapytania (1-2 kb), czy
    właściciel adresu życzy sobie ofertę na temat dajmy na to butów nie jest
    czynem społecznie szkodliwym. Pod warunkiem, że nie jest to na modnej
    ostatnio zasadzie, iż brak odpowiedzi uważany jest za przyzwolenie. Skoro
    brak jest tutaj społecznej szkodliwości, a zatem choć czyn ten formalnie
    również spełnia znamiona wykroczenia w ustawie, to jednak wykroczeniem by
    nie był.
    Niestety, by się dowiedzieć, jak sądy będą do tego podchodziły trzeba
    poczekać na pierwsze wyroki w takich sprawach. To one wskażą kierunek
    orzecznictwa.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 5. Data: 2003-05-04 20:35:28
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    > Podaj gdzie jest taka interpretacja? Zreszta ja ci napisze lepsza:
    Czy lepszą to nie wiem.
    Np. tu
    http://www.fkn.pl/news/id__7599

    > "jesli adresat podal swoj e-mail do uzytku publicznego to mozna go okrasc
    > zgwalcic mu zone"
    Z tego co się orientuje to adres email nie służy raczej do gwałcenia.

    > Nie. Na w...@f...com bedziesz slal oferty?
    Na tylko jeśli na stronie danej fimry są adresy do poszczególnych jej
    członków zarządu np. prezes, dyr. techniczny idt. do do nich wyślę ofertę
    t...@f...com

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2003-05-09 14:20:12
    Od: PACTUM INKASSO <p...@b...pl>

    Bartek wrote:

> [...]
    > Tak więc jeśli jest firmowa strona i tam jest podany adres to można wysłać

    drobny szczegół, który wszystkim umyka to zakres podmiotowy ustawy, czyli
    nie wolno reklamowac się w ten sposób dla Przedsiębiorcy świadczących
    usługi w formie elektronicznej. wniosek z art 1 ustawy i definicji ustawoej
    --
    PACTUM INKASSO
    doradztwo w zakresie wierzytelności

  • 7. Data: 2003-05-10 07:07:07
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > nie wolno reklamowac się w ten sposób dla Przedsiębiorcy świadczących
    > usługi w formie elektronicznej. wniosek z art 1 ustawy i definicji ustawoej

    co takiego??
    mozesz rozwinac mysl, bo nie bardzo rozumiem

    pozdrawiam
    d.

  • 8. Data: 2003-05-10 07:09:20
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > ustawy i jest tam napisane że: " nie można wysyłać tą drogą listów
    > reklamowych jeśli adresat nie podał swego adresu do użytku publicznego"

    a gdzie takie bzdury wypisuja?

    pozdrawiam
    d.

  • 9. Data: 2003-05-10 07:11:20
    Od: w...@p...onet.pl

    > a gdzie takie bzdury wypisuja?

    chodzi oczywiscie o ten uzytek publiczny...