  • 1. Data: 2004-08-17 21:32:00
    Temat: Czy można wypowiedzieć porozumienie zawarte na czas określony ?
    Od: barney <m...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,
    Mam oto taką sprawę. Zamieszkuję sobie w bloku który ma podziemmny
    parking. Żeby móc korzystać z tego parkingu podpisałem ze spółdzielnią
    porozumienie że miesięcznie będę płacił za to miejsce X zł. Porozumienie
    zostało zawarte na 5 lat, i nie ma w nim żadnej wzmianki że można je
    wcześniej zerwać (no chyba żebym przestał płacić za miejsce postojowe).
    Dzisiejszego pięknego dnia dostałem zawiadomienie że spółdzielnia
    wypowiada mi to porozumienie (bez podania powodu, po prostu lakoniczne
    stwierdzenie że dniem YYYY-MM-DD zawarte porozumienie przestaje
    obowiązywać) i proponuje podpisanie nowego w którym to samo miejsce
    postojowe kosztuje już więcej. Pytnie: Czy mogą o tak sobie wypowiedzieć
    porozumienie zawarte na czas określony jeśli ja tego nie chcę (z
    wiadomych finasowych powodów)? Czy reguluje to jakiś artykuł, przepis na
    który można się powołać w rozmowie z nim (bo do takiej rozmowy
    pewnie dojdzie)

    barney

  • 2. Data: 2004-08-17 22:49:22
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2004 23:32:00 +0200, barney naskrobał(a):

> [...]
    > wiadomych finasowych powodów)? Czy reguluje to jakiś artykuł, przepis na
    > który można się powołać w rozmowie z nim (bo do takiej rozmowy

    Jeżeli w umowie na czas określony nie ma wskazanej możliwości wypowiedzenia
    to żadna strona nie może tego dokonać.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-18 07:39:22
    Od: Barney <m...@o...pl>

    Witam,

    > Jeżeli w umowie na czas określony nie ma wskazanej możliwości wypowiedzenia
    > to żadna strona nie może tego dokonać.

    Dziękuję za odpowiedź.
    Na jaki paragraf, przepis można się powołać?
    barney

  • 4. Data: 2004-08-18 07:44:51
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 17 Aug 2004 23:32:00 +0200, barney naskrobał(a):
    >

    > Jeżeli w umowie na czas określony nie ma wskazanej możliwości
    wypowiedzenia
    > to żadna strona nie może tego dokonać.

    Nie - naprawdę? a skąd ta informacja ?? chyba że piszesz o umowie o pracę

  • 5. Data: 2004-08-18 07:47:37
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Należy zastanowić się czym jest "porozumienie" o którym piszesz. IMO jest to
    umowa najmu miejsca parkingowego lub umowa do najmu zbliżona. Jeśli przyjąć
    taki punkt widzenia kc wprost daje odpowiedź na Twoje pytanie:
    Art. 673. § 1. Jeżeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno
    wynajmujący, jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem terminów
    umownych, a w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.
    § 2. Ustawowe terminy wypowiedzenia najmu są następujące: gdy czynsz jest
    płatny w odstępach czasu dłuższych niż miesiąc, najem można wypowiedzieć
    najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec kwartału kalendarzowego; gdy
    czynsz jest płatny miesięcznie - na miesiąc naprzód na koniec miesiąca
    kalendarzowego; gdy czynsz jest płatny w krótszych odstępach czasu - na trzy
    dni naprzód; gdy najem jest dzienny - na jeden dzień naprzód.
    § 3. Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący, jak i
    najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie.
    pzdr

  • 6. Data: 2004-08-18 07:55:34
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <w...@n...hotmail.com> napisal(a):
> [...]
    > § 3. Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący, jak i
    > najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie.

    A czy można wypowiedzieć w drodze porozumienia stron? Tzn. obydwie
    strony się zgadzają, że od jutra rozwiązujemy mimo zapisów o innej
    formie?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 7. Data: 2004-08-18 09:40:49
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    > strony się zgadzają, że od jutra rozwiązujemy mimo zapisów o innej
    > formie?

    No oczywiście - w prawie cywilnym obowiązuje zasada swobody umów czyli
    zmiana w drodze zgody stron, rozwiązanie jest jak najbardziej ok.
    pzdr

  • 8. Data: 2004-08-18 09:46:30
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Wirde napisał(a):
> [...]
    > § 3. Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący, jak i
    > najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie.

    Przepis ten dotyczy tylko najmu na czas nieokreślony (nie oznaczony), a kazusie
    było że umowa została zawarta na 5 lat (czas oznaczony), więc tego się nie
    stosuje.
    Jeśli nie zastrzeżono w umowie możliwości wypowiedzenia to nie można
    wypowiedzieć - art. 673 paragraf 3 kc.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-08-18 09:51:33
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Barney napisał(a):

    > Dziękuję za odpowiedź.
    > Na jaki paragraf, przepis można się powołać?
    > Pozdrawiam

    Art. 673 paragraf 3 kc.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-08-18 11:05:02
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    > stosuje.
    > Jeśli nie zastrzeżono w umowie możliwości wypowiedzenia to nie można

    Nie wiem czy zorientowałeś się co napisałeś, a napisałeś mianowicie:
    Przepis 673 przy kazusie się nie stosuje. Jeśli nie zastrzeżono w umowie
    możliwości wypowiedzenia to stosuje się - art. 673 paragraf 3 kc.
    Nie wiem czy już po zajęciach z logiki prawniczej, ale jeśli tak - to jak
    nazwać takie rozumowanie?