  • 1. Data: 2006-04-04 04:51:07
    Temat: Czy można już wykonać zapis (z testamentu)?Bardzo proszę o pomoc
    Od: "Dawid " <f...@N...gazeta.pl>

    Mieliśmy "spotkanie" w Sądzie w sprawie spadku. Orzeczono (a teraz czekamy na
    upełnomocnienie postanowienia), że jeden spadkobierca dostaje wszystko, a
    pozostałe treści w testamnecie realizowane są jako zapisy. I teraz mam takie
    ważne pytanie - czy by zrealizować te zapisy, to trzeba czekać na
    uprawomocnienie postanowienia?? Czy też można te zapisy realizować, już
    teraz?? Niesie to za sobą jakieś konsekwencje prawne??
    Co w przypadku, gdy po zrealizowaniu zapisu, przed uprawomocnieniem wyroku,
    któraś ze stron złożyła by odwołanie?? Taki zrealizowany zapis jest ważny??

  • 2. Data: 2006-04-04 10:55:45
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Dawid napisał(a):
> [...]
    > któraś ze stron złożyła by odwołanie?? Taki zrealizowany zapis jest ważny??

    konsekwencje mogą być takie, że jeśli przed uprawomocnieniem sprzedaż
    część spadku, ktoś się odwoła od wyroku, a na następnej rozprawie okaże
    się, że wcale tego nie dostajesz, to znaczy, że właśnie dysponowałeś
    rzecza, którą nie miałeś prawa dysponować

  • 3. Data: 2006-04-04 13:40:55
    Od: "Dawid " <f...@g...pl>

    sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał(a):

    Tzn. wygląd to tak, że w testamencie rzeczy X. przypada pani 1, rzecz Y
    przypada pani 2, rzecz Z przypada mnie. Sąd orzekł, że wszystko przypada dla
    mnie, a te treści w testamencie są zapisami - czyli jestem zobowiązany wydać
    rzecz X. pani 1, rzecz Y pani 2. I chodzi o mi o to, czy mogę to im przekazać
    to teraz, przed uprawomocnieniem wyroku?? Bo wychodzę z założenia, że jeżeli
    ktoś się odwoła, i zmieni się postanowienie sądu, to i tak, za ewentualną
    sprzedaż rzeczy X lub rzeczy Y, będzie odpowiada, któraś z pań, mam rację??
    Swoją drogą oczywiście zamierzam dać im do pokwitowania jakieś potwierdzenie
    odbioru, gdzie jasno będzie napisane, że ja im to przekazuje, a one to
    odbierają.

  • 4. Data: 2006-04-04 13:42:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Dawid napisał(a):

> [...]
    > odbioru, gdzie jasno będzie napisane, że ja im to przekazuje, a one to

    A czy to taki kłopot poczekać te 3 tygodnie ?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 5. Data: 2006-04-04 14:25:19
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Dawid napisał(a):
> [...]
    > sprzedaż rzeczy X lub rzeczy Y, będzie odpowiada, któraś z pań, mam rację??

    Nie, bo niewiadomo jak będzie wyglądało kolejne orzeczenie sądu, może
    np. pojawić się nowy testament w którym cały majątek dostaję ja, a nie ty.

    > Swoją drogą oczywiście zamierzam dać im do pokwitowania jakieś potwierdzenie
    > odbioru, gdzie jasno będzie napisane, że ja im to przekazuje, a one to
    > odbierają.

    No to byłoby nawet wskazane, dla twojego świętego spokoju

  • 6. Data: 2006-04-04 16:35:19
    Od: "Dawid " <f...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > A czy to taki kłopot poczekać te 3 tygodnie ?

    dla mnie nie, ale dla pani 1 i dla pani 2 tak. Już nawet nie przyjemne
    telefony dostaję (żeby nie powiedzieć z grożbami) - chociaż tu im
    uświadomiłem, że takie zachowanie podlega pod art. 191 k.k. :-))

  • 7. Data: 2006-04-04 16:38:59
    Od: "Dawid " <f...@g...pl>

    sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał(a):

    > Nie, bo niewiadomo jak będzie wyglądało kolejne orzeczenie sądu, może
    > np. pojawi się nowy testament w którym cały majajątek dostaję
    > ja, a nie ty.

    no a tego nie rozumiem - przecież jeżeli ktoś te rzeczy sprzeda, to on będzie
    chyba ewentualnie odpowiadał za swój czyn, tak?? I to on będzie musiał
    siętłumaczyć i ewentualnei spłacać nowego spadkobiercę, czy jak to tam
    będzeie wg nowego orzeczenia sądu.....

  • 8. Data: 2006-04-04 17:20:42
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Dawid napisał(a):

    > dla mnie nie, ale dla pani 1 i dla pani 2 tak. Już nawet nie przyjemne
    > telefony dostaję (żeby nie powiedzieć z grożbami) - chociaż tu im
    > uświadomiłem, że takie zachowanie podlega pod art. 191 k.k. :-))

    to powiedz im żeby cię do sądu podały ;-)