  • 1. Data: 2006-04-03 23:15:59
    Temat: Problem z kupujacym
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Sprzedalem przedmiot uzytkownikowi na aukcji za 20 zł.(wylicytowana kwota)
    W opisie napisalem ze wg katalogu cena moze dochodzic nawet do 1000 zł
    Wszystko pieknie i ladnie uzytkownik ten wplacil mi 24,50 (doliczyl wysylke)
    Ja dzis po przyjsciu do domu chce sie brac do pakowania a przedmiotu nie
    moge znalezc
    Po dlugich poszukiwaniach szczatki tego przedmiotu znalazlem u coreczki na
    stoliku :(
    napisalem do sprzedajacego o tym i zaproponowalem zwrot pieniedzy (24,50)
    oraz podobny przedmiot w prezencie (nie identyczny gdyz drugiego takeigo
    egzemplarza nie mam)
    Kupujacy mi odpisal ze nie zgadza sie na takie rozwiazanie i ze chce
    otrzymac 1000 zł czyli tyle co było w opisie przedmiotu.
    Czy ja mu musze zwrocic 1000 zł? czy tez 24,50 i nic wiecej ??
    Które przepisy KC reguluja rozwiazanie takiej sytuacji?
    Z góry dziekuję za pomoc gdyż jakiekolwiek polubowne proby dogadania się
    spotykaja się z oporem kupujacego.
    F.

  • 2. Data: 2006-04-04 04:55:14
    Temat: Re: Problem z kupujacym
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "F.T." <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kupujacy mi odpisal ze nie zgadza sie na takie rozwiazanie i ze chce
    > otrzymac 1000 zł czyli tyle co było w opisie przedmiotu.

    Ciesz się, że nie użyłeś w opisie słowa "nieziemski" :)

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 3. Data: 2006-04-04 06:11:16
    Od: "<Dick>" <leszbox@wu_pe.pe_el>

    > Kupujacy mi odpisal ze nie zgadza sie na takie rozwiazanie i ze chce
    > otrzymac 1000 zł czyli tyle co było w opisie przedmiotu.

    Ty chyba żartujesz, przecież to prowokacja.

    Zwrot 24,50 - tak + kwota jak chcesz dać, żeby nie dostać negatywa.
    Jeżeli nieposiadanie komentarza negatywnego warte jest dla Ciebie 1000 zł
    to oczywiście zapłać a może jeszcze więcej ?
    O szczęściarz ten Twój kupujący.

  • 4. Data: 2006-04-04 06:22:19
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    Niech se idzie do sądu po te 1000 zł.

    Nawet jesli wplate 24.5 potraktowac jako zadatek za rzecz, to jedyne co moze
    otrzymac to 24.5 razy 2 jako zwrot zadatku w podwójnej wysokosci.

  • 5. Data: 2006-04-04 07:14:52
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    493, 471 kc

    kupujacy moze od umowy odstapic albo zadac naprawienia szkody
    w tym przypdku cala szkoda to 24,50 zł /oczywiscie zakladam ,ze na aukcji za
    tyle zostal wylicytowany towar/

    proponuje przelac kupujacemu niezwlocznie pieniadze i nic poza tym

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-04-04 07:28:38
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    wysylke)
    > Ja dzis po przyjsciu do domu chce sie brac do pakowania a przedmiotu nie

    Coś wartego 1000 sprzedajesz za 24 zł i teraz twierdzisz, że córka ci to
    zniszczyła ?
    Nie wiem oczywiście czy mówisz prawdę, ale na miejscu kupującego nie
    wierzyłbym w tą historię i zgłosił cię do ukarania.

    Tomek

  • 7. Data: 2006-04-04 07:38:38
    Od: "<Dick>" <leszbox@wu_pe.pe_el>

    > kupujacy moze od umowy odstapic albo zadac naprawienia szkody
    > w tym przypdku cala szkoda to 24,50 zł /oczywiscie zakladam ,ze na aukcji
    za
    > tyle zostal wylicytowany towar/

    zaczynając od początku, czy licytacja przedmiotu na aukji internetowej
    jest prawnym zawarciem umowy pomiedzy sprzedającym a kupujacym ?

    czy kupujący mógłby próbować udowodnić, że z powodu niewywiązania
    się sprzedającego poniósł straty w firmie itp. na większą kwotę
    i mógłby obciążyć nimi sprzedającego ?

    no i sprawa ostatnia, czy sądzisz że sprawa o 24,5 może trafić do sądu ?
    przecież koszt przejazdu jednego z kontrahentów będzie znacznie większy
    nie mówiąc o kosztach procesu, nie jestem prawnikiem dlatego pytam,
    ale czy wniesienie sprawy przez kupujacego nie byłoby dowodem na
    jego problemy ze zdrowiem psychicznym (oczywiście dostał swoje 24,5) ?

    a może takie sprawy ląduja jednak w sądach ?

  • 8. Data: 2006-04-04 08:20:59
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Nie wiem oczywiście czy mówisz prawdę, ale na miejscu kupującego nie
    > wierzyłbym w tą historię i zgłosił cię do ukarania.

    Sam mam teraz problem z niejakim Jaroslawem B. (uzytkownik HHCALMAR), ktory
    od miesiaca nie moze dziwnym trafem wyslac do mnie jednego mikrofonu za 12
    zlotych. Podobno wyslal juz nawet drugi (sic!). Tak sie zastanawiam, czy dla
    takich wlasnie typow nie powinny jednak zaistniec te sady 24-godzinne.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 9. Data: 2006-04-04 10:24:07
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "<Dick>" <leszbox@wu_pe.pe_el> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli nieposiadanie komentarza negatywnego warte jest dla Ciebie 1000 zł
    > to oczywiście zapłać a może jeszcze więcej ?

    Pytam o skutki prawne a negatywa mam gdzie
    Facet podaje sie za prawnika i mnie straszy
    chcialeem poznac problem od strony prawnej i podeprzec sie punktami KC

  • 10. Data: 2006-04-04 11:07:47
    Od: "<Dick>" <leszbox@wu_pe.pe_el>

    > Pytam o skutki prawne a negatywa mam gdzie
    > Facet podaje sie za prawnika i mnie straszy
    > chcialeem poznac problem od strony prawnej i podeprzec sie punktami KC

    W takim razie ja bym oddał 24,50 i powiedział mu że czekam na wezwanie do
    sądu.
    A może go tu przyślij ? Może coś dopowie w tej dyskusji.

    No chyba, że handlujesz prochami, pornografią albo czymś innym ?
    Ja nie znam się na prawie ale myślę, że troche znam życie
    i w tym przypadku intuicja mogłaby wystarczyć.
    Chociaż jak ktoś już wspomniał, twój opis tez jest magiczny,
    sprzedajesz coś za 24 co warte jest 1000 ?
    Zapomniałeś o cenie minimalnej ? Rozumiem, że nie chcesz
    mu tego oddać, ale jak juz mówiłem dla mnie sprawa jest zakończona
    po wystawieniu ewentualnego negatywa.