  • 1. Data: 2006-04-03 21:39:14
    Temat: oświadczenie
    Od: "Radix" <n...@t...pl>

    Witam!
    Jak sensownie zabezpieczyć się przed ponoszeniem odpowiedzialności za szkody
    wyrządzone podczas prac koparką, gdy najemca sprzętu zapewnia że "nic w
    ziemi nie ma - może pan kopać spokojnie" a tymczasem uszkodzona zostaje
    instalacja energetyczna, telekomunikacyjna czy każda inna. Wg mnie inwestor
    wynajmujący sprzęt do wykopu powinien przestawić stan faktyczny przed
    podjęciem pracy tj. np.: przebieg linii. Czy jakiekolwiek oświadczenie
    spisane przed podjęciem robót - że inwestor przyjmuje na siebie
    odpowiedzialność za szkody wyrządzone nieumyślnie i nieświadomie przez
    operatora koparki (np na skutek błędnego określenia miejsca przebiegu kabla
    lub zapewnień że "tam nic nie ma ")zabezpiecza tego ostatniego? Jakiej
    treści powinno być to oświadczenie podpisane przez inwestora.
    Pozdrawiam i dziekuję za wszelkie konstruktywne głosy w sprawie.

    Pozdrawiam Radek

    ps. opcję ubezpieczenia juz wliczyłem mimo wszystko w grę ale mimo
    wszystko nie chciałbym odpowiadać za to że komuś "coś sie wydawało"