  • 1. Data: 2006-04-17 14:51:18
    Temat: Czy mogę?
    Od: Monika <m...@o...pl>

    Czy mogę zrobić zdjęcia z interwencji policji. Zrobiłam zdjęcia i
    zastanawiam czy przekazanie ich prokuraturze jako dowód nie narobi mi
    problemów. Właściwie na tych zdjęciach nie ma nic szczególnego poza data
    i czasem interwencji. Jest to dowód, że była interwencja. Do tego
    dołączę zdjęcia szkód jakie wyrządziła mi pewna osoba.

  • 2. Data: 2006-04-17 15:17:37
    Temat: Re: Czy mogę?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Monika [###m...@o...pl.###] napisał:
> [...]
    > i czasem interwencji. Jest to dowód, że była interwencja. Do tego
    > dołączę zdjęcia szkód jakie wyrządziła mi pewna osoba.

    Oczywiście, że możesz. Pod warunkiem, ze nie była to jakaś ukryta
    kamera, a po prostu brałaś w tym udział.

  • 3. Data: 2006-04-17 16:32:18
    Od: Monika <m...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > mi
    > data
    >
    > Oczywiście, że możesz. Pod warunkiem, ze nie była to jakaś ukryta
    > kamera, a po prostu brałaś w tym udział.

    Hmm aparat fotograficzny z okna sąsiedniego budynku to nie wiem czy sie
    kwalifikuje :). Dziwne to prawo żeby nie można było robić zdjęć policji
    np w przypadku łapówki i przedstawiać tego w sądzie :). Zapomniałam, że
    żyję w Polsce. Ale tak wracając do tematu to dołączyć te zdjęcia czy
    lepiej tylko te z poniesionymi szkodami.

  • 4. Data: 2006-04-17 18:10:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Apr 2006 17:17:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Oczywiście, że możesz. Pod warunkiem, ze nie była to jakaś ukryta
    > kamera, a po prostu brałaś w tym udział.

    A czemu z ukrytej kamery nie można?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-04-17 18:56:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Monika [###m...@o...pl.###] napisał:

> [...]
    że
    > żyję w Polsce. Ale tak wracając do tematu to dołączyć te zdjęcia czy
    > lepiej tylko te z poniesionymi szkodami.

    Tutaj nic dziwnego nie ma. Po prostu możesz robić zdjęcie, o ile
    jesteś gdzieś obecna. Nie wolno Ci jako osobie fizycznej umieszczać
    załóżmy jakiś kamer "podglądających" sąsiadów, czy nawet policjantów.
    Dokąd interwencja była w miejscu publicznie dostępnym, to spokojnie
    możesz sobie zdjęcia robić do woli. Nawet gdy była na terenie
    prywatnym, ale fotografujący stoi w miejscu publicznie dostępnym, to
    też nie ma problemu.

    Co więcej, to w sumie nawet jakbyś to zdjęcie wykonała wbrew prawu, to
    bedzie ono dowodem w sądzie. Tyle, że ktoś się mógł by zainteresować
    skąd masz zdjęcia z wnętrza jego mieszkania, skoro Cię nie było
    podczas tej interwencji.

  • 6. Data: 2006-04-17 18:57:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    scream [###n...@p...pl.###] napisał:
    > A czemu z ukrytej kamery nie można?

    Nie do końca jasno napisałem. Nie tyle jawność kamery jest ważna, co
    fakt, że osoba rejestrująca po prostu miała prawo i przebywała w danym
    miejscu. Ryzykowne było by przedstawianie zdjęć wykonanych jakąś
    umieszczoną na cudzym terenie bez jego zgody kamerą. I o to mi
    chodziło, ale trochę chyba skróciłem myśl za bardzo.

  • 7. Data: 2006-04-17 19:01:25
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > jesteś gdzieś obecna. Nie wolno Ci jako osobie fizycznej umieszczać
    > załóżmy jakiś kamer "podglądających" sąsiadów, czy nawet policjantów.

    Pieprzenie ... moge robic co mi sie podoba na swoim terenie. Czym sie
    rozni moje oko w oknie od kamery w tym samym oknie ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2006-04-17 19:01:46
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > A czemu z ukrytej kamery nie można?

    Prawo Tomasika :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2006-04-17 19:03:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KrzysiekPP wrote:

    > Pieprzenie ... moge robic co mi sie podoba na swoim terenie. Czym sie
    > rozni moje oko w oknie od kamery w tym samym oknie ?

    zoomem

  • 10. Data: 2006-04-17 19:11:24
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > zoomem