  • 11. Data: 2006-04-17 19:13:56
    Temat: Re: Czy mogę?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KrzysiekPP wrote:

    > Lornetke tez mam.

    Ale lornetka nie rejestruje obrazu.

  • 12. Data: 2006-04-17 19:18:22
    Od: Monika <m...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie do końca jasno napisałem. Nie tyle jawność kamery jest ważna, co
    > fakt, że osoba rejestrująca po prostu miała prawo i przebywała w danym
    > miejscu. Ryzykowne było by przedstawianie zdjęć wykonanych jakąś
    > umieszczoną na cudzym terenie bez jego zgody kamerą. I o to mi
    > chodziło, ale trochę chyba skróciłem myśl za bardzo.

    No to jak robię zdjęcia z budynku sąsiedniego, który i tak jest moją
    własnościa to nie ma problemu. Ciekawe czy policjanci czepialiby się
    jeżeli robiłabym zdjęcia w ich obecności. Mogliby zwrócić uwagę, że im
    przeszkadzam w prowadzeniu interwencji :) albo utrudniam :D. Dlatego
    lepiej robić zdjęcia z okna i w ten sposób nikomu nie przeszkadzać. Czy
    policja ma prawo burzyć się, że ktoś robi im zdjęcia? Oczywiścia
    zakładam, że nie jest się namolnym i nie utrudnia się.

  • 13. Data: 2006-04-17 19:26:45
    Od: Monika <m...@o...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Pieprzenie ...

    Dokładnie. Wybrałam nawet zdjęcia, na których nie można rozpoznać twarzy
    policjantów. Nikt nie powinien się czepiać. Zdjęcia przedstawiają tylko
    datę oraz czas zdarzenia i są dowodem na to, że interwencja policji była.

  • 14. Data: 2006-04-17 19:31:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    KrzysiekPP [###jimi@_FALSE_.ceti.pl.###] napisał:
    > Pieprzenie ... moge robic co mi sie podoba na swoim terenie. Czym
    sie
    > rozni moje oko w oknie od kamery w tym samym oknie ?

    Niczym. A próbowałeś umieściść kiedyś swoje okno w ścianie sąsiada?
    :-)

  • 15. Data: 2006-04-17 19:34:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Monika [###m...@o...pl.###] napisał:
> [...]
    tylko
    > datę oraz czas zdarzenia i są dowodem na to, że interwencja policji

    Tu nie o twarz policjantów chodzi. Przecież nie zamierzasz tego
    publikować. Skoro sąsiad robił fotki ze swoje okna, to możesz
    spokojnie je przedstawić sądowi. Chodziło mi o umieszczanie ukrytych
    kamer na terenie sąsiada.

  • 16. Data: 2006-04-17 19:43:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Monika [###m...@o...pl.###] napisał:

    > No to jak robię zdjęcia z budynku sąsiedniego, który i tak jest moją
    > własnością to nie ma problemu. Ciekawe czy policjanci czepialiby się
    > jeżeli robiłabym zdjęcia w ich obecności.

    Nie sądzę. Skoro masz taką ochotę. Mogli by mieć pretensje, gdybyś
    chciała publikować ewentualnie te zdjęcia. Ale i tutaj zdania są
    podzielone i część osób uważa, że nie jest wymagana zgoda policjantów.

    > Mogliby zwrócić uwagę, że im
    > przeszkadzam w prowadzeniu interwencji :) albo utrudniam :D.

    Jeśli byś utrudniała, to tak. To utrudnianie zachodzi wówczas, jak
    ktoś lata z aparatem podnosząc atmosferę konfliktu. Ale to raczej w
    wyjątkowych sytuacjach.

> [...]
    > policja ma prawo burzyć się, że ktoś robi im zdjęcia? Oczywiście
    > zakładam, że nie jest się namolnym i nie utrudnia się.

    Nie. Praca jak każda inna. Zgoda jest wymagana ewentualnie na
    publikację zdjęć.

  • 17. Data: 2006-04-17 20:16:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > umieszczoną na cudzym terenie bez jego zgody kamerą. I o to mi
    > chodziło, ale trochę chyba skróciłem myśl za bardzo.

    No tak, ale teleobiektyw już nie musi byś "umieszczony na cudzym
    terenie" a przy np. otwartych oknach może ładnie sięgnąć do wnętrza. A
    zakazu tak konretnie na robienie zdjęć z daleka to chyba nie ma, czyż nie?

  • 18. Data: 2006-04-17 20:27:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:

    > No tak, ale teleobiektyw już nie musi byś "umieszczony na cudzym
    > terenie" a przy np. otwartych oknach może ładnie sięgnąć do wnętrza.
    > zakazu tak konkretnie na robienie zdjęć z daleka to chyba nie ma,
    czyż nie?

    Nie ma. Mogą być ewentualnie kłopoty w wypadku publikacji.

  • 19. Data: 2006-04-18 08:13:33
    Od: Monika <m...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > publikować. Skoro sąsiad robił fotki ze swoje okna, to możesz
    > spokojnie je przedstawić sądowi. Chodziło mi o umieszczanie ukrytych

    Heh no to już byłaby faktycznie przesada :).

  • 20. Data: 2006-04-18 08:16:26
    Od: Monika <m...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie ma. Mogą być ewentualnie kłopoty w wypadku publikacji.

    Tak myślałam, że jeśli się zdjęć nie rozpowszechnia (wysłanie fotki do
    prokuratury to chyba nie łamanie prawa) i nie publikuje to problemów
    nikt nie powinien robić.