  • 71. Data: 2005-10-05 21:32:23
    Temat: Re: Czy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania? [trochę OT i troche długie]
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    news:di1fkf$376$1@news.dialog.net.pl...

    > No tak, ale co innego "kamienicznik" trudniący się wynajmem lokal za
    > czynsz,
    > a co innego osoba fizyczna posiadająca własny, indywidualny lokal
    > mieszkalny
    > na własne potrzeby.

    Ustawodawstwo zwiazane z wlasnoscia w przypadku mieszkan jest w Polsce
    wysoce socjalistyczne, co negatywnie wplywa na ten rynek. Trudnosci z
    wywaleniem kogos, kto nie placi powoduja braki w podazy - niektorzy z
    wlascicieli nie uzywanych mieszkan nie decyduja sie ich wynajac, tylko je
    trzymaja jako lokate kapitalu na ewentualna sprzedaz kiedys tam lub dla
    spadkobiercow, zamiast je wynajac - bo wiedza, ze w przypadku wynajecia ich
    komus, kto nie bedzie placil, moga czekac miesiacami na eksmisje, a gdy to
    bedzie samotna matka z dzieckiem lub inny przypadek, to w ogole mogila.
    Strach przed tymi kosztami powoduje, ze za korzystniejsze uwazaja doplacanie
    do nie uzywanego mieszkania i czekanie, az bedzie mozna je rozdysponowac bez
    ryzyka (np. w rodzinie). Dlatego, choc ceny innych rzeczy sa w PL zwykle
    nizsze niz na Zachodzie, koszty mieszkan i wynajmu potrafia dorownywac
    zachodnim. Mam tego (przechowywania zamiast wynajmu) przypadki w swoim
    bezposrednim otoczeniu.

    I.

  • 72. Data: 2005-10-05 21:34:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemysław Płaskowicki wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Fakt_prasowy

    ba, podam ci inne przykłady, która tak weszły w życie, że sobie sprawy
    nie zdajemy, że są błędami.

    zaznacz prawidłową odpowiedź
    1 a) huj b) chuj

    2. a) biało-czerwony b) białoczerwony

    3. a) rzymsko-katolicki b) rzymskotalicki

    wklep każdy wyraz w googlach i zobacz których odpowiedzi dostaniesz więcej.

  • 73. Data: 2005-10-05 21:41:06
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:di1gpo$dji$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

    > Ustawodawstwo zwiazane z wlasnoscia w przypadku mieszkan jest w Polsce
    > wysoce socjalistyczne,
    Co to miałoby znaczyć?

    > gdy to bedzie samotna matka z dzieckiem lub inny przypadek, to w ogole
    > mogila.
    Ale ja tu całkiem o czymś innym. Ktoś ma całkiem własny (bez jakichkolwiek
    obciążeń prawnych) samodzielny lokal mieszkalny, płaci za niego regularnie i
    może mieć kłopoty z wykwaterowaniem z niego osoby przebywającej w nim bez
    podstaw urzędowych, nie mającej do tego lokalu (przebywania w nim) żadnego
    prawa, choćby to była osoba pozostająca w stosunku małżeństwa? Paranoja.

    Jotte

  • 74. Data: 2005-10-05 21:44:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    http://www.bibl.amwaw.edu.pl/Lpj/pleonazm.htm

  • 75. Data: 2005-10-05 21:46:50
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 05/10/2005 23:34, witek wrote :

> [...]
    >
    > 3. a) rzymsko-katolicki b) rzymskotalicki
    >

    > wklep każdy wyraz w googlach i zobacz których odpowiedzi dostaniesz więcej.

    Tyle, że podane przez Ciebie przykłady są błędami ortograficznymi, zaś
    wyrażenie "fakt prasowy" jest związkiem frazeologicznym o pewnym
    konkretnym, stałym znaczeniu i nie jest błędem. Czy chcesz powiedzieć,
    że wyrażenie "fakt prasowy" jest błędne dlatego, że niekonieczne oznacza
    coś prawdziwego, zaś każdy "fakt" musi być "autentyczny"?

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 76. Data: 2005-10-05 22:58:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

> [...]
    > że wyrażenie "fakt prasowy" jest błędne dlatego, że niekonieczne oznacza
    > coś prawdziwego, zaś każdy "fakt" musi być "autentyczny"?

    fakt z definicji jest autentyczny.
    tak jak piszesz wyjątkami są związki frazeologiczny mające swoje własne
    znaczenie.
    Nie jestem pewien, musiałbym sprawdzić, czy "fakt prasowy" jest uzanwany
    za związek frazeologiczny.
    Możliwe, ale obawiam się, że nie. Może kiedyś będzie, tak samo jak rada
    języka polskiego przychyla się do zaakceptowania pisowni "huj".

  • 77. Data: 2005-10-06 14:11:06
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 06/10/2005 00:58, witek wrote :

> [...]
    > Możliwe, ale obawiam się, że nie. Może kiedyś będzie, tak samo jak rada
    > języka polskiego przychyla się do zaakceptowania pisowni "huj".

    Nadal upieram się przy swoim, że istnieje znacząca różnica pomiędzy
    pisownią słowa "huj" a sformułowaniem "fakt prasowy". (i wiem że fakt
    autentyczny to pleonazm:
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/msg/d48a
    4079e787ac2d?rnum=1 )
    Ale pewnie się nie przekonamy nawzajem :-).

    FUT: poster
    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 78. Data: 2005-10-06 19:15:54
    Temat: żąda zameldowania jeszcze przez rok
    Od: ooliczka<o...@t...pl>

    mamy zamiar kupić mieszkanie i właścieil który w nim nie mieszka (przebywa w
    Niemczech) żąda zameldowania jeszcze przez rok (od momentu sprzedania nam
    mieszkania). Czy okres 2 miesięcy nie jest wystarczający? To chyba bezprawne ......
    Dzięki
    ooliczka

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 79. Data: 2005-10-06 19:40:52
    Temat: Re: żąda zameldowania jeszcze przez rok
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    ooliczka <di3t59$8mk$1@opal.futuro.pl> Thursday 06 of October 2005 21:15

> [...]
    > sprzedania nam
    > mieszkania). Czy okres 2 miesięcy nie jest wystarczający? To chyba

    Witaj, powinnaś zadać ponownie w/w pytanie (bo teraz napisałaś w innym
    wątku) - większa szansa iż ktoś je zobaczy i w wolnej chwili coś doradzi

    --
    Rafał Maj

  • 80. Data: 2005-10-06 19:51:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ooliczka" <o...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sprzedania nam
    > mieszkania). Czy okres 2 miesięcy nie jest wystarczający? To chyba

    co to znaczy żąda? On może żądać prawa do zamieszkiwania w tym
    mieszkaniu przez rok. Bo jak nie będzie mieszkał, to nie widzę prawnej
    możliwości pozostawania zameldowanym. Wymeldowujecie z urzędu z jego
    lub bez jego zgody.