  • 11. Data: 2012-03-18 06:29:49
    Temat: Re: Czy mam obowi?zek udost?pnia? Pracodawcy (potencjalnemu) sw?j adres w CV?
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-18 00:16, Vince pisze:

    > Art 23, pkt 1. Przetwarzanie danych osobowych jest dopuszczalne tylko wtedy,
    > gdy:
    >
    > a) osoba, kt?rej dane dotycz?, wyrazi na to zgod?, chyba ?e chodzi o
    > usuni?cie dotycz?cych jej danych
    >
    > Czy w rozumieniu powy?szego domaganie si? zamieszczenia w CV "klauzuli" nie
    > jest nadu?yciem ze strony potencjalnego Pracodawcy? Tym bardziej, ?e nie
    > bardzo wiem jak si? odnie?? do Art 23. pkt. 4 (kt?ry teoretycznie nadaje
    > administratorowi takich danych do?? szerokie pole dzia?ania - i to w gruncie
    > rzeczy w "majestacie tej?e ustawy")

    Nie jest, zgoda jest wręcz obowiązkowa. Przecież w razie jej braku nawet
    nie mógłby ich zbierać:

    'Przetwarzanie oznacza jakiekolwiek operacje wykonywane na danych
    osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie,
    opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie...'

    A reszta to Twój wybór - arbo Ci zależy na ewentualnej pracy albo nie.

    --
    spp

  • 12. Data: 2012-03-18 09:41:04
    Temat: Re: Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?
    Od: "Piotr" <a...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Vince" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tym bardziej, że wpisująć wymaganą klauzulę dobrowolnie "zgadzasz się" na
    > dalsze wykorzytywanie tych danych
    >
    > Pozdrawiam, M.

    1. Potencjalny pracodawca wg cytowane wcześniej przpisy prawa może
    przetwarzać dane miejsca zmieszkania.
    2. Do tego celunie jest potrzeba dodatkowa twoja zgoda ponieważ jest do
    dozwolone tym przepisnem prawa.
    3. Firma zbierająca dane ma obowiązek poinformować m.in o tym, kto jest
    administartorem danych osobowych (ADO).
    4. Firma zbierające dane tylko do procesu konkretnej rekutacji nie musi
    uzyskać twojwj zgodny na przetwarzanie danych okreśłonych w KP.
    3. Jeśli firma rekrutująca zbiera inne dane niż określone w KP musi otrzymać
    twoją zgodę.
    4. Jeśli przetwarza dane dłużej niz proces rekrutacji, też musi otrzymać
    twoją zgodę.

    Wnioski
    1. Jeśli szukasz pracy to logicznym jest podanie sowjego adresu.
    2. Jeśli nie chcesz, aby dane były udostępnione wielu potencjalnym
    pracodawcom nie wypełniaj formularza. Możesz zadzwonić i zapytać się kto
    jest ADO. Wpraktyce firmy w ten sposób budują swoje bazy danych, aby
    chwalić się pracodawcom jak duże są te bazy.
    3. Mechnizm stoswany przez firmy rekrutacyjne może być doskonałym sposobem
    na wyciągnięcie odszkodwań za naruszenie dóbr osobistych określonych w KC.
    Na początek piszemy skargę do GIODO. GIDOD za naszą pomocą stwierdza
    narusznie ustawy o ochronie danych osob. i wydaje decyzję. My z tą decyzją,
    żądamy kasy. Jeśli nie chcą dać idziemu do sądu cywlinego.
    W Polsce świadomość firm w tej kwesti jest bardzo niska i podejmują ryzyko
    sądząc, że nikt tego nie zrobi.

  • 13. Data: 2012-03-18 09:53:33
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-17 22:40, Vince pisze:

    > W takim razie przykładowo dlaczego w takich platformach jak e-Recruiter pole
    > adres jest obowiązkowe (i wymagane do poprawnego wysłania formularza)? Poza
    > tym, tak jak wspomniałeś rzeczywiście nie wiadomo, czy proces rekrutacji
    > rzeczywiście się odbędzie, zaś dane w takiej firmie zostają (i mogą służyć
    > np. jako potencjalna baza klientów na ich usługi)
    >
    > Pozdrawiam, M.

    i Twoja zgoda na to jest swego rodzaju opłatą za ich usługę "być może
    pośrednictwa w rekrutacji".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 14. Data: 2012-03-18 12:25:18
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > żądamy kasy. Jeśli nie chcą dać idziemu do sądu cywlinego.
    > W Polsce świadomość firm w tej kwesti jest bardzo niska i podejmują ryzyko
    W pewnej sprawie zostałem poszkodowany, stwierdzono kto zawinił i
    nałożono (W świetle prawa) na niego karę. Nie było to pierwsze takie...
    "wykroczenie" więc postanowiłem postarać się o odszkodowanie. już na
    wstępie zadano mi pytanie: Jakie _szkody_ pan poniósł i czy w 100%
    wniknęły one z tego tytułu? No i okazało się że nie wiele jestem w
    stanie udowodnić.
    Reasumując. jeśli z przetwarzania danych, człowiek którego dane są
    przetwarzane nic nie utracił, szkody są potencjalne - nic nie wygra.
    jeśli na podstawie wycieku danych ktoś wziął kredyt na jego nazwisko -
    warto pójść do sądu.
    ToMasz

  • 15. Data: 2012-03-19 09:37:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Mar 2012, Vince wrote:

    > W takim razie przykładowo dlaczego w takich platformach jak e-Recruiter pole
    > adres jest obowiązkowe

    A zauważyłes, że to jest *istotnie inne* pytanie, niż to które zadałes
    na poczatku?
    Taka "platforma" to przecież nie Twój potencjalny pracodawca (sprawdz
    o co pytałes w 1. poscie i nie dziw sie, ze odpowiedzi sa robiezne).

    > (i wymagane do poprawnego wysłania formularza)?

    A jakbym na stronie www wystawił formularz: "nie obiecuje nic nikomu,
    ale warunkiem przyjecie tego formularza do bazy jest podanie prawidłowego
    adresu osoby wypełniajacej" to ten formularz łamałby jakis przepis?

    > Poza
    > tym, tak jak wspomniałeś rzeczywiście nie wiadomo, czy proces rekrutacji
    > rzeczywiście się odbędzie,

    No, patrz wyżej :D

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-03-19 10:32:35
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Vince wrote:

    > W takim razie:
    >
    > Art 23, pkt 1. Przetwarzanie danych osobowych jest dopuszczalne tylko
    > wtedy, gdy:
    >
    > a) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o
    > usunięcie dotyczących jej danych
    >
    > Czy w rozumieniu powyższego domaganie się zamieszczenia w CV
    > "klauzuli" nie jest nadużyciem ze strony potencjalnego Pracodawcy?
    > Tym bardziej, że nie bardzo wiem jak się odnieść do Art 23. pkt. 4
    > (który teoretycznie nadaje administratorowi takich danych dość
    > szerokie pole działania - i to w gruncie rzeczy w "majestacie tejże
> [...]

    Nie zapominaj że nie jest potrzebna zgoda, jeśli przetwarzanie danych
    wynika z ustawowego obowiązku.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 17. Data: 2012-03-20 12:58:02
    Od: "Vince" <w...@o...pl>

    >8

    > Nie zapominaj że nie jest potrzebna zgoda, jeśli przetwarzanie danych
    > wynika z ustawowego obowiązku.

    No, dobrze, ale jeśli z pracodawcą nie łączy minie jeszcze żadna umowa
    cywilnoprawna, więc z jakiej racji w tym przypadku miałby mnie (tudzież
    jego) obowiązywać Kodeks Pracy? Przykładowo w przypadku imowy o staż też
    Kodeks Pracy nie obowiązuje, ponieważ nie jest to umowa pomiędzy pracodawcą,
    a pracownikem, a starostwem powiatowym i stażystą (a co za tum idzie nie
    jest tutaj nawiązany stosunek pracy na zasadzie umowy o pracę, umowy
    zlecenia, etc.). Tym bardziej, że już po nawiązaniu "stosunku pracy" na
    umowę zlecenie właściwie wytyczne Kodeksu Pracy tez raczej nie mają
    zastosowania. Mam rozumieć, że w tym przypadku CV w rozumieniu Kodeksu Pracy
    miałoby mieć większą wagę prawną, niż umowa zlecenie?

    Pozdrawiam, M.

  • 18. Data: 2012-03-20 13:10:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-20, Vince <w...@o...pl> wrote:

    [...]

    > No, dobrze, ale jeśli z pracodawcą nie łączy minie jeszcze żadna umowa
    > cywilnoprawna, więc z jakiej racji w tym przypadku miałby mnie (tudzież
    > jego) obowiązywać Kodeks Pracy?

    Z racji tego że tenże Kodeks Pracy mu daje takie prawo, a w szczególności:
    ---

    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2012-03-20 14:53:14
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-20 13:58, Vince pisze:

> [...]
    > jego) obowi?zywa? Kodeks Pracy? Przyk?adowo w przypadku imowy o sta? te?
    > Kodeks Pracy nie obowi?zuje, poniewa? nie jest to umowa pomi?dzy pracodawc?,
    > a pracownikem, a starostwem powiatowym i sta?yst? (a co za tum idzie nie
    > jest tutaj nawi?zany stosunek pracy na zasadzie umowy o prac?, umowy
    > zlecenia, etc.). Tym bardziej, ?e ju? po nawi?zaniu "stosunku pracy" na
    > umow? zlecenie w?a?ciwie wytyczne Kodeksu Pracy tez raczej nie maj?
    > zastosowania. Mam rozumie?, ?e w tym przypadku CV w rozumieniu Kodeksu Pracy
    > mia?oby mie? wi?ksz? wag? prawn?, ni? umowa zlecenie?

    Pytałeś czy pracodawca ma prawo żądać pewnych danych w procesie
    rekrutacji, dostałeś odpowiedź popartą przepisami, które, jak dokładnie
    przeczytasz, wcale nie mówią o wymaganiach dotyczących tylko
    ubiegających się o pracę 'na umowę' lecz ogólniej - dotyczą wszystkich
    którzy ubiegają się o zatrudnienie (bez względu na formę później
    łączących ich stosunków) - w czym więc widzisz problem?
    Przecież jego, jako prowadzącego rekrutację ten Kodeks Pracy obowiązuje,
    Ty nie musisz się na nic godzić - nie ma przymusu ubiegania się o pracę.

    --
    spp

  • 20. Data: 2012-03-20 18:51:27
    Od: "Vince" <w...@o...pl>

> [...]
    > Przecież jego, jako prowadzącego rekrutację ten Kodeks Pracy obowiązuje,
    > Ty nie musisz się na nic godzić - nie ma przymusu ubiegania się o pracę.

    Rozumiem, rozumiem. Po prostu jednej rzeczy nie rozumiem. Dlaczego w takim
    razie obowiązuje mnie i Pracodawcę (potencjalnego) Kodeks Pracy jeśli
    dopiero się o nią ubiegam, zaś jeśli już ją dostałem i pracuję na umowę
    zlecenie (od której nota bene też podobno są odprowadzane ZUS`y i składki
    zdrowotne), pomimo wykonywania przeze mnie zlecenia na zasadzie umowy
    cywilno-oprawnej, z konkretną stawką godzinową ten sam kodeks już nie
    obowiązuje. Podobnie zresztą jak w przypadku odbywania staży. Głupoe to
    trochę i nie logiczne, bo ubieam się o pracę i niby Kodeksa Pracy miałby
    mnie obowiązywać. Dostanę pracę, ale na umowe zlecenie (z normalną stawką
    godzinową i odprowadzanymi składkami na ZUS), a Kodks Pracy już nie
    obowiązuje. Niemniej jednak dziękuję za pomoc i oczywiście wszystkie
    udzielone mi odpowiedzi.

    Pozdrawiam, M.