  • 1. Data: 2012-03-16 12:59:43
    Temat: Odzyskanie towaru w przypadku braku zapłaty
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Przykład: sprzedaję klientowi towar, nie otrzymuję zapłaty. Nie udaje
    się zapłaty uzyskać, bo klient niewypłacalny. Czy jest szansa odzyskania
    towaru i jak się do tego zabrać?

    Maciek

  • 2. Data: 2012-03-16 13:05:58
    Temat: Re: Odzyskanie towaru w przypadku braku zapłaty
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 16-03-2012 13:59, Maciek pisze:
    > Witam
    >
    > Przykład: sprzedaję klientowi towar, nie otrzymuję zapłaty. Nie udaje
    > się zapłaty uzyskać, bo klient niewypłacalny. Czy jest szansa odzyskania
    > towaru i jak się do tego zabrać?

    Odstąpienie od umowy na podstawie art. 491 KC, a potem roszczenie
    windykacyjne. Gorzej jak sąd ogłosił upadłość.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2012-03-16 14:44:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2012 8:05 AM, .B:artek. wrote:
    > Gorzej jak sąd ogłosił upadłość.

    to należy iść do innego sądu, który jeszcze nie upadł :)

  • 4. Data: 2012-03-16 16:23:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Przykład: sprzedaję klientowi towar, nie otrzymuję zapłaty. Nie udaje
    > się zapłaty uzyskać, bo klient niewypłacalny. Czy jest szansa odzyskania
    > towaru i jak się do tego zabrać?

    Z chwilą wydania towar5u własność przechodzi na nabywcę. Albo sie, z nim
    porozumiesz, albo wniosek o wydanie nakazu zapłaty i komornik, albo
    normalny pozew z wnioskiem o tymczasowe zabezpeiczenie roszczenia na
    towarze. Kolejność nie jest przypadkowa i tej kolejności bym próbował to
    realizować.

  • 5. Data: 2012-03-19 17:11:13
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-03-16 13:59, Maciek pisze:
    > Witam
    >
    > Przykład: sprzedaję klientowi towar, nie otrzymuję zapłaty. Nie udaje
    > się zapłaty uzyskać, bo klient niewypłacalny. Czy jest szansa odzyskania
    > towaru i jak się do tego zabrać?

    Pytasz, bo już jesteś w takiej sytuacji, czy boisz sie takiej sytuacji i
    chcesz się przed nią ustrzec?

    Bo te sytuacje różnią się możliwymi rozwiązaniami
    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 6. Data: 2012-03-19 20:53:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-19 18:11, Roman Rumpel pisze:
    > Pytasz, bo już jesteś w takiej sytuacji, czy boisz sie takiej sytuacji i
    > chcesz się przed nią ustrzec?
    > Bo te sytuacje różnią się możliwymi rozwiązaniami
    Jestem, a na przyszłość też chętnie bym się zabezpieczył :-)
    Maciek

  • 7. Data: 2012-03-20 08:09:38
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-03-19 21:53, Maciek pisze:
    > Jestem, a na przyszłość też chętnie bym się zabezpieczył :-)

    No to o ile się nie zabezpieczyłeś z góry, to raczej nie ma dobrego
    sposobu. Sprzedaż dokonana, własność towaru przeniosłeś, przysługuje Ci
    roszczenie o zapłatę- czyli w praktyce pozew do sądu i dalej do komornika.
    W przyszłych transakcjach możesz pomyśleć o zastrzeżeniu własności - art
    589 i nast kodeksu cywilnego. Oczywiście oznacza to pisemną formę umowy,
    ale daje sie zrobić. Masz wówczas roszczenie o zwrot przedmiotu sprzedaży