  • 1. Data: 2004-05-12 20:09:30
    Temat: Czy komornik moze sprzedać coś co nie posiada znaku CE ?
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jak w temacie. Tomek

  • 2. Data: 2004-05-12 23:25:26
    Od: sebol <i...@a...pl>

    tomek tarasiuk wrote:

    > jak w temacie. Tomek

    IMO tak.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-05-13 08:03:06
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>

    sebol <i...@a...pl> napisał(a):

    > tomek tarasiuk wrote:
    >
    > > jak w temacie. Tomek
    >
    > IMO tak.

    Masz rację, źle zadałem pytanie. No jasne ze może ale czy mu wolno sprzedać
    coś co nie ma znaku CE. Przykład -komputer. Nie można sprzedać komputera bez
    CE. Dużo komputerów to składaki bez tego oznaczenia. Handel nie przyjmie
    składaka bez CE do sprzedaży bo go nie wolno sprzedać. Komornik nie może sam
    tak jak producent nadać takiego oznaczenia, a chce go wprowadzić do obrotu.
    To czy wolno mu sprzedać taki komputer czy nie wolno. Tomek
    ps. Komputer to przykład, to może być wszystko co nie ma CE, telewizor,
    radio, kolumny głośnikowe itp.

  • 4. Data: 2004-05-13 12:04:36
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > CE. Dużo komputerów to składaki bez tego oznaczenia. Handel nie przyjmie
    > składaka bez CE do sprzedaży bo go nie wolno sprzedać.

    dlaczego nie? komponenty, z ktorych sklada sie ow skladak raczej maja znak CE
    tym samym skladak stanowi zbior elementow ze znakiem CE i moze byc normalnie
    wprowadzony do obrotu. nie widze przeciwwskazan. na zachodzie tez sprzedaja
    skladaki wiec dlaczego ma byc inaczej u nas.

    > Komornik nie może sam
    > tak jak producent nadać takiego oznaczenia, a chce go wprowadzić do obrotu.

    imho komornik nie wprowadza do obrotu nowego produktu lecz uczestniczy
    w przeniesieniu prawa wlasnosci do produktu bedacego juz w obrocie
    organizujac np. licytacje.

    obecnie niemal wszystko, co musi taki znak posiadac, znak ow posiada.
    a jezeli nie, to jest to zazwyczaj produkt stary i tym samym nie przedstawia
    wiekszej wartosci wiec nie powinien byc w kregu zainteresowania komornika.
    prawda?

    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-05-13 14:46:42
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    bd wrote:
> [...]
    > moze byc normalnie wprowadzony do obrotu. nie widze przeciwwskazan.
    > na zachodzie tez sprzedaja skladaki wiec dlaczego ma byc inaczej u
    ZTCW na zachodzie skladaki mozna sprzedawac, ale faktura musi byc wystawiona
    wlasnie w rozbiciu na elementy skladowe (majace CE).
    Zeby na fakturze zafakturowac komputer, musi miec jako calosc CE.
    Aczkolwiek nie stanowi to trudnosci dla komornika.

    Sytuacja, gdzie ten fakt moze sprawiac klopoty, jest UoZP.
    Trudno konstruowac przetarg na "pamiec + procesor + plyte itd....
    W tym wypadku preferowane sa duze firmy montujace komputery, ktore stac na
    znak CE dla produktu finalnego w danej konfiguracji.

    WL

  • 6. Data: 2004-05-13 18:08:56
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>

    Wiedziałem że komputer będzie złym przykładem. Jest drogi i nowy rower.
    Kupiony w kwietniu 2004. Pewnie ma CE. Ale właścicielowi nie podobała sie
    nalepka z nazwą roweru. Więc ją odkleił i przykleił inną. Odkleił również
    nalepkę z CE. Gwarancja i rachunek mu zginęły albo pies mu zjadł. Nie ma
    tych papierów i kropka. W maju zajął mu ten rower komornik bo takie jego
    prawo. I teraz pytanie. Czy komornik może ten rower sprzedać w drodze
    licytacji albo jak to się u nich chyba nazywa z wolnej ręki, wiadomo o co
    chodzi ? Czytałem niedawno na jakiejś stronie opisującej procedury związane
    z CE że nawet jak coś ( rower) zostało wykonane przed obowiązkiem nadawania
    CE zostaje powtórnie wprowadzone do obrotu to musi mieć CE. Są oczywiście
    wyłączenia ale one dotyczą rzeczy które podlegają pod inne przepisy
    dotyczące certyfikacji np samochody albo windy. Roweru nie można sprzedać na
    części bo jest wtedy niesprzedawalny. No to komornik może sprzedać ten rower
    czy nie może. Tomek

  • 7. Data: 2004-05-13 18:11:25
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>

    Może ale mu nie wolno :-)
    Tomek

  • 8. Data: 2004-05-14 06:56:47
    Od: sebol <i...@a...pl>

    tomek tarasiuk wrote:

> [...]
    > To czy wolno mu sprzedać taki komputer czy nie wolno. Tomek
    > ps. Komputer to przykład, to może być wszystko co nie ma CE, telewizor,

    z tego co sobie przypominam to sprzedaz w egzekucji dokonuje sie na
    innych zasadach i nie obowiazuja niektory przepisy konsumenckie np o
    rekojmi. Komornik moze sprzedawac towar na ktory nie posiada dokumentow
    zrodlowych np. dowod rejestracyjny dla auta.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 9. Data: 2004-05-14 20:39:40
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>

    sebol <i...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > rekojmi. Komornik moze sprzedawac towar na ktory nie posiada dokumentow
    > zrodlowych np. dowod rejestracyjny dla auta.

    Specjalnie nie napisałem nic o samochodach bo one podlegają pod inne
    przepisy i chyba nie potrzebuja mieć CE. CE musi mieć prawie wszystko co
    jest wprowadzone do obrotu. Sprzedaż przez komornika jest właśnie
    wprowadzeniem do obrotu, przynajmniej tak mi sie wydaje. Mogę się zgodzić że
    przy sprzedaży przez komornika niektóre przepisy konsumenckie nie muszą mieć
    zastosowania. Ale CE to ciut więcej niz przepisy konsumenckie. Chociażby
    dlatego że są ważniejsze od uregulowań krajowych. Dotyczą przede wszystkim
    bezpieczeństwa i zaufania do wyrobu i producenta. Ja zdaje sobie sprawę że
    pytanie jakie zadałem nie jest tak proste jak pytania w stylu " złapali mnie
    za prędkość, dostałem mandat co robić". Bo na takie pytanie nie trzeba
    oczekiwać odpowiedzi, wystarczy cofnąć się maksimun dwa dni wstecz. Na
    dodatek nie było do tej pory takiego pytania na tej grupie. Osobiście czy
    komornik może coś takiego sprzedać czy nie mało mnie obchodzi bo nie jestem
    komornikiem. To jest jego sprawa czy dostana karę za to że sprzedał
    telewizor bez CE. Ale obchodzi mnie to z zupełnie innej strony. Po to
    zrobono CE żeby wyroby tak oznakowane były bezpieczne. A jak sie przytrafi
    komuś dziwny przypadek z tak oznakowanym wyrobem to chociaż wiadomo kto
    zawinił lub oszukał. Nawet jak ktos jest komornikiem to nie wolno mu
    wprowadzić do obrotu czegoś co nie jest bezpieczne, takie jest moje niczym
    nie poparte z wyjątkiem logiki zdanie. Chciałbym usłyszeć czy ktoś ma inne
    zdanie, dobrze by było żeby je czymś poparł. Tomek

  • 10. Data: 2004-05-14 22:28:10
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > CE musi mieć prawie wszystko co
    > jest wprowadzone do obrotu. Sprzedaż przez komornika jest właśnie
    > wprowadzeniem do obrotu, przynajmniej tak mi sie wydaje.

    sprzedaz przez komornika nie jest wprowadzeniem na rynek.

    cytuje: Obowiązek wypełnienia przepisów Nowego Podejścia dotyczy produktów po
    raz pierwszy wprowadzanych na rynek UE. Jeżeli produkty znajdują się już na
    terenie UE to nie będą wymagały oznakowania CE

    a definicja wprowadzenia na rynek to:

    Przyjmuje się, że wyrób został wprowadzony na rynek Wspólnoty, gdy jest
    udostępniany po raz pierwszy. Uważa się, że ma to miejsce z chwilą, kiedy
    wyrób opuszcza fazę produkcji w celu dystrybucji lub użytkowania na rynku
    Wspólnoty. Ponadto pojęcie wprowadzenia na rynek odnosi się do każdego
    pojedynczego wyrobu, a nie do rodzaju wyrobu, niezależnie od tego, czy
    wytworzony został jako wyrób pojedynczy, czy też jako seria. ...

    reszte mozna znalezc na http://www.oznaczenie-ce.pl/ceguide.php?

    > Ja zdaje sobie sprawę że
    > pytanie jakie zadałem nie jest tak proste jak pytania w stylu " złapali mnie
    > za prędkość, dostałem mandat co robić".

    pytanie jak i odpowiedz na nie sa proste. wystarczy przeczytac przepisy. :P
    na podanej wyzej lince znajdziesz linki do ustaw, dyrektyw - przepisow.

    pozdr.
    marcin