    From: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik moze sprzedać coś co nie posiada znaku CE ?
    Date: Fri, 14 May 2004 20:39:40 +0000 (UTC)

    sebol <i...@a...pl> napisał(a):

    > z tego co sobie przypominam to sprzedaz w egzekucji dokonuje sie na
    > innych zasadach i nie obowiazuja niektory przepisy konsumenckie np o
    > rekojmi. Komornik moze sprzedawac towar na ktory nie posiada dokumentow
    > zrodlowych np. dowod rejestracyjny dla auta.

    Specjalnie nie napisałem nic o samochodach bo one podlegają pod inne
    przepisy i chyba nie potrzebuja mieć CE. CE musi mieć prawie wszystko co
    jest wprowadzone do obrotu. Sprzedaż przez komornika jest właśnie
    wprowadzeniem do obrotu, przynajmniej tak mi sie wydaje. Mogę się zgodzić że
    przy sprzedaży przez komornika niektóre przepisy konsumenckie nie muszą mieć
    zastosowania. Ale CE to ciut więcej niz przepisy konsumenckie. Chociażby
    dlatego że są ważniejsze od uregulowań krajowych. Dotyczą przede wszystkim
    bezpieczeństwa i zaufania do wyrobu i producenta. Ja zdaje sobie sprawę że
    pytanie jakie zadałem nie jest tak proste jak pytania w stylu " złapali mnie
    za prędkość, dostałem mandat co robić". Bo na takie pytanie nie trzeba
    oczekiwać odpowiedzi, wystarczy cofnąć się maksimun dwa dni wstecz. Na
    dodatek nie było do tej pory takiego pytania na tej grupie. Osobiście czy
    komornik może coś takiego sprzedać czy nie mało mnie obchodzi bo nie jestem
    komornikiem. To jest jego sprawa czy dostana karę za to że sprzedał
    telewizor bez CE. Ale obchodzi mnie to z zupełnie innej strony. Po to
    zrobono CE żeby wyroby tak oznakowane były bezpieczne. A jak sie przytrafi
    komuś dziwny przypadek z tak oznakowanym wyrobem to chociaż wiadomo kto
    zawinił lub oszukał. Nawet jak ktos jest komornikiem to nie wolno mu
    wprowadzić do obrotu czegoś co nie jest bezpieczne, takie jest moje niczym
    nie poparte z wyjątkiem logiki zdanie. Chciałbym usłyszeć czy ktoś ma inne
    zdanie, dobrze by było żeby je czymś poparł. Tomek