  • 1. Data: 2004-05-12 17:57:45
    Temat: Komputer i komornik
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

    Witam serdecznie

    Czy jesli sprzedam koledze mój komputer, czyli podpisze z nim umowe, zwykly
    podpis i juz, to jak wejdzie mi komornik do domu czy rowniez zabierze
    komputer, czy juz nie moze? Jesli moze, to co nalezy zrobic aby tego
    uniknąć?

    serdecznie dziekuje. Pozdrawiam Janusz

  • 2. Data: 2004-05-12 18:50:09
    Temat: Re: Komputer i komornik
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "JanuszS post.pl>" <gufner<malparemove> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpis i juz, to jak wejdzie mi komornik do domu czy rowniez zabierze
    > komputer, czy juz nie moze? Jesli moze, to co nalezy zrobic aby tego

    A wiesz, że za zbywanie mienia zagrożonego zajęciem można pójśc siedzieć?
    Wyrok - 3 miesiące do 5 lat.

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-05-12 19:40:38
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A wiesz, że za zbywanie mienia zagrożonego zajęciem >można pójśc siedzieć?
    > Wyrok - 3 miesiące do 5 lat.

    Ale ja nic nie mowie ze jest zagrozone. Tylko istnieje jakies
    prawdopodobienstwo ze moja ciotka a wiec i komornik beda chcieli
    zabezpieczyc co sie da w razie przegrania przeze mnie sprawy, zeby bylo skad
    sciagnac kwote. I tu pytanko wlasnie, czy moge ja sprzedac kompa koledze i
    juz, nie beda mogli mi go zabezpieczyc?

    Janusz

  • 4. Data: 2004-05-12 19:53:15
    Od: sebol <i...@a...pl>

    JanuszS

> [...]
    > podpis i juz, to jak wejdzie mi komornik do domu czy rowniez zabierze
    > komputer, czy juz nie moze? Jesli moze, to co nalezy zrobic aby tego

    moze, ale potem odda :)

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 5. Data: 2004-05-12 21:39:11
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > podpis i juz, to jak wejdzie mi komornik do domu czy rowniez zabierze
    > komputer, czy juz nie moze? Jesli moze, to co nalezy zrobic aby tego

    nie oceniam Twoich zamiarow bo i faq grupy mowi, aby pomoc a nie oceniac.
    jezeli chcesz sie zabezpieczyc przed komornikiem to mozesz spisac umowe
    sprzedazy. musisz jednak udac sie do urzedu skarbowego aby zaplacic podatek
    od czynnosci cywilnoprawnych. jesli kwote ustalicie na do 1000 pln to
    oplate wniesiesz w postaci znakow skarbowych na sume 11 pln. jesli jednak
    ustalicie wartosc umowy na wiecej niz 1000 pln to podatek wyniesie 2% kwoty
    i bedziecie musieli wypelnic druk PCC-1.

    musicie takze w obu przypadkach zostawic fotokopie umowy w US.

    aby uniknac oskarzenia, ze pozbywasz sie majatku lepiej jest spisac umowe
    tak, ze kolega kupil komputer od osoby trzeciej a nie od Ciebie. tak jest
    bezpieczniej. ale decyzje musisz podjac sam.

    pozdr.
    marcin

  • 6. Data: 2004-05-13 06:31:34
    Od: Hanna<a...@w...pl>

    jesli toczy się już postępowanie wszczete przez wierzycieli to obecne
    zbywanie przez Ciebie majątku może Cie narazić na skargę
    pauliańska wierzyciela, jeśli nie ma spisu Twojego majątku, wierzyciel i
    komornik nie wiedzą że masz np. ten komputer (ew nie ma jeszcze
    zadnego postępowania przeciw tobie) to sprzedaj kompa, jeśli do
    mieszkania wejdzie komornik to zajmuje wszystko co przedstawia
    wartośc (oprócz przedmiotów nie podlegających zajęciu) i do czego
    osoby trzecie nie przedstawią praw, czyli najlepiej żeby komputera nie
    bylo wtedy u ciebie, jesli będzie to kolega powinien przedstawić waszą
    umowe, w której jest wskazanyy jako własciciel komputera, znaczenie
    może mieć data transakcji PZDR

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-05-13 08:41:29
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
[...]

    najl;epiej bedzie jak osoba z ktora mieszkasz Cie wymelduje, bedziessz tam
    jako gosc, jezeli za Ciebie nie reczyla to sorry,

    P.