  • 511. Data: 2023-10-11 14:10:00
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Oct 2023 10:09:19 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    -story-behind-jetblues-nose-gear-incident/

    > Wcale nie tak szybko. Jedna siedziała do końca, druga spadła dopiero
    > kilkanaście s. przed zatrzymaniem.

    Po takim zeszlifowaniu felgi, to opona dosc szybko musiala przestac
    byc dociskana do pasa.

    > Stopy Mg nie wiem jak się zachowują bo nigdy nie ciąłem, ale Al nie

    Sam magnez ponoc płonie pięknie :-)

    > iskrzy.

    Nawet przy duzej predkosci?

    > Mg nie ma takiej warstwy tlenkowej jak Al ale też nie sądzę,
    > żeby podwozie było ze stopów magnezu.

    stopy magnezowe są stosowane na felgi, bo lekkie ... ale nie wiem czy
    w lotnictwie. Moze niedopuszczone.

    > https://youtu.be/7qDgr03ArNo
    > pierwszy profil jest stalowy, następny aluminiowy
    >
    > Tu masz nb. SS bo też wątpiłeś, że iskrzy:
    > https://youtu.be/Hcn_vEQEYO4&t=317

    Nie wypowiadałem sie odnosnie SS.

    Natomiast ... tu ciekawa chinska tradycja - rzucanie plynnym zelażem
    https://www.youtube.com/watch?v=qw0lHu4CNAg
    https://www.youtube.com/watch?v=7pfO6PJLTM4
    https://www.youtube.com/watch?v=-rHe22c6V34

    To sie nazywa "fajerwerki" :-)

    W dawnych czasach to chyba było płynne żeliwo - zdaje sie ze wszyscy
    mieli problem z osiągnieciem temperatury do topienia żelaza/stali
    niskowęglowej ...

    J.

  • 512. Data: 2023-10-11 14:16:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 16:02:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Przede wszystkim z tego wynika, że nie jest jak pisze Shrek, że 500
    > metrów przed KIA były ślady hamowania. Przy czym to jest nadal dyskusja
    > akademicka, bo nie ważne, czy BMW jechało 350 km/h, czy 160 km/h nie
    > powinno najechać na KIA.

    Ale wiesz - przy 160 to jest "wypadek", a przy 250 "zabójstwo" ...

    > Nie umiem teraz znaleźć, ale w dzień gdzieś GOOGLE wyświetliło mi jakiś
    > artykuł, z którego wynika, że ten sam kierujący BMW miał już kilka lat
    > temu bardzo podobny wypadek, Tam nikt nei zginął. Uznano, ze wina jest
    > po stronie zmieniającego pas, w którego on nadjeżdżając z tyłu uderzył.

    Moze jechal wolniej, a moze nikt sie nie bawił w analizy szczegółowe,
    skoro "nic sie nie stało".

    Takich wypadków niestety nie brakuje u nas - nie patrzą kierowcy w
    lusterka, albo patrzą i myslą, ze jeszcze daleko, i zajezdzają drogę.
    Czesto sie udaje zahamowac, czasem nie, czasem kierowca jakby na
    nacisnięcie klaksonu ma czas, a hamulca to nie ...

    Ze przypomnę tylko dwa wypadki pani premier, i wcale nie na
    autostradzie.

    Ale teraz kamer przybywa, to moze sie zrobic nie/ciekawie :-)

    J.

  • 513. Data: 2023-10-11 16:46:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2023 o 14:16, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Takich wypadków niestety nie brakuje u nas - nie patrzą kierowcy w
    > lusterka, albo patrzą i myslą, ze jeszcze daleko, i zajezdzają drogę.

    Czasem po prostu się nie da. Sam mam "prawie na sumieniu" motocyklistę
    jadącego koło 200 po wisłostradzie. Jak patrzyłem w lusterku to go nie
    było - jak zmieniłem pas coś mi się za jasno zrobiło i instynktownie
    odbiłem z powrotem i minął mnie ścigacz jadący o 100 km szybciej niż ja.
    Co ciekawe - to był mój sąsiad i potem mówił że go zabić chciałem - mam
    nadzieję że przynajmniej jakiś wniosek wyciągnął, bo ja coś tam się
    nauczyłem;). Ponieważ było to na delikatnym łuku to jak to
    przeanalizowałem potem, to w momencie jak patrzyłem w lewe lusterko, to
    on był prawdopodobnie jeszcze... w prawym.

    > Czesto sie udaje zahamowac, czasem nie, czasem kierowca jakby na
    > nacisnięcie klaksonu ma czas, a hamulca to nie ...

    Dziwne masz odruchy - ja najpierw walę w hamulec/kręcę kierownicą, w
    klakson już na ogół wcale, bo po wyprowadzeniu sytuacji to już nie
    specjalnie ma sens - chyba że jako forma dezaprobaty;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 514. Data: 2023-10-11 20:39:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Oct 2023 16:46:00 +0200, Shrek wrote:

    > Dziwne masz odruchy - ja najpierw walę w hamulec/kręcę kierownicą, w
    > klakson już na ogół wcale, bo po wyprowadzeniu sytuacji to już nie
    > specjalnie ma sens - chyba że jako forma dezaprobaty;)

    To nie ja :-)

    Tu np taka seria trzech
    https://youtu.be/G9EqoQdocmU?t=237

    W trzecim ręka szybsza niz noga, w pierwszym ... "nic sie nie dało
    zrobic", a w drugim nawet ręka nie pomogła :-)

    A to nie jedyny w tym jednym odcinku, bo np
    https://youtu.be/G9EqoQdocmU?t=84

    I co tu zawiniło ? :-)

    A moze po prostu to sie opłaca ? :-)

    https://youtu.be/G9EqoQdocmU?t=315

    a tu znowu ciekawa seria.

    Nawiasem mówiąc - autorowi sie chyba formuła znudziła.

    J.

    P.S.
    https://youtu.be/f_nm6HqqIY0?t=329
    o, nie tylko elektryki się palą.

    a następny ... przeciez nie nadmierna prędkosć?

    J.

  • 515. Data: 2023-10-12 01:41:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Po takim zeszlifowaniu felgi, to opona dosc szybko musiala przestac
    > byc dociskana do pasa.

    Zobacz jak dym idzie i płomienie. Najpierw mocno dymi, póżniej następuje
    zapłon i płomienie są nadal w obrębie całej chmury dymu. Do tego czasu
    to MZ głownie opona. Potem płomienie trochę przygasaja i zaczynają iść
    bliżej nawierzchni pasa - to MZ zciera się metal, i nie jest tego za
    dużo.

    https://www.dauntless-soft.com/products/freebies/jet
    blue/ Dziwny kolor
    tego obszaru zjechania. Z grubości wygląda nadal na stop Al, ale z
    konstrukcji koła niekoniecznie.

    > Sam magnez ponoc płonie pięknie :-)

    Bardzo pieknie, ale ciagle się go stosuje w lotnictwie.

    > Nawet przy duzej predkosci?

    Jaka jest prędkość obwodowa dysku szlifierki przy typowych
    prędkościach obrotowych 6-12k rpm?

    > Nie wypowiadałem sie odnosnie SS.

    To może coś poplątałem.

    > Natomiast ... tu ciekawa chinska tradycja - rzucanie plynnym zelażem
> [...]

    Jest jeszcze coś takiego jak żelazo piroforyczne:
    https://youtu.be/GedYp-J_dXo

    --
    Marcin

  • 516. Data: 2023-10-12 01:48:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > odbiłem z powrotem i minął mnie ścigacz jadący o 100 km szybciej niż ja.
    > Co ciekawe - to był mój sąsiad i potem mówił że go zabić chciałem - mam

    A potem ukradli Ci motor. Przypadek? Nie sądzę.

> [...]
    > przeanalizowałem potem, to w momencie jak patrzyłem w lewe lusterko, to
    > on był prawdopodobnie jeszcze... w prawym.

    Ja zasadniczo nie patrzę w lusterko tuż przed zmianą pasa, własnie ze
    względu na takich wariatów. Tyle, że jak zasuwa zbyt szybko to to tez
    nic nie da.

    --
    Marcin

  • 517. Data: 2023-10-12 01:55:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A to nie jedyny w tym jednym odcinku, bo np
    > https://youtu.be/G9EqoQdocmU?t=84
    >
    > I co tu zawiniło ? :-)

    Dwa barany, jeden który się wpychał i drugi, który nie ustąpił.

    --
    Marcin

  • 518. Data: 2023-10-12 05:43:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A potem ukradli Ci motor. Przypadek? Nie sądzę.

    To ze cztery lata temu było;)

    > Ja zasadniczo nie patrzę w lusterko tuż przed zmianą pasa, własnie ze
    > względu na takich wariatów. Tyle, że jak zasuwa zbyt szybko to to tez
    > nic nie da.

    No właśnie - on był jeszcze w prawym jak patrzyłem...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 519. Data: 2023-10-13 08:15:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.rp.pl/przestepczosc/art39261371-wypadek-
    na-autostradzie-a1-co-wydarzylo-sie-po-tragedii

    "Z głównego śledztwa dotyczącego wypadku na A1, w którego efekcie zginęła
    trzyosobowa rodzina, wątek ewentualnych zaniedbań zostanie wyłączony i
    według informacji ,,Rzeczpospolitej" postępowanie będzie prowadzone z
    art. 231 kodeksu karnego, który dotyczy przekroczenia uprawnień lub
    niedopełnienia obowiązków funkcjonariusza publicznego, za co grozi do
    lat trzech pozbawienia wolności. A jeśli za zaniedbaniami kryłaby się
    korupcja, wtedy kara jest surowsza - do dziesięciu lat więzienia.
    Śledztwo na pewno zostanie skierowane poza okręg łódzki."
    [..]
    "Od początku wszystko wskazywało na udział bmw - stał 200 metrów od
    spalonej kii, na co zwrócili uwagę strażacy. Zdaniem ekspertów z którymi
    rozmawiała ,,Rz", doświadczeni policjanci nie mogli nie powiązać
    obecności bmw z wypadkiem kii. Zastanawiające jest również to, że to nie
    policja i prokuratura - lecz rodzina ofiar wypadku poprzez portale ,,Stop
    Cham" i ,,Bandyci drogowi" apelowała do ewentualnych świadków zdarzenia."

    --
    Marcin

  • 520. Data: 2023-10-20 07:39:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.rp.pl/przestepczosc/art39296821-tragiczn
    y-wypadek-na-a1-czy-ktos-kryl-kierowce

    "Mogło dojść do nadużyć po tragedii na A1. Są bowiem dwie policyjne
    notatki, które wzajemnie sobie przeczą - ustaliła ,,Rz".
    [..]
    Jest pierwsza, standardowa notatka - która opisuje prawidłowo przebieg
    zdarzenia, wskazuje na bezpośredni udział i związek bmw z wypadkiem.

    Nieoczekiwanie jednak pojawia się druga notatka, która faktycznie
    przedstawia wersję zbieżną z tym, jak wydarzenie opisywał kierowca bmw.
    Tę drugą notatkę sporządził wysoki oficer policji - wynika z naszych
    informacji."

    Nie wiadomo skąd i po co się wzięła druga notatka. Z jej daty wynika,
    że powstała przed przesłuchaniem Majtczaka - jednak jest kopią jego
    wersji.

    Niezrozumiałych działań policji w tej sprawie ma być więcej."

    ZCP nie znamy wersji Majtczaka?

    --
    Marcin