  • 1. Data: 2008-01-12 04:42:02
    Temat: Czy jest ustawowy czas odpowiedzi na reklamacje?
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Czy firmy moga olac i nie odpowiadac? Wiem, ze firmy telekomunikacyjne po
    30dniach domyslnie moga juz nie odpowiadac na reklamacje, bo prawnie juz jest
    uznana za brak odpowiedzi w ciagu 30 dni, a jak to jest z innymi uslugami?

  • 2. Data: 2008-01-12 05:45:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kjvirtual wrote:
> [...]
    > uznana za brak odpowiedzi w ciagu 30 dni, a jak to jest z innymi uslugami?

    14 dni
    brak odpowiedzi oznacza automatyczne uznanie reklamacji.
    nie napisałeś o co chodzi.
    założyłem że chodzi o klient - sklep

  • 3. Data: 2008-01-12 08:08:49
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > 14 dni
    > brak odpowiedzi oznacza automatyczne uznanie reklamacji.
    > nie napisałeś o co chodzi.
    A możesz podać podstawę prawną ?

  • 4. Data: 2008-01-12 09:07:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jaQbek wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fm9k22$ed$2@inews.gazeta.pl...
    > A możesz podać podstawę prawną ?

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

    Art. 8.

    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione.

  • 5. Data: 2008-01-12 09:39:13
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Art. 8.
    >
    > 1. Jeżeli towar konsumpcyjny (...)
    Czy nieruchomość jest towarem konsumpcyjnym?

  • 6. Data: 2008-01-12 11:27:10
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kjvirtual" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > uznana za brak odpowiedzi w ciagu 30 dni, a jak to jest z innymi uslugami?

    zalezy z jakiego tytułu ta reklamacja

  • 7. Data: 2008-01-12 13:53:18
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > 14 dni
    > brak odpowiedzi oznacza automatyczne uznanie reklamacji.

    pytał o usługę, więc niekoniecznie
    a raczej nie

    KG

  • 8. Data: 2008-01-12 13:58:55
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    jaQbek pisze:
    > Czy nieruchomość jest towarem konsumpcyjnym?

    nie jest rzeczą ruchomą

    KG

  • 9. Data: 2008-01-12 14:51:29
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Użytkownik "kjvirtual" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > >
    > zalezy z jakiego tytułu ta reklamacja

    Smieciarze wyslali mi fakture za usluge, ktorej nie mialem, a twierdza, ze
    dostarczali mi kontener, ale protokol nie jest podpisany przez zleceniodawce
    (zawsze trzeba bylo, bo kiedys zamawialem) i jest tam pole na wszystkie
    podpisy, a mojego tylko brakuje i na dodatek nie jest na moje imie. Zlozylem
    reklamacje, aby mi udowodnili, ze to ja zamawialem, ale odpowiedzi brak juz
    1,5 miesiaca. Wyslalem poleconym za potwierdzeniem odbioru i zolta karteczka
    wrocila do mnie z podpisem i pieczatka tej smieciarskiej firmy.