  • 1. Data: 2008-01-11 17:41:41
    Temat: weryfikacja radcy prawnego
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W jaki sposób można sprawdzić czy osoba pełniąca funkcję/zadania doradcy
    prawnego ma prawo występować jako radca prawny?
    Konkretnie - czy istnieje jakiś ogólnodostępny rejestr radców prawnych w
    którym osoba występująca jako radca _musi_ być zarejestrowana?
    I drugie pytanie: czy radca prawny to tytuł wymagający spełnienia jakichś
    urzędowo ustanowionych kryteriów (jakich?)?

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2008-01-11 18:19:23
    Temat: Re: weryfikacja radcy prawnego
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > I drugie pytanie: czy radca prawny to tytuł wymagający spełnienia
    > jakichś urzędowo ustanowionych kryteriów (jakich?)?

    Polecam lekturę ustawy o radcach prawnych - patrz i szukaj Google. :)

  • 3. Data: 2008-01-12 13:42:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fm8bv9$1e8$1@news.onet.pl Mecenas <m...@o...pl> pisze:

    > Polecam lekturę ustawy o radcach prawnych - patrz i szukaj Google. :)
    Dzięki, bardzo mi pomogłeś - sam nigdy bym się nie domyślił. ;)

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-01-13 22:46:41
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Jotte pisze:
    > W jaki sposób można sprawdzić czy osoba pełniąca funkcję/zadania doradcy
    > prawnego ma prawo występować jako radca prawny?

    W wiekszosci izb sa listy radcow na stronach internetowych (ale fakt ze
    srednio aktualne) - jak internet zawiedzie to telefon/wizyta w ORIP
    powinny rozwiac watpliwosci...

    > Konkretnie - czy istnieje jakiś ogólnodostępny rejestr radców prawnych w
    > którym osoba występująca jako radca _musi_ być zarejestrowana?

    Kazda OIRP musi prowadzic taki rejestr...

    > I drugie pytanie: czy radca prawny to tytuł wymagający spełnienia
    > jakichś urzędowo ustanowionych kryteriów (jakich?)?

    Ustawa o radcach prawnych, tak ogolnie to art. 23 i 24

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2008-01-14 12:28:53
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Ustawa o radcach prawnych, tak ogolnie to art. 23 i 24

    To zeby sie autor watku nadmiernie nie spocil szukajac odpowiedzi na dreczace
    go pytania - zeby uzyskac >tytul< radcy prawnego, trzeba skonczyc prawo, dostac
    sie na aplikacje radcowska, pomyslnie ja ukonczyc, zlozyc egzamin radcowski i
    wpisac sie na liste radcow prawnych.

    Ta lista jest tez zreszta tym, co pozwala wlasnie zweryfikowac radce (oprocz
    oczywiscie chociazby legitymacji radcowskiej).

    Zeby bylo jeszcze prosciej - kazdy radca przy wpisie otrzymuje swoj numer.
    Poszukaj na pieczatce radcy pr. Ulatwi to szukanie na liscie a wrecz - uczyni
    je banalnym.

    Przepraszam, ze tekst taki dlugi i sprowokowal nadmierny pewnie wysilek. Ale
    zapewniam ze ust o radcach jest dluzsza ;-)