  • 1. Data: 2008-01-11 16:12:52
    Temat: Wizytówka-dane osobowe?
    Od: "+Stefan+" <s...@T...pl>

    W TV widziałem wystawę wizytówek.

    Czy wizytówkę nie chroni prawo o ochronie danych osobowych?

    +Stefan+

  • 2. Data: 2008-01-11 16:27:12
    Temat: Re: Wizytówka-dane osobowe?
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    +Stefan+ pisze:
    > W TV widziałem wystawę wizytówek.
    >
    > Czy wizytówkę nie chroni prawo o ochronie danych osobowych?

    w jakim sensie?

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2008-01-11 16:29:44
    Od: "+Stefan+" <s...@T...pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości

    > w jakim sensie?

    W takim,że wizytówka zawiera dane osobowe , a "obrót" tymi danymi bez zgody
    danej osoby jest prawnie zakazany [?] Mylę się ?

    +Stefan+

  • 4. Data: 2008-01-11 18:40:22
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2008 17:29:44 +0100, +Stefan+ napisał(a):

    > W takim,że wizytówka zawiera dane osobowe , a "obrót" tymi danymi bez zgody
    > danej osoby jest prawnie zakazany [?] Mylę się ?

    W zasadzie masz racje, ale przeczy to ogólnej zasadzie dla jakiej wyrabia
    się wizytówki, zazwyczaj jesliktoś rozdaje własne wizytówki, to
    automatycznie wyraża zgodę na przetwarzanie w celach domowych czy
    biznesowych danych jakie na wizytówce są zawarte.
    Czasem nawet spotyka się, że dają niby przypadkiem kilka wizytówek, z
    nadzieją, że wizytówka trafi do ciekawej osoby, a co za tym idzie osoba ta
    skontaktuje się, co może się przełożyć na konkretne pieniądze.

    jest też teoria, że wizytówka to materiał reklamowy, a wiadomo, chce się,
    aby reklama dotarla do jak największej liczby odbiorców najtańszym kosztem.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 5. Data: 2008-01-11 20:16:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "+Stefan+" <s...@T...pl> napisał
    > Czy wizytówkę nie chroni prawo o ochronie danych osobowych?

    Ustawa chroni przetwarzanie danych w zbiorach/bazach/listach/spisach a nie
    jako takie.

  • 6. Data: 2008-01-12 19:43:42
    Od: pcspec.ovh.org <j...@g...pl>

    On Fri, 11 Jan 2008 21:16:44 +0100, "Piotr [trzykoty]"
    <trzykoty[usunTo]@o2.pl> wrote:

    >Użytkownik "+Stefan+" <s...@T...pl> napisał
    >
    >Ustawa chroni przetwarzanie danych w zbiorach/bazach/listach/spisach a nie
    >jako takie.

    Dla ścisłości: zbiory przetwarzane w systemie informatycznym nie muszą
    się znajdować w zbiorach, żeby być objętymi ochroną ustawy (art.2
    ust.2 pkt.2).

    Czyli wizytówki zeskanowane albo wsadzone do wizytownika ustawie
    podlegają :)
    Dlatego skoncentrować się musimy na tym jakie dane na wizytówce się
    znajdują, a tego Stefan niestety nie powiedział.

    Zwykle wizytówki zawierają jedynie dane służbowe, a te nie podlegają
    ochronie (patrz np. http://www.giodo.gov.pl/348/id_art/1118/j/pl/ ).

    Pozdrawiam
    Jarosław Żabówka

    PS.
    Zapraszam do grupy administratorów bezpieczeństwa informacji:
    http://www.goldenline.pl/grupa/abi