  • 1. Data: 2008-01-11 21:49:46
    Temat: Ustawa o spóldzielniach mieszkaniowych
    Od: "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid>

    W nowelizacji ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z 14 czerwca 2007 r.
    znalazł się następujący przepis (Rozdział 1(1), w Art.8(1).3):

    3. Statut spółdzielni mieszkaniowej, regulaminy, uchwały i protokoły
    obrad organów spółdzielni, a także protokoły lustracji i roczne
    sprawozdanie finansowe powinny być udostępnione na stronie
    internetowej spółdzielni.

    Pytanie: Czy da się obronić tezę, że przepis ten nakłada na spółdzielnię
    obowiązek posiadania strony internetowej i umieszczenia w niej wymienionych
    w ustawie dokumentów?

    Oczywiście sprawa rozbija się interpretację słowa "powinny".
    Według mnie przytoczony przepis taki obowiązek nakłada.
    Czy mam rację?

    Kasia

  • 2. Data: 2008-01-12 01:28:54
    Temat: Re: Ustawa o spóldzielniach mieszkaniowych
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kasia wrote:
> [...]
    >
    > Oczywiście sprawa rozbija się interpretację słowa "powinny".
    > Według mnie przytoczony przepis taki obowiązek nakłada.

    Jeśli spółdzielnia ma stronę internetową, to powinna umieszczać te
    sprawozdania.
    A jeśli nie ma to nie ma czego umieszczać bo nie ma strony.

    O interpretację można sie kłócić.

  • 3. Data: 2008-01-12 08:33:58
    Od: "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid>

    > Jeśli spółdzielnia ma stronę internetową, to powinna umieszczać te
    > sprawozdania.
    > A jeśli nie ma to nie ma czego umieszczać bo nie ma strony.

    W takim przypadku ustawodawca zakończyłby zdanie frazą:
    "... o ile taką stronę posiada."
    Wobec braku takiego lub podobnego zastrzeżenia z przepisu wynika, że
    jeśli spółdzielnia nie ma strony, to musi ją założyć, aby miała gdzie
    publikować dokumenty.

    > O interpretację można sie kłócić.

    Właśnie o to chodzi - jak prawidłowo stosować polskie prawo,
    jeśli o "interpretację można sie kłócić" ?

    Kasia

  • 4. Data: 2008-01-12 09:09:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kasia wrote:

    > Właśnie o to chodzi - jak prawidłowo stosować polskie prawo,
    > jeśli o "interpretację można sie kłócić" ?

    Poszukać wykładni.

  • 5. Data: 2008-01-12 10:46:00
    Od: "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid>

    > Poszukać wykładni.

    Otóż to, IMHO żadnych wykładni jeszcze nie ma.
    Kasia

  • 6. Data: 2008-01-13 16:57:03
    Od: "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid>

    Użytkownik "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:fma5pc$41s$1@news.onet.pl...

    > Otóż to, IMHO żadnych wykładni jeszcze nie ma.
    > Kasia

    Okazuje się, że chyba miałam rację, bowiem ustawa o spółdzielniach
    mieszkaniowych została zaskarżona do Trybunału Konstytucyjnego
    przez Rzecznika praw obywatelskich. Rzecznik zarzuca ustawie m.in.
    wprowadzenie obowiązku posiadania przez spółdzielnię mieszkaniową
    strony internetowej.

    Kasia