  • 1. Data: 2005-09-21 17:35:15
    Temat: Czy jest jakaś różnica między słowami (opis w rozwinięciu) ?
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Witam

    Mam pytanie czy jest jakaś różnica powodująca skutki prawne pomiędzy słowami
    "adres zamieszkania", a "adres zameldowania". Chodzi mi o ulgę podatkową z
    tytułu korzystania z internetu. TPSA podała wzór oświadczenia, w którym jest
    zapis o wspólnym zamieszkiwaniu, a wg mnie to co innego niż zameldowanie.

    Z góry dzięki za pomoc

    Pozdrawiam Sławek

  • 2. Data: 2005-09-21 17:56:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Slawek napisał(a):

> [...]
    > zapis o wspólnym zamieszkiwaniu, a wg mnie to co innego niż zameldowanie.

    Zamieszkanie, a zameldowanie to zupelnie dwa rozne terminy.
    Zamieszkanie(stale) jest to miejsce gdzie osoba fizyczna przebywa z
    zamiarem stalego pobytu i gdzie koncentruja sie jej osrodki zyciowe
    (praca, rodzina). Zameldowanie jest to urzedowe poswiadczenie miejsca
    zamieszkania. Teoretycznie obowiazkowe, praktycznie nie bardzo. W Polsce
    przepisy meldunkowe to fikcja, gdyz wielokrotnie sie zdarza, iz adresy
    zamedlowania i zamieszkania sa zupelnie rozne (czasem odlegle o kilkaset
    kilometrow). Przepisy medlunkowe maja bardzo male korzysci praktyczne i
    sluza jedynie do utrudnienia zycia obywatelom. Powinny zostac jak
    najszybciej zniesione lub tez przynajmniej mocno ograniczone.
    Wiedza o tym, np urzedy skarbowe, dla ktorych liczy sie tylko miejsce
    zamieszkania. Nie wie tego niestety, nasz kochany ustawodawca, bo
    przepisy te sie nie zmianiaja od czasow PRL.

    We wszelkich formularzach nalezy podawac to o co pytaja, czyli jak
    pytaja o zamieszkanie to podajemy zamieszkanie, a adres zameldowania
    mozemy miec zupelnie inny. Jezeli wyrazaja sie nieprecyzjnie to jest to
    tylko i wylacznie ich sprawa. Sad rozroznia te pojecia i tam w razie
    konfliktow nalezy szukac rozwiazania.

    --
    pozdrawiam
    Mithos