  • 1. Data: 2005-09-21 17:09:19
    Temat: gwarancja - jak z nią jest? (czas)
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam. Kupując dysk twardy w sklepie musiałem (bo inaczej nie udzielonoby mi
    gwarancji) podpisać karte gwarancyjną w któej jest zapis:

    "Czas realizacji naprawy gwarancyjnej wynosi 21 dni"

    a w Dz. U. Nr 141, poz. 1176 jest napisane:

    "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1
    (gwarancja), nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione."

    Wg. mnie czas realizacji naprawy i czas ustosunkowania się, to dwa różne
    czasy. Czy dobrze myśle?

  • 2. Data: 2005-09-21 17:44:43
    Temat: Re: gwarancja - jak z nią jest? (czas)
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    l...@p...onet.pl napisał(a):
    > Witam. Kupując dysk twardy w sklepie musiałem (bo inaczej nie udzielonoby mi
    > gwarancji) podpisać karte gwarancyjną w któej jest zapis:
    >
    > "Czas realizacji naprawy gwarancyjnej wynosi 21 dni"

    To dotyczy gwarancji.

> [...]
    > (gwarancja), nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa

    A ustawa dotyczy odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z
    umową istniejącej z mocy prawa (wcześniej taki charakter miała rękojmia)
    . To co innego niż gwarancja (umowa między Tobą a gwarantem, którym nie
    musi być sprzedawca)..

    > Wg. mnie czas realizacji naprawy i czas ustosunkowania się, to dwa różne
    > czasy. Czy dobrze myśle?

    tak, ale akurat z gwarancją nie ma to związku

    KG

  • 3. Data: 2005-09-21 18:35:40
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > musi być sprzedawca)..

    > tak, ale akurat z gwarancją nie ma to związku

    To po ilu dniach mogę się zgłosić po rekalowany towar?

  • 4. Data: 2005-09-21 19:08:15
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    l...@p...onet.pl napisał(a):

    > To po ilu dniach mogę się zgłosić po rekalowany towar?

    Po tylu, po ilu powie ci sklep ;-(
    Najczęściej wysyłają do hurtowni i sami są zablokowani 14dniowym
    terminem. Stąd się biorą te chore terminy.

  • 5. Data: 2005-09-21 20:13:00
    Od: l...@p...onet.pl

    > Po tylu, po ilu powie ci sklep ;-(
    Co za bzdur - a jak powiedzą....365 dni?

    >  Najczęściej wysyłają do hurtowni i sami są zablokowani 14dniowym
    > terminem. Stąd się biorą te chore terminy.
    Mnie nie za bardzo coś interesują ich terminy, dla mnie to oni mogą iść do
    hurtowni nawet na piechote.

  • 6. Data: 2005-09-21 21:20:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    l...@p...onet.pl napisał(a):
    > To po ilu dniach mogę się zgłosić po rekalowany towar?

    a jaką reklamację zgłaszałeś?

    KG

  • 7. Data: 2005-09-21 21:58:36
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    l...@p...onet.pl napisał(a):

    > Mnie nie za bardzo coś interesują ich terminy, dla mnie to oni mogą iść do
    > hurtowni nawet na piechote.

    To kup tam, gdzie dają lepsze warunki gwarancji. Masz przecież wolność
    wyboru

    MAc

  • 8. Data: 2005-09-22 04:31:49
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    > To po ilu dniach mogę się zgłosić po rekalowany towar?

    zalezy od tego czy skladajac reklamacje zaznaczyles, ze korzystasz z ustawy
    (pewno nie zaznaczyles) czy z gwarancji. zakladajac ,ze nic nie mowiles
    korzystasz z gwarancji ,.....wiec sklep ma 21 dni

    pozdrawiam
    Łukasz