  • 11. Data: 2011-02-24 16:42:22
    Temat: Re: Czy istnieje jakiś przepis prawny normujący ceny za usługi standardowe w budownictwie?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 17:25:54 +0100, Johnson napisał(a):

    > Przepis mówi że w takiej sytuacji przyjmuje się że "Jeżeli strony nie
    > określiły wysokości wynagrodzenia ani nie wskazały podstaw do jego
    > ustalenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że strony miały na myśli
    > zwykłe wynagrodzenie za dzieło tego rodzaju." Czyli ustawa reguluje tę
    > sytuację. Chodzi o średnie wynagrodzenie. W razie sporu bierze się
    > biegłego który ma taką śmieszną tabelkę i liczy on ile powinno być.

    Dla dobra autora wątku, aby tego biegłego nie powoływać. Swojego czasu
    sytuacja była taka, że cena rynkowa za ułożenie mkw terakoty oscylowała
    wokół 50 zł/metr natomiast w tabelkach Sekocenbudu - 120 zł. Autor wątku
    może się na tym nieźle przejechać. Swoją drogą aż dziwne, że tacy
    lekkomyślni ludzie chodzą po tym świecie...

    --
    best regards,
    scream

  • 12. Data: 2011-02-25 13:15:24
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Marcin Aston" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > zleciłem prace wykończeniowe mieszkania osobie, która z kolei wynajmowała
    > podwykonawców (ułożenie terakoty, glazury, paneli, montaż armatury,
    > doprowadzenie punktów świetlnych itp.) Ponieważ nie wiedzieliśmy dokładnie
    > jaki zakres będą obejmować prace zleceniobiorca nie chciał przedstawić
    > kalkulacji - w rezultacie nie zostyała ustalona cena za usługę.
    > Czy istnieje jakiś przepis prawny normujący ceny za usługi standardowe
    > (nie
    > wymagające skomplikowanych rozwiązań technologicznych)?

    Nie, ale istnieją publikowane kwartalnie cenniki i katalogi cen nakładów
    rzeczowych (tzw KNRy) w budwnictwie które służą jako podstawa przy
    sporządzaniu kosztorysów. Jednym z takich powszechnie uznawanych
    publikatorów jest np SEKOCENBUD. W przypadkach spornych można powołać
    biegłego który w oparciu o publikowane cenniki ustali wartość kosztorysową
    wykonanych robót. W takim przypadku można się spodziewać że zostaną przyjęte
    wartości:
    cena roboczogodziny 9-15 zł
    koszty pośrednie 55-67%
    koszty zakupu 0-7%
    zysk 12-20%
    koszty materiałów np wg cenników sekocenbud
    vat 7 lub 8% w zależności od okresu o jaki chodzi.
    poskłada sie z tego kosztorys powykonawczy i jakaś tam wartość wyjdzie

  • 13. Data: 2011-02-25 19:06:49
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Rzuć okiem do np. cenników Sekocenbudu.
    W sądzie powinieneś te stawki obronić.

    -----

  • 14. Data: 2011-02-25 19:08:19
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Prawdopodobnie R+M+S
    czyli
    Materiał (!!) plus Robocizna plus Sprzęt.

    -----

  • 15. Data: 2011-02-25 22:11:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 25 Feb 2011 20:08:19 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Prawdopodobnie R+M+S
    > czyli
    > Materiał (!!) plus Robocizna plus Sprzęt.

    Nie, bez materiału. Ale masz cenę ułożenia, koszty pośrednie, narzut i
    kilka innych dodatków, bo na cenę układania sklada się sporo czynności a wg
    cenników wszystko osobno się liczy. Z materiałem wyszłoby ze 250 zł pewnie.

    --
    best regards,
    scream

  • 16. Data: 2011-02-27 10:01:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Rzuć okiem do np. cenników Sekocenbudu.
    > W sądzie powinieneś te stawki obronić.
    jako wykonawca z przyjemnością :)

    tylko na miejscu zleceniodawcy to bym nie był zbyt radosny jak mi
    rzeczoznawca policzyłby wg sekocenbudu.

    mój śmiech był do tego ze ktoś zleca robotę bez ustalenia jak będzie płacił
    nawet ramowo.