  • 1. Data: 2011-02-24 12:34:01
    Temat: wykroczenie czy przestępstwo?
    Od: Jacek <b...@t...pl>

    Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
    Art. 45^2.
    1. Kto wbrew postanowieniom zawartym w art. 13^1 prowadzi reklamę lub
    promocję napojów alkoholowych lub informuje o sponsorowaniu imprezy
    masowej, z zastrzeżeniem art. 13^1 ust. 5 i 6,
    podlega grzywnie od 10 000 do 500 000 złotych.
    2. Orzekanie w sprawach o czyn wymieniony w ust. 1 następuje na
    podstawie przepisów o postępowaniu karnym.

    Opisany powyżej czyn jest wykroczeniem czy przestępstwem?

  • 2. Data: 2011-02-24 17:42:43
    Temat: Re: wykroczenie czy przestępstwo?
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepisów o postępowaniu karnym.
    >
    > Opisany powyżej czyn jest wykroczeniem czy przestępstwem?

    Wg mnie przestepstwem z uwagi na wysokość zagrożenia grzywną

  • 3. Data: 2011-02-24 19:53:47
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-02-24 18:42, p 47 pisze:

    > Wg mnie przestepstwem z uwagi na wysokość zagrożenia grzywną

    raczej ze względu na ust.2
    są wykroczenia z takimi grzywnami

  • 4. Data: 2011-02-24 21:33:20
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > raczej ze względu na ust.2
    > są wykroczenia z takimi grzywnami

    Jakie ??
    Zresztą być może masz rację, ale oznaczałoby to, że myli się większość
    źródeł, które wykroczenie definiuje jako:
    "...czyn człowieka społecznie szkodliwy, zawiniony, zabroniony pod groźbą
    kary aresztu, ograniczenia wolności, grzywny do 5000 zł lub nagany, przez
    ustawę obowiązującą w czasie popełnienia czynu.
    Odpowiedzialność za wykroczenie ponosi sprawca, który ukończył 17 lat w
    czasie popełnienia czynu.

    Sąd za popełnienie wykroczenia może orzec:

    - areszt w wymiarze od 5 do 30 dni;

    - ograniczenie wolności w wymiarze 1 miesiąca;

    - grzywnę w wysokości od 20 do 5000 zł;

    - naganę.

    Sąd może ponadto orzec następujące środki karne:

    - zakaz prowadzenia pojazdów;

    - przepadek przedmiotów;

    - nawiązkę;

    - obowiązek naprawienia szkody;

    - podanie orzeczenia o ukaraniu do publicznej wiadomości w szczególny
    sposób."

  • 5. Data: 2011-02-25 08:59:34
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-02-24 22:33, p 47 pisze:
    > Jakie ??

    choćby w kodeksie pracy są wykroczenia zagrożone grzywną do 30.000 zł

    K.