  • 1. Data: 2006-03-19 18:01:45
    Temat: Czy doktorant moze byc bezrobotnym ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy osoba bedaca doktorantem (niezatrudniona przez uczelnie) i pobierajaca
    stypendium naukowe moze "zapisac sie" na bezrobotnego ?

    Fantom
    ps. Jaka ustawa o tym mowi ?

  • 2. Data: 2006-03-19 20:12:27
    Temat: Re: Czy doktorant moze byc bezrobotnym ?
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy osoba bedaca doktorantem (niezatrudniona przez uczelnie) i pobierajaca
    > stypendium naukowe moze "zapisac sie" na bezrobotnego ?

    A czemu mialaby nie moc?

  • 3. Data: 2006-03-19 23:38:52
    Od: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A czemu mialaby nie moc?

    Bo osoby bezrobotne co miesiąc piszą: "Nie pracuję, nie uzyskuję dochodów".
    I się pod tym podpisują.

    Więc mając jakiekolwiek dochody, nie można być bezrobotnym

    pozdr
    AW

  • 4. Data: 2006-03-19 23:49:55
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Bo osoby bezrobotne co miesiąc piszą: "Nie pracuję, nie uzyskuję
    > dochodów". I się pod tym podpisują.
    >
    > Więc mając jakiekolwiek dochody, nie można być bezrobotnym

    To rownie dobrze nie moglaby uzyskac statusu bezrobotnej samotna matka,
    ktora co miesiac dostaje zasilek pielegnacyjny i rodzinny na swoje dziecko,
    bo to przeciez tez dochod. ;)
    Kolega Fantom moze sie zarejetrowac jako bezrobotny, ale nie bedzie mial
    (prawdopodobnie) prawa do zasilku.

  • 5. Data: 2006-03-19 23:49:59
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

> [...]
    dochodów". I się pod tym podpisują.

    > Więc mając jakiekolwiek dochody, nie można być bezrobotnym

    a gdyby chcial zostac zarejestrowany jako bezrobotny, ale bez prawa do
    zasilku?
    tez nie moze?

    --
    pozdro
    ape

  • 6. Data: 2006-03-20 05:39:58
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Bo osoby bezrobotne co miesiąc piszą: "Nie pracuję, nie uzyskuję
    dochodów".
    > I się pod tym podpisują.
    >
    > Więc mając jakiekolwiek dochody, nie można być bezrobotnym

    Jedno ale : stypendium NIE JEST DOCHODEM. Wiec mozna sie smialo pod tym
    podpisywac.

    Fantom

  • 7. Data: 2006-03-20 06:55:39
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 20 Mar 2006 00:49:55 +0100, Heming napisał(a):

> [...]
    > ktora co miesiac dostaje zasilek pielegnacyjny i rodzinny na swoje dziecko,

    W przypadku bezrobotnych, w skrócie mówiąc, chodzi o dochody podlegające
    opodatkowaniu. Zasiłek pielęgnacyjny i rodzinny nie podlegają
    opodatkowaniu, więc samotna matka może się zarejestrować.

    >Kolega Fantom moze sie zarejetrowac jako bezrobotny, ale nie bedzie mial
    >(prawdopodobnie) prawa do zasilku.

    Tu do końca nie jest pewna sprawa. Dochodu nie ma, bo stypendium naukowe
    również nie podlega opodatkowaniu, ale jednym z warunków bycia bezrobotnym
    zarejstrowanym w PUP jest gotowość do podjęcia pracy w pełnym wymiarze
    godzin. A Fantom chyba za bardzo nie spełnia tego warunku. Inną sprawą jest
    to jak sprawdzić czy ten warunek jest spełniony ;)

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2006-03-20 16:10:11
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    jest
    > to jak sprawdzić czy ten warunek jest spełniony ;)

    No wlasnie. Moge zawsze mowic ze mam 23 godziny z 24 dziennie wolne i jestem
    gotowy :)\

    Fantom

  • 9. Data: 2006-03-21 11:45:14
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

> [...]
    > Czy osoba bedaca doktorantem (niezatrudniona przez uczelnie) i pobierajaca
    > stypendium naukowe moze "zapisac sie" na bezrobotnego ?

    Nie może, bo doktorant jest na prawach studenta.
    A studenci jakoś się nie rejestrują jako bezrobotni.
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-03-21 13:07:58
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie może, bo doktorant jest na prawach studenta.
    > A studenci jakoś się nie rejestrują jako bezrobotni.

    Bzdury! Studenci tez sie rejestruja jako bezrobotni, ale rzadko to fakt. Ta
    "rzadkosc" wynika z prostego faktu, ze studenci nie sa uprawnieni do
    zasilku. Jedyne co moga zyskac to placenie skladki na ubezpieczenie
    zdrowotne przez PUP, ale w przypadku studentow taka skladke moga placic tez
    uczelnie (przynajmniej kiedys mogly), wiec rejetrowanie sie mija sie z
    celem.