  • 1. Data: 2006-03-19 17:09:43
    Temat: prezes z importu
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Witam

    Udziałowcy chcą "importować" z Niemiec prezesa, który ma w Niemczech
    zarejestrowana działalność i będzie wystawiał zarządzanej przez niego polskiej
    spółce faktury.
    Widzicie jakie zagrożenia, uwagi itp.?

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 2. Data: 2006-03-19 17:45:39
    Temat: Re: prezes z importu
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Udziałowcy chcą "importować" z Niemiec prezesa, który ma w Niemczech
    > zarejestrowana działalność i będzie wystawiał zarządzanej przez niego
> [...]

    Umowa, swiadectwo rezydencji itp.

    Polecam wizyte u doradcy podatkowego, po to by US nie podwazyl tych
    wydatków jako stanowiących kosztów uzyskania przychodu.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-19 20:10:42
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Umowa, swiadectwo rezydencji itp.

    Ten prezes z Niemiec jest właściwie Polakiem z polskim Peselem, NIPem i też
    adresem.
    Ma po prostu niemiecką DG z której będą te faktury za prezesowanie.

  • 4. Data: 2006-03-19 21:55:43
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Ten prezes z Niemiec jest właściwie Polakiem z polskim Peselem, NIPem i
    > też
    > adresem.
    > Ma po prostu niemiecką DG z której będą te faktury za prezesowanie.

    A jak ma niemiecką DG, to gdzie placi podatek dochodowy? W Polsce czy w
    Niemczech? A VAT?

    Naprawde, dodradca podatkowy to dobry pomysl.
    I pomoze skontruowac umowe i podpowie na jaki tytul wystawiac faktury itp.
    itd.
    Te pare zlotych pozwoli zaoszczedzic wiele w przyszlosci.

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 5. Data: 2006-03-20 05:23:52
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    > A jak ma niemiecką DG, to gdzie placi podatek dochodowy? W Polsce czy w
    > Niemczech? A VAT?

    Jedno i drugie płaci zgodnie z prawemw D.

    > Naprawde, dodradca podatkowy to dobry pomysl.

    Tak bedzie oczywiście zrobione.
    Pytanie było zadane w celu sprawdzenia, czy ktoś o precedensach nie słyszał.

  • 6. Data: 2006-03-20 08:07:34
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    .
    > Pytanie było zadane w celu sprawdzenia, czy ktoś o precedensach nie
    > słyszał.

    W wielu firmach mających zagranicznych udzialowców, zwlaszcza bedących
    czescią grup kapitałowych, jest cos takiego jak management fee. Sytuacja
    jest podobna, to oplata za zarzadzanie w Polsce z siedziby z zagranicy.
    Prawdopodobnie tutaj bdzie tak, ze bedzie Was fakturowal bez VATu, a Wy
    bedziecie mieli import usług i sami sie 'owatujecie'.
    Swiadectwo rezydencji swiadczace o tym, ze placi w Niemczech podatek
    dochodowy, bedzie musial uzyskac w Niemczech w swoim niemieckim US. Dzieki
    temu polska firma uniknie troche dodatkowego opodatkowania kwot jemu
    wyplacanych.

    Z mojego doswiadczenia, natrudniej jest przekonac zagraniczne osoby do
    koniecznosci uzyskania czegos z ich US. Zazwyczaj marudzą, klnąc na warunki
    w Polsce.

    Pozdrawiam