  • 1. Data: 2008-04-06 11:09:26
    Temat: Czy dekrety biskupa mają moc prawną
    Od: spin <r...@g...com>

    Witam!
    Jak w temacie czy dekrety biskupa mają moc prawną? Np o przeniesieniu
    zabytkowego kościoła

  • 2. Data: 2008-04-06 11:24:36
    Temat: Re: Czy dekrety biskupa mają moc prawną
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    spin pisze:
    > Witam!
    > Jak w temacie czy dekrety biskupa mają moc prawną? Np o przeniesieniu
    > zabytkowego kościoła

    Przeniesieniu gdzie ? Do innego miasta ? Na inna ulice ? To chyba trzeba
    tu jakiejs boskiej interwencji.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-04-06 11:30:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 06 kwiecień 2008 13:24
    (autor Mithos
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ftaca7$4e5$4@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Przeniesieniu gdzie ? Do innego miasta ? Na inna ulice ? To chyba trzeba
    > tu jakiejs boskiej interwencji.

    Dlaczego? Dwa kościoły z Przyszowic udało się przenieść i to za nieboskiego
    PRL o ile dobrze pamiętam. Jeden na Kubalonkę a drugi do Borowej Wsi.
    Obydwa ładne i zabytkowe.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 4. Data: 2008-04-06 18:01:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Dlaczego? Dwa kościoły z Przyszowic udało się przenieść i to za
    nieboskiego
    > PRL o ile dobrze pamiętam. Jeden na Kubalonkę a drugi do Borowej Wsi.
    > Obydwa ładne i zabytkowe.

    To jeszcze nic. Świątynię Wang przeniesiono do Karpacza aż z Norwegii!

  • 5. Data: 2008-04-06 20:12:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "spin" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Jak w temacie czy dekrety biskupa mają moc prawną? Np o przeniesieniu
    > zabytkowego kościoła

    Dla wiernych są wiążące. Ale mocy administracyjnej nie mają.

  • 6. Data: 2008-04-06 20:32:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 06 kwiecień 2008 22:12
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ftbbk4$1b5$3@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Dla wiernych są wiążące. Ale mocy administracyjnej nie mają.

    Dlaczego nie mają? A czyje mają? Przecież biskup jest jednym z wyższych
    urzędników Kościoła.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 7. Data: 2008-04-06 20:34:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dlaczego nie mają? A czyje mają? Przecież biskup jest jednym z wyższych
    > urzędników Kościoła.

    Nie chcesz chyba powiedzieć, że dekret biskupa zastąpi decyzję o pozwoleniu
    na budowę.

  • 8. Data: 2008-04-06 21:06:56
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > wasz znak: <ftbbk4$1b5$3@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Dlaczego nie mają? A czyje mają? Przecież biskup jest jednym z wyższych

    Gdyż tak się składa (na szczęście), że w Polsce mamy władzę świecką, a
    nie kościelną.
    Jednak na podstawie umowy między kościołem a państwem, pewne czynności
    kościelne mogą mieć moc prawną, np. akty ślubów.

  • 9. Data: 2008-04-06 22:28:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:47f93d03@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    <j...@a...pl> pisze:

    > Gdyż tak się składa (na szczęście), że w Polsce mamy władzę świecką, a nie
    > kościelną.
    Czasem można by powątpiewać...

    > Jednak na podstawie umowy między kościołem a państwem, pewne czynności
    > kościelne mogą mieć moc prawną, np. akty ślubów.
    To trochę inaczej działa.
    Jakiś inny przykład mógłbyś rzucić?

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-04-06 22:36:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    >W wiadomości news:47f93d03@news.home.net.pl Marcin Wasilewski

    > Czasem można by powątpiewać...

    Ano

    > To trochę inaczej działa.

    Czyli jak? Kapłan odbiera przysięgę małżeńską i w określonym terminie
    musi o tym powiadomić USC.
    Jeśli tego nie zrobi, to ślub (dla władzy świeckiej) jest nieważny. Zdaję
    się, że już ktoś w Polsce podawał parafię za niedotrzymanie terminów.

    > Jakiś inny przykład mógłbyś rzucić?

    Nie znam innego, poczytaj umowę konkordatową, może coś jeszcze
    znajdziesz.