  • 1. Data: 2008-04-06 09:15:16
    Temat: Plac zabaw - normy
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Czy są jakieś normy odnośnie tego, jak duży plac zabaw / jak bogato wyposażony
    musi postawić developer przy budynku wielorodzinnym w zależności od ilości
    mieszkań w bloku ?

  • 2. Data: 2008-04-06 09:30:30
    Temat: Re: Plac zabaw - normy
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
    > Czy są jakieś normy odnośnie tego, jak duży plac zabaw / jak bogato
    > wyposażony musi postawić developer przy budynku wielorodzinnym w
    > zależności od ilości mieszkań w bloku ?

    O boze! Nie wiem, ale mam nadzieje, ze nie, bo innaczej bedzie to kolejny
    dowod, ze swiat zwariowal!

  • 3. Data: 2008-04-06 09:38:23
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > O boze! Nie wiem, ale mam nadzieje, ze nie, bo innaczej bedzie to kolejny
    > dowod, ze swiat zwariowal!
    Tak uważasz? Bo mi się wydaje, że palc zabaw, na który składa się wyłącznie
    jedna piaskownica o wymiarach jakieś 2 x 2 m i huśtawka na sprężynie, z której
    może korzystać jednocześnie dwoje dzieci, na 76 rodzin mieszkających w bloku to
    troszkę za mało. I dlatego pytam, na co mogę się powołać, składając reklamację

  • 4. Data: 2008-04-06 09:53:38
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    jaQbek pisze:
> [...]
    > sprężynie, z której może korzystać jednocześnie dwoje dzieci, na 76
    > rodzin mieszkających w bloku to troszkę za mało. I dlatego pytam, na co

    Placu zabaw byc nie musi. Ciesz sie ze jest chociaz taki.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-04-06 10:22:02
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Mithos napisał:

    > Placu zabaw byc nie musi. Ciesz sie ze jest chociaz taki.

    Czasem lepiej, zeby vczego snie bylo, niz bylo zle. Wyobraz sobie, ze na
    palc bezpiecfzny dla 2-3 dzieci zapragnie wejsci i wejdzie tych dzieci
    np. 7 i cos sie stanie, np.wszystkie zapragna wejsc na hustawke i
    podczas przeychanki jedno zginie spadajac...

    Z reszta jakby parking byl na 2 samochody na 76 mieszkan to tez bys
    powiedzial "lepiej, ze w ogole jest"?

  • 6. Data: 2008-04-06 10:30:58
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Placu zabaw byc nie musi.
    Tak ?

  • 7. Data: 2008-04-06 11:17:34
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Mikaichi pisze:
    > Z reszta jakby parking byl na 2 samochody na 76 mieszkan to tez bys
    > powiedzial "lepiej, ze w ogole jest"?

    To bym nie kupowal tam mieszkania. Proste.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2008-04-06 11:18:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    jaQbek pisze:
    > Tak ?

    Przepisy prawa budowlanego nie obliguja inwestora do realizacji placu
    zabaw. A co razem ustaliliscie w umowie to tego na grupie nie wiemy.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2008-04-06 11:21:30
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    jaQbek pisze:
    > Czy są jakieś normy odnośnie tego, jak duży plac zabaw / jak bogato
    > wyposażony musi postawić developer przy budynku wielorodzinnym w
    > zależności od ilości mieszkań w bloku ?

    niewiem jakie sa przepisy dotyczące _istnienia_ placu zabaw, ale normy
    bezpieczeństwa są. NApewno jest sprawdzane czy dziecku nie utkniegłowa i
    jakies ciezarki sa zrzucane na ziemie zeby zbadac skutki uderzenia.
    Pytanie tylko czy i jakie są kary za nidotrzymanie warunków..

    W moim miescie była taka zajebiscie wielka zjeżdżalnia. Wielgasna chyba
    na 3 metry wysokości. brakowało w drabince( jednej z kilku) szczebla i
    na barierce kilku desek. nigdy nikt z niej niespadł, bo brządace
    poprostu bały sie albo nie umiały wejsc, a starsze dzieci czuły respekt
    i poprostu nic sie nie działo złego. Aż pewnego razu ktos z gosci
    stwierdizł ze to niebezpieczne, uderzył do urzedu miasta i.... przyszli
    robotnicy, konstrukcje przewrócili. slizgi zabrali złomiarze, drewno
    poszło na opał, opony trzeba było po 3 dniach tylko wywieść. tak
    rozwiazano problem.

    ToMasz

  • 10. Data: 2008-04-06 13:53:46
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > sprężynie, z której może korzystać jednocześnie dwoje dzieci, na 76 rodzin
    > mieszkających w bloku to troszkę za mało.

    trzeba bylo kupic mieszkanie w innym miejscu, kupiles na osiedlu bez placu
    zabaw, wiec jak widac nic cie to nie obchodzilo, trzeba bylo o tym myslec
    wczesniej