  • 1. Data: 2004-02-25 20:42:34
    Temat: Czy darowizna sprzed mniej niż 10 lat wlicza się do spadku?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Siostra dostała niecałe 10 lat temu (jeszcze nie minęło!) mieszkanie od ojca -
    jego główny majątek.
    Teraz po ojcu zostało już niewiele - auto i jeszcze coś. Testamentu nie ma.
    Dzieci jest troje, więc z tej reszty należy się po 1/3.
    Czy to prawda, że w tym wypadku wartość mieszkania otrzymanego przez siostrę
    wlicza się do tej 1/3? Czyli jeśli niewiele zostało, to pozostałym dwojgu
    dzieciom należy się po 1/2?
    Jeśli tak, to czy moglibyście wskazać podstawę prawną, lub chociaż gdzie tego
    szukać: szukałem, ale nie znalazłem....??

    Dzięki z góry i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-02-25 20:47:26
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:7c47.0000034c.403d08b9@newsgate.onet.pl...
> [...]
    tego
    > szukać: szukałem, ale nie znalazłem....??

    art 1040 KC

    _________
    RF

  • 3. Data: 2004-02-25 22:14:51
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
> [...]

    Dziękuję!:)))
    Znalazłem, poczytałem i... nie jestem prawnikiem, to dla pewności zapytam: jeśli
    wartość mieszkania, które darował ojciec za żżcia siostrze była załóżmy 100.000
    zł, a teraz wartość całego pozostałego majątku (bez testamentu) to 30.000 zł, to
    siostrze z mieszkaniem - na podstawie art. 1040 KC - nie należy się nic, a nam
    dwojgu pozostałym rodzeństwu - po 15.000 zł, tak? Dobrze rozumiem?
    Czy coś trzeba robić specjalnie, poza poinformowaniem sądu, żeby darowizna
    została zaliczona do spadku (czy jak to ująć)?
    Czy ten wniosek mogę dopisać we wniosku o stwierdzenie nabycia spadku?

    Pozdrawiam i naprawdę jestem wdzięczny za info!:)))