  • 1. Data: 2002-12-13 10:54:22
    Temat: Czy brak zameldowania jest karalny ?
    Od: "//Bundy\\\\" <t...@i...pl>

    no wlasnie, mam takie pytanie jak w temacie

    t...@i...pl
    www.zk-nowogard.prv.pl
    gg#2255556 ICQ#30570517
    ***********************

  • 2. Data: 2002-12-13 10:59:59
    Temat: Re: Czy brak zameldowania jest karalny ?
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik //Bundy\\ napisał:

    > no wlasnie, mam takie pytanie jak w temacie
    >
    > w tej chwili nie, mozesz sie wymeldowac "do nikad"

    pozdrawiam
    magge

  • 3. Data: 2002-12-13 12:31:17
    Od: "//Bundy\\\\" <t...@i...pl>

    no tak ale chodzi mi o to czy w przypadku kiedy ktos
    wynajmuje lokal komus i go nie zamelduje, a pobiera
    z tego tytulu oplate to w takim przypadku czy moze zostac
    ukarany ?

    t...@i...pl
    www.zk-nowogard.prv.pl
    gg#2255556 ICQ#30570517
    ***********************

  • 4. Data: 2002-12-13 12:49:57
    Temat: Odp: Czy brak zameldowania jest karalny ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik file://Bundy\\ <t...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atcjuu$72k$...@n...tpi.pl...
    a pobiera
    > z tego tytulu oplate to w takim przypadku czy moze zostac
    > ukarany ?

    oczywiście...

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-13 12:54:43
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "//Bundy\\" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > no tak ale chodzi mi o to czy w przypadku kiedy ktos
    > wynajmuje lokal komus i go nie zamelduje, a pobiera
    > z tego tytulu oplate to w takim przypadku czy moze zostac
    > ukarany ?

    Ustawa o ewidencji ludności:

    Art. 29. 1. Wynajmujący, najemca, osoba, której przysługuje spółdzielcze
    prawo do lokalu, lub właściciel lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt
    pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące,
    a ponadto właściciel (zarządca) budynku jest obowiązany wskazać, czy osobie
    tej przysługuje uprawnienie do przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić
    zameldowanie.
    2. Osoby wymienione w ust. 1 są obowiązane do zawiadamiania właściwego
    organu gminy o stałym lub czasowym pobycie innej osoby w ich lokalach
    (pomieszczeniach) oraz o opuszczeniu przez nią tego lokalu (pomieszczenia),
    jeżeli osoba ta nie dopełniła obowiązku meldunkowego. Zawiadomienie powinno
    być dokonane niezwłocznie po upływie terminu określonego do wykonania
    obowiązku meldunkowego.

    Kodeks wykroczeń:

    Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.
    § 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o
    niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku meldunkowego,
    podlega karze grzywny albo karze nagany.

    Czy to odpowiada na Twoje pytanie?

    Depi.

  • 6. Data: 2002-12-13 13:38:15
    Od: "//Bundy\\\\" <t...@i...pl>

    chodzi mi o to, ze sasiadz z ktorym toczze regularna wojne
    tak wlasnie postapil - i on wlasnie od dluzszego czasu wynajmuje
    mieszkanie i wiem, ze ci ludzie nie sa zameldowani
    gdzie w takim razie zglosic cos takiego ?
    a na marginesie czy Urzad Skarbowy tez by byl zainteresowany nim
    w zwiazku z tym, ze na pewno nie placi podatku od kwot
    uzyskanych z tego tytulu ?

    t...@i...pl
    www.zk-nowogard.prv.pl
    gg#2255556 ICQ#30570517
    ***********************

  • 7. Data: 2002-12-13 14:23:09
    Od: "Kasztelan" <m...@i...pl>

> [...]
    > a na marginesie czy Urzad Skarbowy tez by byl zainteresowany nim
    > w zwiazku z tym, ze na pewno nie placi podatku od kwot

    To juz chyba lekka przesada. Pies ogrodnika, sam nie mozesz wynajac to na
    sasiada bedziesz donosil. Tacy ludzie wlasnie doprowadzaja ten kraj do
    ruiny. mam nadzieje, ze ktos ci tez jakis numer wykreci. Zastanawiam sie czy
    do konca zyjesz zgodnie z prawem i czy twoje dochody wynosza dokladnie tyle
    co w deklaracjach podatwkoych. Jak na razie w kraju nie jest latwo, a
    panstwo i tak wyciaga od nas tyle ile tylko wlezie, wiec moze, zakladajac,
    ze masz jakies zatarcia z sasiadem, rozweiazal bys problem w inny sposob, a
    nie tak jak masz zamiar.

    Kasztelan

  • 8. Data: 2002-12-13 14:43:08
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <atcqd3$o7e$1@topaz.icpnet.pl> Kasztelan napisał(a):
    > To juz chyba lekka przesada. Pies ogrodnika, sam nie mozesz wynajac to na
    > sasiada bedziesz donosil. Tacy ludzie wlasnie doprowadzaja ten kraj do
    > ruiny. mam nadzieje, ze ktos ci tez jakis numer wykreci.

    Blablabla, a może sąsiad mu robi co noc dyskotekę albo od dwóch lat co
    wieczór kładzie boazerię? Na takich nieraz nie ma sposobów (w najlepszym
    razie dostanie pouczenie od pana dzielnicowego), więc pewnie kolega chce
    go trochę przytemperować. I bardzo dobrze.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 9. Data: 2002-12-13 15:34:32
    Od: sir pawian <D...@b...com>

    On Fri, 13 Dec 2002 13:54:43 +0100, "Depilator"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    (..)
    >Art. 147. § 1. Kto nie dope?nia ci???cego na nim obowi?zku meldunkowego,
    >podlega karze ograniczenia wolno?ci, grzywny albo karze nagany.
    >§ 2. Kto, b?d?c do tego obowi?zany, nie zawiadamia w?a?ciwego organu o
    >niedope?nieniu przez inn? osob? ci???cego na niej obowi?zku meldunkowego,
    >podlega karze grzywny albo karze nagany.

    czy to jest nagana z wpisem do dzienniczka??

    pozdrawiam

    Pawel Idzikowski

    mailto:D...@b...com
    http://www.bitmit.com

  • 10. Data: 2002-12-13 15:38:05
    Od: "//Bundy\\\\" <t...@i...pl>

    no wlasnie
    dzisiaj odwiedzila mnie straz lesna by sprawdzic czy mam
    asygnate na wczoraj przywiezione drzewo - donos sasiada
    2 miesiace temu do mojego zakladu pracy przyszedl donos na mnie
    w ktorym moj sasiad wymyslil rozne ciekawe historyjki - oczywiscie
    zmyslone i tak mogl bym wyliczac jeszcze dlugo
    a na marginesie to mam juz dosc jego wyczynow wiec postanowilem
    go troszke przytemperowac
    dodam jeszcze tylko, ze sasiad to byly komendant milicji obywatelskiej
    w moim miescie i do tego straszny gbur i cham - nawet w zakladzie
    fryzjerskim
    po drugiej stronie ulicy go nie obsluguja

    t...@i...pl
    www.zk-nowogard.prv.pl
    gg#2255556 ICQ#30570517