  • 1. Data: 2002-12-13 09:37:43
    Temat: Jak liczyc 30 dni na odpowiedz do reklamacji ??
    Od: "RP" <r...@w...pl>

    Witam,

    wyslalem faksem reklamacje uslugi (dostep do netu) 13 listopada 2002
    operator (astercity) zgodnie z umowa daje sobie 30 dni na odpowiedz (niech i
    tak bedzie - nie podwazam tego - a moze powienienem ??)

    no i wlasnie - jak liczyc te 30 dni - wg mnie wczoraj uplynelo 30 dni od
    zlozenia reklamacji (12 grudnia) - wg operatora - dopiero dzisiaj (ze
    wzgledu na to, ze poszedl faks - nie ma mowy o tym, ze dostali z jakims
    opoznieniem - chociaz z ciekawostek najpierw potwierdzono mi telefonicznie,
    ze faks dotarl - a po 2 tyg. wyparto sie tego - dopiero po niezbyt
    przyjemnej wymianie telefoniczno/faksowej - "cudownie" sie odnalazl)

    no i druga sprawa - operator ma 30 dni na odpowiedz - ale czy to oznacza, ze
    w ciagu tych 30 dni ja mam dostac pismo - czy oni maja je wyslac (czyli
    dostane je z jakims opoznieniem ??) - jak sprawdzic kiedy je wyslali ??

    pozdrawiam,
    RP

  • 2. Data: 2002-12-13 13:10:22
    Temat: Re: Jak liczyc 30 dni na odpowiedz do reklamacji ??
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RP" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w ciagu tych 30 dni ja mam dostac pismo - czy oni maja je wyslac (czyli
    > dostane je z jakims opoznieniem ??) - jak sprawdzic kiedy je wyslali ??

    Nie wiem jak to jest z tymi 30 dniami, ale pewnie oni w ciągu 30 dni
    muszą to wysłać w końcu nie mogą zagwarantować jak dużo czasu poczcie
    zajmie dostarczenie listu do Ciebie, natomiast jak otrzymasz już list
    to powinien być czytelny stempel datownika na kopercie
    z datom i godzinom przyjęcia przez UP.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 3. Data: 2002-12-13 13:54:27
    Od: "RP" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak to jest z tymi 30 dniami, ale pewnie oni w ciągu 30 dni
    > muszą to wysłać w końcu nie mogą zagwarantować jak dużo czasu poczcie
    > zajmie dostarczenie listu do Ciebie, natomiast jak otrzymasz już list

    niby tak - ale przy np. pensjach jesli w umowie masz, ze wyplata nastepuje
    powiedzmy 25-go dnia kazdego miesiaca - i jesli pensja idzie na konto - to
    Ciebie jako pracownika niewiele interesuje kiedy firma wysle Ci kase - 25-go
    masz ja miec na koncie i tyle !! (a nie dopiero pracodawca 25-go da zlecenie
    do banku)

    RP

  • 4. Data: 2002-12-13 14:04:03
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    25-go
    > masz ja miec na koncie i tyle !! (a nie dopiero pracodawca 25-go da

    Dlatego mówiłem, że tu ktoś bardziej kompetentny musi się wypowiedzieć.
    Wiem np. że mój znajomy ma wypłatę na 10 każdego mc, firma często tegoż
    właśnie dnia zazwyczaj dokonuje zlecenia przelewu. Faktycznie pieniądze na
    koncie
    pojawiają się 1 lub 2 dni później, ale gdyby zrobił "debet" 10 to żadne
    odsetki
    nie zostaną naliczone, ponieważ formalnie 10 były te pieniądze.
    Nie wiem czy jest to zgodne z prawem czy nie w stosunku do tegoż pracownika.

    Pozdrawiam

    Darek