1. Data: 2002-12-13 09:51:53
Temat:bezrobotny a renta
Od:"jola maj" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy osoba bezrobotna, może starać się o rentę??? W jaki sposób? Po
przepracowaniu, jakiego okresu czasu otrzymuje się zasiłek chorobowy z ZUS?

2. Data: 2002-12-13 12:47:51
Temat:Odp: bezrobotny a renta
Od:"Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jola maj <j...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:atcajp$6dm$...@n...gazeta.pl...
> Czy osoba bezrobotna, może starać się o rentę???

a dlaczego nie? jeżeli ma ubezpieczenie owszem nawet po ustaniu
ubezpieczenia ,jezeli niezdolność do pracy powstała w ciągu 14 dni od
ustania tyt.ubezpieczenia a niezdolność trwać bedzie bez przerwy co najmniej
30 dni..
zasiłek nie przysługuje osobom ,które :
-mają ustalone prawo do emerytury lub renty z tyt.niezdolności do pracy
- kontynuują działalność zarobkową czy też podjęli ją w czasie
ubezpieczenia,a nie nabyli jeszcze prawa do zasiłku lub też nie mają prawe
do zasiłku dla bezrobotnych...
- nie nabyli prawa do swiadczenia przedemerytalnego
-zachorowali podczas urlopu bezpłatnego lub wychowawczego

W jaki sposób?

powinna osoba uprawniona przedstawić zwolnienie lekarskie w ciągu 7 dni
jezeli sie spozni to jego swiadczenie z tego tyt. zostanie obnize o 25%
/jeżeli udowodni ,ze nie ponosi winy moze sie od takiej decyzji odwołac/
zaświadczenie na formularzu ZUS ZLA może wystawić lekarz ubezpieczonego
płatnika składek...oryginał lekarz przesyła do organu ZUS,kopie dostaje
pacjent i doręcza ją pracodawcy badz organowi RUP
do wniosku o rentę powinno się doł. dokument na specjalnym druku jak chyba
RP7 eh tu mogę się mylić ...jak sprawdze to potwierdze ...

Sandra

3. Data: 2002-12-13 13:51:30
Temat:Re: bezrobotny a renta
Od:"jola maj" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

..no wlasnie jest to osoba bezrobotna, bez prawa do zasilku (od roku nie
pracuje, a ma problemy ze zdrowiem - operacja)

4. Data: 2002-12-13 18:03:57
Od:"Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jola maj <j...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:atcol2$djc$...@n...gazeta.pl...
> ..no wlasnie jest to osoba bezrobotna, bez prawa do zasilku (od roku nie
> pracuje, a ma problemy ze zdrowiem - operacja)

szukam jakieś furtki eh...

Sandra