eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy Facebook stosuje cenzurę prewencyjną zabronioną w Konstytucji RP3? [Facebook z ulicy Mysiej] › Re: Czy Facebook stosuje cenzurę prewencyjną zabronioną w Konstytucji RP3? [Netzwerkdurchsetzungsgesetz]
  • Data: 2017-11-15 23:34:20
    Temat: Re: Czy Facebook stosuje cenzurę prewencyjną zabronioną w Konstytucji RP3? [Netzwerkdurchsetzungsgesetz]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-11-15, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Wytłumaczysz to prawnym niemieckim barbarzyńcom? Bo oni jakoś nie
    > wiedzą że tylko myszka i przeglądarka są w Niemczech jak swoje standardy
    > Niemieckiej Wolności Słowa (cenzurowania) wymuszają.
    >
    > https://www.theatlantic.com/international/archive/20
    17/11/germany-facebook/543258/

    Wygląda na to, że w kwestii jurysdykcji decyduje co prawda prawna
    siedziba firmy, bądź oddziału, nie zaś fizyczna lokalizacja serwerów
    ale...

    http://www.reuters.com/article/us-facebook-belgium/f
    acebook-wins-privacy-case-a$
    The Belgian Privacy Commission said the Brussels Appeals Court had
    dismissed its case on the grounds that the regulator has no jurisdiction
    over Facebook Inc, which has its European headquarters in Ireland.

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-10-12/f
    acebook-is-watching-you-bel$
    Facebook, whose European base is in Ireland, said it remains open to
    "discussing key elements with them and the Irish Data Protection
    Commissioner."

    A zobacz to:
    http://www.thejournal.ie/high-court-reference-ecj-36
    27357-Oct2017/
    High Court refers Facebook data case to Europe The case taken by
    Austrian privacy lawyer Max Schrems is against Facebook's transfer of
    personal data from Europe to the US.

    Czyli wygląda, że ten Austryjak pozwał FB w Irlandii, co jest zgodne z
    logiką wczesniejszych wyroków z Beligii. Słowem, nadal pozostaje kwestia
    wykonalności niemieckiego wyroku i bardzo jestem ciekaw jak w praktyce
    ów "niemiecki barbarzyńca" będzie działał, bo skoro jurysdykcję ma
    Irlandzki sąd, to oznacza to, że obowiązuje prawo Irlandii a nie
    Niemiec.

    Nb. może mi cos umknęło, ale nie widzę, aby wymienione w art. instytucje
    beglijskie jakoś spieszyły z pozywaniem FB w Irlandii, co może też
    zastanawiać.

    --
    Marcin