  • 11. Data: 2013-12-14 13:37:36
    Temat: Re: Czy 15 lat ważności aktu małżeństwa było by zgodne z konstytucją?
    Od: MK <m...@P...pl>

    W dniu 2013-12-14 08:22, fifak pisze:

    > a jakie uprawnienia i egzaminy trzeba przejść żeby brać ślub?
    > jakiś kurs?

    Na plebanii.

    --
    M.

  • 12. Data: 2013-12-14 14:10:39
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Na plebanii.

    z bitą śmietaną i kolanami :)

  • 13. Data: 2013-12-14 17:51:22
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-13 21:13, t-1 pisze:
    > Można by było przedłużyć po badaniach lekarskich.(psychiatry?) i
    > wniesieniu stosownej opłaty.
    > Nie wspomnę o maturze i dyplomie wyższej uczelni, aby nie kusić licha.
    Świetny pomysł. Powinno się to wprowadzić niezwłocznie. Jak widzę i
    słucham niektórych to idę o zakład, że matury by nie zdali, mimo, że
    "piastują" stanowiska.
    Co do zgodności z konstytucją, to biorąc na logikę (od kiedy to logika
    ma coś wspólnego z prawem/przepisami):
    1. zauważam, że zgodność ta bywa zależna od interesów politycznych
    2. małżeństwo chyba by nie przeszło, ale matura i dyplomy bez problemu
    Jacek

  • 14. Data: 2013-12-14 19:15:34
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-12-13 21:13, t-1 pisze:
    > Można by było przedłużyć po badaniach lekarskich.(psychiatry?) i
    > wniesieniu stosownej opłaty.
    > Nie wspomnę o maturze i dyplomie wyższej uczelni, aby nie kusić licha.

    tak przy okazji: jestem ciekaw co z obecnym, bezterminowym prawkiem poza
    granicami kraju? Przeciez jego waznosc mozna tylko przerwać
    ustawą/rozporzadzeniem, które nie ma mocy poza granicami panstwa.

    --
    @foe_pl

  • 15. Data: 2013-12-17 01:51:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2013, the_foe wrote:

    > tak przy okazji: jestem ciekaw co z obecnym, bezterminowym prawkiem poza
    > granicami kraju? Przeciez jego waznosc mozna tylko przerwać
    > ustawą/rozporzadzeniem, które nie ma mocy poza granicami panstwa.

    Za to ostatnie był głowy nie dał.
    Jeśli konwencja przewiduje (nie chce mi się sprawdzać, a co) coś
    w rodzaju "umawiające się państwa zobowiązują się wzajemnie honorować
    ważne na ich terytoriach dokumenty", to prawo do ruchu m-narodowego
    wynika właśnie z dokumentu - skoro dokument straci moc, to brak
    podstaw do obowiązku uznawania uprawnień.

    pzdr, Gotfryd