  • 1. Data: 2006-05-27 06:17:05
    Temat: Co zrobić ?
    Od: "Tomek" <p...@n...pl>

    Witam

    W pewnym miesieczniku ukazal sie moj artykul (podpisany moim imieniem i
    nazwiskiem). Wydawnictwo majac moje materialy wogole nie poinformowalo mnie
    kiedy co i jak. Dopiero gdy wyslalem mail z zastrzezeniem ze nie zycze sobie
    publikacji i wykorzystywania moich materialow zadzwonili proponujac umowe i
    zaplate (300 zl :-/ ).

    Minely juz 2 miesiace, ani umowy ani pieniedzy, pisze maile, dzwonie,
    poszedl nawet polecony juz. Wszystko bez odzewu lub z zapewnieniem ze tak
    tak juz zalatwiamy.

    Co ja biedny moge zrobic ? Czuje sie oszukany. Chyba ewidentnie zlamano
    prawo autorskie.

    PLEASE HELP

    Tomek

  • 2. Data: 2006-05-27 07:09:03
    Temat: Re: Co zrobić ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.05.2006 Tomek <p...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Minely juz 2 miesiace, ani umowy ani pieniedzy, pisze maile, dzwonie,
    > poszedl nawet polecony juz. Wszystko bez odzewu lub z zapewnieniem ze tak

    Nie marnuj więcej czasu. Złóż do prokuratury lub na policje zawiadomienie
    o popełnieniu przestępstwa. Jeśli nie mają z Tobą umowy będzie ich to
    drogo kosztowało.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2006-05-27 07:18:52
    Od: "Tomek" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Nie marnuj więcej czasu. Złóż do prokuratury lub na policje zawiadomienie
    > o popełnieniu przestępstwa. Jeśli nie mają z Tobą umowy będzie ich to
    > drogo kosztowało.

    Tak.... ale to sady, czas itd... a czy nie da sie zadac zadosc uczynienia w
    pewnej 4 lub 5 cyfrowej kwocie bez bawienia sie w sady ?

  • 4. Data: 2006-05-27 07:26:48
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Tak.... ale to sady, czas itd... a czy nie da sie zadac zadosc uczynienia
    > w pewnej 4 lub 5 cyfrowej kwocie bez bawienia sie w sady ?

    No to chyba pytanie do tej drugiej strony...

  • 5. Data: 2006-05-27 07:28:45
    Od: "Tomek" <p...@n...pl>

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to chyba pytanie do tej drugiej strony...

    To bylo pytanie o mozliwosci prawne a nie z ich strony (wydawnictwa).

  • 6. Data: 2006-05-27 07:48:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Tak.... ale to sady, czas itd... a czy nie da sie zadac zadosc uczynienia w
    > pewnej 4 lub 5 cyfrowej kwocie bez bawienia sie w sady ?

    Jeśli opublikowali Twoje materiały bez zgody (umowy) to podlegają
    odpowiedzialności karnej. Żadko kto nie nabiera chęci do szybkiej ugody
    gdy mu do drzwi zapuka policja.
    Swoja droga, jak oni weszli w posiadanie tych materiałów?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2006-05-27 08:13:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Tak.... ale to sady, czas itd... a czy nie da sie zadac zadosc uczynienia w
    > pewnej 4 lub 5 cyfrowej kwocie bez bawienia sie w sady ?

    Jeśli opublikowali Twoje materiały bez zgody (umowy) to podlegają
    odpowiedzialności karnej. Rzadko kto nie nabiera chęci do szybkiej ugody

  • 8. Data: 2006-05-27 10:17:28
    Od: krasiek <y...@o...pl>

    Tomek napisał(a):
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Tak.... ale to sady, czas itd... a czy nie da sie zadac zadosc uczynienia w
    > pewnej 4 lub 5 cyfrowej kwocie bez bawienia sie w sady ?

    Jak nie chcesz sie bawić w sądy, to zagraj blefem, napisz do nich
    oficjalne pismo że w związku z nielegalnym opublikowaniem twoich
    materiałów w ich magazynie domagasz się stosownego zadośćuczynienia. W
    necie znajdzesz sporo organizacji, stowarzyszeń pomagających młodym
    twórcom w ochronie ich praw. Niech Ci pomogą coś takiego sklecić. Z tym
    że pamiętaj by znalazło się tam powołanie na podstawę prawną itp.
    Dopisz że we razie braku odpowiedzi do 14 dni poczytujesz to jako cheć
    sądowego rozstrzygnięcia sprawy i w związku z tym złożysz odpowiednie
    zawiadomienie do prokuratury.
    A co do sądowego załatwiania spraw. Lepsze to niż nic w ostateczności,
    postępowanie będzie i tak prowadzone przez organy ścigania a ewentualny
    wyrok skazujący przyda sie w sprawie cywilnej gdzie będziesz mógł wiecej
    kasy wyciągnąć od magazynu.

  • 9. Data: 2006-05-27 13:16:36
    Od: "Tomek" <p...@n...pl>

    Jeszcze wyjasnie kilka kwestii...

    Materialy przeslalem im sam. Ukrywali przede mna fakt umieszczenia w swoim
    miesieczniku mojego artykulu. Przyznali sie po moim mailu w ktorym
    zrezygnowalem z publikacji. Takie wydawnictwa przedstawiaja umowe po
    publikacji artykulu. Tak zawsze jest. W moim wypadku sie od tego uchylaja.

  • 10. Data: 2006-05-27 14:38:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > zrezygnowalem z publikacji. Takie wydawnictwa przedstawiaja umowe po
    > publikacji artykulu. Tak zawsze jest. W moim wypadku sie od tego uchylaja.

    Takie coś to przestępstwo, czyli ma się smród w papierach na parę lat i
    trudno mi uwierzyć, że ktoś tak sobie ot na to idzie. Na pewno nie dawałeś
    jakiejś zgody na publikację przy wysyłaniu tych materiałów?

    --
    Marcin