  • 1. Data: 2006-05-26 22:45:57
    Temat: logowanie netu
    Od: "jacobs" <a...@m...pl>

    czy legalnym jest proceder logowania przez pracodawcę, stron jakie odwiedzał
    pracownik , plików jakie ściągnął pracownik itp. w czasie pracy i na
    służbowych komputerach?

    J.

  • 2. Data: 2006-05-26 23:13:06
    Temat: Re: logowanie netu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    jacobs [###a...@m...pl.###] napisał:
    > czy legalnym jest proceder logowania przez pracodawcę, stron jakie
    > odwiedzał pracownik , plików jakie ściągnął pracownik itp. w czasie
    > pracy i na służbowych komputerach?

    Oczywiście. Wszak to pracodawca za to wszystko płaci.

  • 3. Data: 2006-05-27 01:44:31
    Od: "jacobs" <a...@m...pl>

    > Oczywiście. Wszak to pracodawca za to wszystko płaci.

    może źle się wyraziłem, logowanie i przeglądanie tego co poczyniał
    pracownik.

    J.

  • 4. Data: 2006-05-27 05:12:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    jacobs [###a...@m...pl.###] napisał:

    > może źle się wyraziłem, logowanie i przeglądanie tego co poczyniał
    > pracownik.

    Ale w godzinach pracy, przy pomocy sprzętu pracodawcy i za pomocą
    należącego do pracodawcy łącza z internetem? No to domniema się, że w
    tym czasie wszystko co oglądał lub ściągał, to czynił w imieniu i na
    rachunek pracodawcy.

  • 5. Data: 2006-05-27 07:03:18
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > czy legalnym jest proceder logowania przez pracodawcę, stron jakie
    > odwiedzał
    > pracownik , plików jakie ściągnął pracownik itp. w czasie pracy i na
    > służbowych komputerach?

    oczywiscie na potrzeby swiadczonej pracy ???

  • 6. Data: 2006-05-27 07:57:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *jacobs* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > może źle się wyraziłem, logowanie i przeglądanie tego co poczyniał
    > pracownik.

    Dobrze się wyraziłeś. Pracodawca ma takie prawo aczkolwiek *powinien* o
    tym poinformować pracowników.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 7. Data: 2006-05-27 18:22:52
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Olgierd wrote:

    > Dobrze się wyraziłeś. Pracodawca ma takie prawo aczkolwiek *powinien* o
    > tym poinformować pracowników.

    Ale to tylko wyraz "dobrego tonu", a nie prawny obowiązek.

    W końcu jeśli firma używa własnego, wewnętrznego serwera, to standardowo
    i tak na nim się właściwie wszystko rejestruje.

  • 8. Data: 2006-05-27 19:22:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Ale to tylko wyraz "dobrego tonu", a nie prawny obowiązek.
    >
    > W końcu jeśli firma używa własnego, wewnętrznego serwera, to
    > standardowo i tak na nim się właściwie wszystko rejestruje.

    Nie ma przepisów, które by mówiły, że ma o tym powiadomić
    pracowników, natomiast obowiązek ten wynika jednak z innych norm.
    Standardowo rozwiązuje się to np. w regulaminie pracy bądź regulaminie
    korzystania z sieci komputerowej firmy (tak jest u mnie w pracy).