  • 1. Data: 2002-11-19 10:04:48
    Temat: Co zmienic w polskim prawie! ?
    Od: "&RJU" <t...@p...onet.pl>

    Witam!!
    Zastanawia mnie ostatnio co nalezaloby zmienic w polskim prawie, zeby cale
    panstwo sprawniej dzialalo i bylo mniej przestepstw gospodarczych i np,
    korupcji? Czy na przyklad nie zrobic brutalnie ale skutecznie, ze za
    jakakolwiek defraudacje panstwowych pieniedzy po krutkim( choc to chyba
    niemozliwe w Polsce) procesie wyrokiem skazujacym nastepowaloby calkowity
    przepadek mienia ( nie tylko zdefraudowanego). Chyba wtedy korupcja w Polsce
    bylaby mniejsza- odechcialoby sie krasc! :-) Mam zatem pytanie co wy
    chcielibyscie zmienic( majac wladze) w polskim prawie nie tylko karnym!!
    Dzieki za wszelkie opinie...
    pozdrawiam &-rju

  • 2. Data: 2002-11-19 10:06:15
    Temat: Re: Co zmienic w polskim prawie! ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "&RJU" <t...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Mam zatem pytanie co wy chcielibyscie
    > zmienic( majac wladze) w polskim prawie nie tylko karnym!! Dzieki za
    > wszelkie opinie...

    Podmioty :)
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    ...99 zmiana reki.

  • 3. Data: 2002-11-19 10:10:14
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "&RJU" <t...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Mam zatem pytanie co wy chcielibyscie
    > zmienic( majac wladze) w polskim prawie nie tylko karnym!! Dzieki za
    > wszelkie opinie...

    Podmioty :)

    Problem z polskim prawem nie polega na tym, że jest beznadziejne (chociaż
    babole się zdarzają, ale gdzie nie?), tylko z tym, że m.in.:
    a) ludzie go nie znają nawet w stopniu minimalnym,
    b) za częśto jest zmieniane, modyfikowane, korygowane i nowelizowane,
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzien bez wspomnienia o Babylon 5, to dzien stracony.

  • 4. Data: 2002-11-19 18:12:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Moim zdaniem nie wysokość kary, ale jej nieuchronność jest o wiele lepszym
    lekarstwem na przestępczość. Zauważ, że kierowcy zwalniają widząc radiowóz
    policyjny z radarem, podczas gdy grozi im zaledwie kilkadziesiąt złotych
    mandatu. Za takie włamanie można dostać kilka lat, a jednak się włamują.

    Polskie prawo jest, jakie jest. Problem moim zdaniem leży przede wszystkim w
    tym, iż twórcy nowego prawa nie znają już obowiązującego. Stąd głównie
    problemy. Przed wojną w polsce była tzw. Komisja Kodyfikacyjna. Kilku
    dobrych prawników miało za zadanie opiniować proponowane przez parlament
    ustawy oraz ich zmiany. Może warto by wrócić do tej praktyki?

  • 5. Data: 2002-11-19 20:10:19
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisa_(a):
> [...]
    > dobrych prawników miało za zadanie opiniować proponowane przez parlament
    > ustawy oraz ich zmiany. Może warto by wrócić do tej praktyki?

    To raczej parlament nie mieszał w przygotowanych projektach. A dzisiaj
    ani dobrych projektów, ani rozsądku w sejmie. A najtrwlasze przedwojenne
    akty prawne to i tak były dekrety...

    KG

  • 6. Data: 2002-11-19 20:37:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Zgodzę się, ale zauważ Kamil, że dekrety były tworzone niejako jednoosobowo.
    Po prostu ktoś się czuł odpowiedzialny za to co robi. Przy ustawie nie ma
    takiej odpowiedzialności. Rozmywa się. Jak Sejm uchwali ustawę, w wyniku
    której Skarb Państwa straci masę pieniędzy, to nie pozwiesz ich do sądu, bo
    powiedzą, że to była "wola narodu". Przy dekrecie można było postawić
    delikwenta przynajmniej przed Trybunałem Stanu. To jednak w mojej ocenie
    nieco wymuszało profesjonalizm.

  • 7. Data: 2002-11-19 21:32:50
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> wrote in

    > Robert Tomasik napisa_(a):
    > wszystkim w
    >
    > To raczej parlament nie miesza? w przygotowanych projektach. A dzisiaj
    > ani dobrych projektów, ani rozsądku w sejmie. A najtrwlasze przedwojenne
    > akty prawne to i tak by?y dekrety...
    >
    > KG

    A nie byly to czasem rozporzadzenia z moca ustawy wydawane przez Prezydenta???
    A tak swoja droga,byl to dobry sposob na ominiecie parlamentu ktory by spapral
    robote komisji kodyfikacyjnych (chociaz parlament II RP raczej byl bardziej
    zrownowazony niz obecny) a rozporzadzenia te dotyczyly najczesciej wlasnie ustaw
    majacych "Prawo" albo "Kodeks" w nazwie.A dzisiaj? Wystarczy spojrzec co chlopcy
    parlamentarzysci nawyprawiali z ustawa o KRS,szkoda po prostu gadac,tysiace ton
    papieru do wyrzucenia,sfrustrowani studenci ktorzy na tydzien przed egzaminem
    dostaja drgawek ze trzeba sie nauczyc zmian :)
    A dekrety to byly zdaje sie po wojnie...

  • 8. Data: 2002-11-19 21:58:48
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    PzKw_Panther napisa_(a):
    > A nie byly to czasem rozporzadzenia z moca ustawy wydawane przez Prezydenta???
    > A tak swoja droga,byl to dobry sposob na ominiecie parlamentu ktory by spapral
    > robote komisji kodyfikacyjnych

    Chyba tak, sens pozostaje ten sam.

    KG

  • 9. Data: 2002-11-20 12:09:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > policyjny z radarem, podczas gdy grozi im zaledwie kilkadziesiąt złotych
    > mandatu. Za takie włamanie można dostać kilka lat, a jednak się włamują.

    Prosze nie opowiadac bzdur.
    WYSOKOSC kar dla kierowcow jest niewspolmernie wysoka do innych kar.

    Kierowcy, ktorzy wiedza, ze do +20 policjantowi nie oplaci sie wypisywac
    mandatu
    nie zwalniaja na widok radiowozu gdy jada +10. Kara choc nieuchronna -
    pogrozenie palcem,
    jest zbyt niska...

    Czlowiek ktory wuszarpnie babci 10 PLN inejest scigany ze wzgledu na nizka
    szkodliwosc,,

    ZAROWNO wysokosc jak i nieuchronnosc kar maja wplyw...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-11-20 18:11:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    To nie tak. Policjantowi nigdy nie opłaca się wypisywać mandatu. Policjant
    nic z tego nie ma, poza kłopotem. Dawniej, to czasem dawali jeszcze za to
    premie, ale teraz pieniędzy na premie nie ma, bo są oszczędności.
    To, że nie zatrzymuje się samochodów przekraczających niewiele narzucone
    ograniczenie wynika ze zdrowego rozsądku, a nie lenistwa. A jeśli niektórzy
    na tym korzystają, no to trudno. Czy jesteś za wprowadzeniem obligatoryjnego
    karania mandatem przez policjanta za każde dostrzeżone wykroczenie?
    Gwarantuję Ci, że doprowadziło by to do absurdu i mało kto przejechałby
    przez miasto bez mandatu. Niestety generalnie nie przestrzegamy przepisów i
    tyle. Policja kara tylko najbardziej rażące przypadki.