  • 1. Data: 2002-11-19 09:47:43
    Temat: Sprzedaż firmy - przelanie środków - jak ?
    Od: "Bruno" <a...@i...pl>

    Witam
    W dwoch słowach przedstawie sprawę. Zamierzam sprzedaćsowje udzialy w firmie
    mojemu wspólnikowi. Jednakże dotąd nie rejestrowalismy działalności, lecz
    byla ona zapisana na jednego z nas, drugi zaś - na zasadzie bliskiej
    znajomości i wzajemnego zaufania - współuczestniczył ze swoim "udziałem" w
    rozliczaniach kosztów i zysków.
    Teraz chcialbym, aby wspólnik przejąl całą firmę.
    Pytanie jest takie: w jaki sposob spisać pomiędzy nami umowe, na mocy której
    on przez rok, w miesiecznych ratach spłacał mi będzie kwotę sprzedaży na
    jaką się umówiliśmy?
    Zaznaczę, że nie ma raczej mowy o otwartej umowie sprzedaży, raz z powodu
    podatkow, ktore by nam znacznie zwiększyły wartość transakcji, dwa z powodu
    niueoficjalnej "spółki".
    Swego czasu rozliczyłem podobną sprawę na zasadzie takiej, że druga strona
    podpisała mi pismo, że "pożycza ode mnie daną kwotę i zobowiazuje się
    spłacić pozyczkę w przeciągu roku w równych ratach itp itd.".
    Czy jest lepszy sposób, aby przeprowadzić taka "transakcję" bez angażowania
    w to Urzędu Skarbowego itp. ?

    Dziękuję za wszystkie informacje.
    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2002-11-19 18:15:05
    Temat: Re: Sprzedaż firmy - przelanie środków - jak ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Lepszy - gorszy, trudno powiedzieć, no ale może po prostu wypiszecie
    odpowiednie weksle.