  • 1. Data: 2002-11-19 07:19:34
    Temat: wykorzystanie kapitalu zakladowego w sp. z o.o.
    Od: m...@b...astrouw.edu.pl (Michal Szymanski)

    Witam,

    Czy istnieja jakies prawne ograniczenia dotyczace wykorzystania kapitalu
    zakladowego w spolce z o.o.? Kodeks spolek handlowych zawiera kilka
    artykulow zabraniajacych np. wyplat odsetek z kapitalu wspolnikom
    spolki, ale mnie chodzi raczej o ewentualne przepisy dotyczace samej
    spolki. Czy pieniadze wplacone przez wspolnikow jako kapital zakladowy
    mozna wykorzystac do "rozruchu spolki"? Gdzies slyszalem, ze tylko do
    zakupu "srodkow trwalych", z ktorych sprzedazy mozna by w razie czego
    ten kapital odtworzyc. Ale czy to rzeczywiscie tak jest? Czy to by
    znaczylo, ze np. na pierwsze pensje dla pracownikow tych pieniedzy wydac
    nie mozna? A jesli nie, to skad legalnie wziac pieniadze na wyplaty czy
    biezaca dzialalnosc zanim spolka zacznie zarabiac?

    Niestety na ten temat niczego w kodeksie sp. handl. nie znalazlem.
    Ale moze to wiadomo skadinad?

    z gory dziekuje za informacje, najchetniej z powolaniem na odpowiednie
    przepisy prawa.

    pozdrowienia, Michal.

    --
    Michal Szymanski (m...@a...edu.pl)
    Warsaw University Observatory, Warszawa, POLAND

  • 2. Data: 2002-11-19 10:28:26
    Temat: Re: wykorzystanie kapitalu zakladowego w sp. z o.o.
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michal Szymanski" <m...@b...astrouw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnatjpg4.d30.msz@bulge.astrouw.edu.pl...
> [...]
    > mozna wykorzystac do "rozruchu spolki"? Gdzies slyszalem, ze tylko do
    > zakupu "srodkow trwalych", z ktorych sprzedazy mozna by w razie czego

    Ciekawe co odtworzysz ze starego samochodu, biurka, komputera lub innej
    obrabiarki.

> [...]
    > nie mozna? A jesli nie, to skad legalnie wziac pieniadze na wyplaty czy
    > biezaca dzialalnosc zanim spolka zacznie zarabiac?

    Mozesz wydac na co chcesz.

    > z gory dziekuje za informacje, najchetniej z powolaniem na odpowiednie
    > przepisy prawa.

    Z tym bedzie gorzej :-))
    IMHO nie ma przepisow zakazujacych sposobu jego wykorzystania.
    Ale jak sie myle, to koledzy mnie poporawia.

    Karol