  • 41. Data: 2024-03-17 19:58:39
    Temat: Re: Co z tymi samochodami?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 13:43, io pisze:
    >> Dlatego wstyd być Polakiem,
    > Tego się zwykle nie wybiera.
    Można się zrzec obywatelstwa. Z tym, że prawa nadal przestrzegać trzeba.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 42. Data: 2024-03-17 20:04:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 18:38, Shrek pisze:
    > https://alkokalibrar.pl/dopuszczalna-ilosc-alkoholu/
    > Widać zabory...
    Rozwiniesz tę myśl? O jakie zabory Ci chodzi?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 43. Data: 2024-03-17 20:42:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > Rozwiniesz tę myśl? O jakie zabory Ci chodzi?

    <ironia> No przecież jasno widać że nie chodzi o rosyjskie zabory
    (0.03%) ani niemieckie (Niemcy+Austria 0.05%) tylko jeszcze szwedzki
    zabór (0.02%). [A] </ironia> W Anglii maja 0.08% i jakoś żyją nawet z
    wielką polska imigracją.

    Zresztą Niemcy mają IMHO bardzo sensowne podejście różnymi limitami dla
    początkujących (do 21 lat), kierowców autobusów, ciężarówek i
    komercyjnego przewozu osób (taksówki+) - 0.05% jest dla "pozostałych".
    [Limit dla rowerzystów jest interesujący :-)]

    [A] https://en.wikipedia.org/wiki/Drunk_driving_law_by_c
    ountry#Europe
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Drunk_driving_law_by_c
    ountry#/media/File:Map_of_European_countries_by_maxi
    mum_blood_alcohol_level_(colorblind).svg

    --
    A. Filip

  • 44. Data: 2024-03-17 20:55:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rozwiniesz tę myśl? O jakie zabory Ci chodzi?

    Demoludy vs zachód.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2024-03-17 20:59:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 20:42, A. Filip pisze:

    > [Limit dla rowerzystów jest interesujący :-)]

    Po prostu słusznie wychodzą z założenia że jak ktoś ma jechać najebany
    to lepiej rowerem po chodniku a nie samochodem po jezdni. Na odwrót niż
    u nas, bo jak masz promil to paradoksalnie lepiej samochodem - łatwiej
    utrzymać pion więc mniej wpadasz w oko kulsonom. A i jak jedziesz po
    chodniku to niezerowa szansa że jakiś kulson wyczuje okazję na
    poprawienie statystyki mandatowych.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2024-03-17 21:21:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 20:59, Shrek pisze:

> [...]
    > utrzymać pion więc mniej wpadasz w oko kulsonom. A i jak jedziesz po
    > chodniku to niezerowa szansa że jakiś kulson wyczuje okazję na

    Jeśli będzie za bardzo pijany, to tym rowerem i tak za daleko nie
    pojedzie. No i potencjalne skutki są mniejsze.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 47. Data: 2024-03-17 21:27:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli będzie za bardzo pijany, to tym rowerem i tak za daleko nie
    > pojedzie. No i potencjalne skutki są mniejsze.

    I dokładnie tym kierowali się prgamatyczni niemcy. Podczasgdy u nas
    trwało polowanie na pijanych kierowców rowerów.

    Do historii przeszło tłumaczenie rzeczniczki krakowskiej komendy jak
    ustawili się na kladce rowerowej z alkomatem, że to nie byla akcja
    wymierzona w rowerzystów - jakby jakiś samochód próbował przejechać to
    widocznie też by kierowcę dmuchali;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2024-03-18 02:30:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-17, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nie, to jest mentalność złodzieja, okradnijmy bo jest z czego.

    Nie dramatyzujmy. Podatki tez płacisz wyższe przy wyższych dochodach.
    Instytucja przepadku mienia tez istnieje od dawna. Kara, żeby pełniła
    swoją funkcją musi być odczuwalna. Jak masz kupę forsy to parę tysiaków
    to żadna kara i nie pełni to to żadnej funkcji prewencyjnej. Ten sam
    schemat dotyczy równiez recydywy. Jak popełniasz ponownie przestepstwo
    to tak jaby słabo odczułeś wczesniejszą karę.

    Poza tym co Ty się tak przejmujesz ile zapłaci napruty gość. Wystarczy,
    nie prowadzić naprutym.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2024-03-18 02:33:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale dowodem nie będzie ten pomiar. To ma być badanie odsiewowe. Żeby
    > korka nie robić i nie uprzedzać w ten sposób potencjalnych nietrzeźwych.

    Ale to trzeba wyważyć jakoś bo nieakceptowalne jest, że będą kogoś
    trzepać (i marnować jego i swój czas) bo żona się spryskała tanią wodą
    kolońską lub nadmuch wepchnął do kabiny opary płynu do spryskiwaczy.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2024-03-18 02:37:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To znaczy jak? Tak czy inaczej problem "pijanych kierowców" jest u nas
    > nieco nadmuchany - problemem są ci powyżej 0,8.

    Np. piją prawie zawsze w czasie obiadu.

    > NIe wiem;) Może po prostu z punktu widzenia policji nie ma problemu że
    > robią korki w poniedziałek rano. To nie ich problem:P

    No z ich p. widzenia raczej nie jest to problem podejrzewam. A skoro coś
    miałoby się zmienić, to to coś musi nie dawać zbyt wielu
    false-positives.

    > Mniej akceptowalna niż jak cię zatrzymają zupełnie bez powodu? Bo
    > własnie tak się to odbywa teraz ;)

    No nie wiem. Teraz zatrzymują jak popadnie a w wariancie z powodem
    będzie to wyglądało jak? Sygnalizator na szybie? :) Akcja na chatę przed
    wyjazdem z garażu?

    --
    Marcin