  • 1. Data: 2006-09-10 10:01:48
    Temat: Co potrzeba do zameldowania sie w domu rodzicow?
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Rodzice wyjechali za granice na dluzszy czas zostawiajac mi dom do opieki. Ja
    wprowadzilem sie do domu i mieszkam. chcialbym sie teraz tam zameldowac. Nie mam
    zadnej umowy z rodzicami na wynajem czy uzyczenie, no bo to by bylo smieszne ;)

    Mam ich akt notarialny i ksiege wieczysta, ktore leza z innymi dokumentami w domu.

    Czy moge isc smialo do urzedu miejskiego i zameldowac sie?? Mam notarialne
    upowaznienie do reprezentowania ich w wszystkich czynnosciach prawnych dodatkowo.

  • 2. Data: 2006-09-10 15:35:53
    Od: i...@w...pl

    kjvirtual napisał(a):
    > zadnej umowy z rodzicami na wynajem czy uzyczenie, no bo to by bylo smieszne ;)
    Tylko dla Ciebie to byłoby śmieszne, ale prawo jest prawem i musisz
    mieć jakiś tytuł prawny do zameldowania się w lokalu, niezależnie
    czy to jest dom rodziców, czy obcych osób. Umowa sprzedaży,
    darowizny, użyczenia, wynajmu lub po prostu pisemna zgoda
    właścicieli na zameldowanie.

  • 3. Data: 2006-09-10 19:48:41
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "kjvirtual" <k...@g...com> napisał:

    >Czy moge isc smialo do urzedu miejskiego i zameldowac sie??
    Oczywiście. Skoro tam przebywasz dłużej niż 3 dni to dodatkowo masz
    taki obowiązek. Zameldowanie nie daje ci żadnych praw. Jest tylko
    potwierdzeniem faktu, że tam zamieszkujesz.

    --
    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-09-10 19:58:43
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    i...@w...pl napisał:

    > ale prawo jest prawem i musisz mieć jakiś tytuł prawny
    >do zameldowania się w lokalu
    Tak się składa, że prawnie nie jest wymagane przedkładanie tytułów
    prawnych do lokalu (czytaj orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego z 27
    maja 2002 r. - sygn. akt K 20/01).
    Ewidencja ludności służy do zbieraniu informacji o miejscu
    zamieszkania i pobytu osób, a więc rejestracji stanu faktycznego, a
    nie stanu prawnego. Nie ma ona nic wspólnego z rozstrzyganiem
    uprawnień do lokalu.

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-09-11 06:45:29
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Oczywiście. Skoro tam przebywasz dłużej niż 3 dni to dodatkowo masz
    > taki obowiązek. Zameldowanie nie daje ci żadnych praw. Jest tylko
    > potwierdzeniem faktu, że tam zamieszkujesz.

    Jednakże w tym przypadku zameldowanie musi się odbyć w obecności
    właściciela/wynajmującego. Pójście do urzędu samego zainteresowanego nic
    nie da.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2006-09-11 07:35:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał:

    > Jednakże w tym przypadku zameldowanie musi się odbyć w obecności
    >właściciela/wynajmującego.
    Rozumiem, że powyższego stwierdzenia nie potrafisz poprzeć podając
    własciwy art. Znaczy się jest to tylko twoja prywatna opinia.

    >Pójście do urzędu samego zainteresowanego nic nie da.
    Na 100% da. Na wszelki wypadek zabieram krótkie pismo (w 2
    egzemplarzach, które zostawiam w sekretariacie) informujące, że od
    dnia.. zamieszkuję pod adresem z zamiarem pobytu na stałe/tymczasowo
    do dnia.

    --
    Artur Golański

  • 7. Data: 2006-09-11 08:23:08
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Rozumiem, że powyższego stwierdzenia nie potrafisz poprzeć podając
    > własciwy art. Znaczy się jest to tylko twoja prywatna opinia.

    Dla pobytu stałego:

    art. 9 ustawy o ewidencji ludności
    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
    lokalu[...]

    Dla pobytu czasowego:

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 24 grudnia 2002 r.
    w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i
    wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i
    utraconych dowodów osobistych.
    Dz. U. z dnia 30 grudnia 2002 r.

    § 9. 1. Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje
    się ustnie w organie gminy, w_obecności_właściciela_lub_najemcy_lokalu,
    zgłaszając dane, o których mowa w art. 44a ust. 5 ustawy, oraz
    przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument
    pozwalający na ustalenie tożsamości.

    Wyrok TK - z tego co pamiętam - dotyczył tego, iż osoba meldująca się
    nie musi już posiadać tytułu prawnego do lokalu. Jednakże zameldowanie -
    na pobyt stały, jak również czasowy - w świetle przedstawionych wyżej
    przepisów - musi odbyć się przynajmniej w obecności osoby, która taki
    tytuł posiada.

    I tak się to odbywa faktycznie w niektórych przynajmniej urzędach.
    Jak byś argumentował, aby nie stosowano tutaj paragrafu 9 wspomnianego
    rozporządzenia? Wyrok TK nie dotyczy na pewno jego, został wydany przed
    wejściem w życie tego rozporządzenia.

> [...]
    > egzemplarzach, które zostawiam w sekretariacie) informujące, że od
    > dnia.. zamieszkuję pod adresem z zamiarem pobytu na stałe/tymczasowo

    Odpowiedź odmowna - powołanie na wspomniane rozporządzenie
    (zameldowanie czasowe). Jakie masz argumenty do dalszego odwoływania
    się? Pytam się poważnie, problem dotyka mnie osobiście.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2006-09-11 10:22:00
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał:

    > należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    Sam widziesz, że wystarczy przedstawić potwierdzenie, a NIE osobiście
    iść do urzędu. Przecież logiczne, że właścicielem loklu może być
    sp-nia mieszkaniowa i 'ona' osobiście nie pójdzie.
    BTW w którym Dz.U jest nowelizacja ustawy? (czyżby zmieniono 2 m-ce na
    3 m-ce?)

    >§ 9. 1. Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje
    >się ustnie w organie gminy, w_obecności_właściciela_lub_najemcy_lokalu,
    No właśnie dlaczego minister twierdzi, że 2 m-ce, nie wspominając, że
    nie może nakazać osobiści, bo tego nie ma w ustawie, nie wspominając o
    sp-ni czyt innym samorządzie.

    >na pobyt stały, jak również czasowy - w świetle przedstawionych wyżej
    >przepisów - musi odbyć się przynajmniej w obecności osoby, która taki
    >tytuł posiada.
    Tytuł własności należy do sp-ni i co?

    > Odpowiedź odmowna [..]
    >Jakie masz argumenty do dalszego odwoływania się?
    W tych sprawach nie istnieje "odmowa", ani odwołanie, bo tu NIE wydaje
    się decyzji administracyjnej. Jako obywatel zgłaszasz (np. na piśmie)
    fakt pobytu. Z tą chwilą urząd został powiadomiony, a ty spełniłeś
    ustawowy wymóg zgłoszene pobytu. Oczywiście inna sprawa, że w dowodzie
    osobistym nie uda ci się adresu zmienić.

    --
    Artur Golański

  • 9. Data: 2006-09-11 10:25:03
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> naskrobał/a w

    > Sam widziesz, że wystarczy przedstawić potwierdzenie, a NIE
    > osobiście iść do urzędu. Przecież logiczne, że właścicielem loklu
    > może być sp-nia mieszkaniowa i 'ona' osobiście nie pójdzie.

    KC Art. 38. Osoba prawna działa przez swoje organy w sposób przewidziany
    w ustawie i w opartym na niej statucie.

  • 10. Data: 2006-09-11 10:55:14
    Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Oczywiście. Skoro tam przebywasz dłużej niż 3 dni to dodatkowo masz

    Oczywiście 3 miesiące, nie 3 dni.