  • 41. Data: 2010-02-06 13:09:33
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Animka napisal:
    > Tam mieli wyżerke, a Polacy zdychali.

    Bredzisz. Polska miala wtedy niewiele towarow eksportowych,
    a posuniecia Gierka zmierzaly do tego, aby uwolnic sie
    od monokultury weglowo-rolniczej. Kluczowym problemem
    byl utrzymywany mit pelnego zatrudnienia. Pomijajac kwestie bledow
    gospodarczych, zapomina sie o calych stadach darmozjadow
    robotniczych wiecujacych pod haslami 'mamy rowne zoladki'.

    Moze mam przypomniec, ze inzynier najczesciej zarabial
    wtedy duzo mniej od niewykwalifikowanego robola. Bo tamten
    byl 'klasa robotnicza', 'przewodnia sila narodu', a ten
    jedynie podejrzana inteligencja.

    A wiele projektow gierkowskich jest obecnie realizowanych
    lub konczonych: zakopianka, kaskada gornej Wisly, ze przytocze
    najbardziej widoczne. Nalezy zwrocic uwage, ze projekty
    przygotowywane wtedy mialy jedna zalete: nie podlegaly
    lobbingowi zagranicznych korporacji i bankow.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 42. Data: 2010-02-06 13:12:13
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message

    > Sam jesteś głupi. Skoro ludzie już się zorganizowali przeciw
    > czerwonej hołocie to dlaczego mieli by się ograniczać tylko
    > do postulatów "sklepowych" ?
    > Fakt istnienia tych postulatów jednak dowodzi że braki w zaopatrzeniu
    > sklepów istniały.
    > Jak ktoś tak jak ty kupował w sklepach specjalnych tzw. "za
    > żółtymi firankami" to dzisiaj sięgając pamięcią wstecz widzi
    > pełne półki i towar tańszy do którego dopłacało państwo.
    > Bo musiała dopłacać do grupy nieproduktywnych nierobów
    > których jedynym zajęciem było umacnianie władzy ludowej.

    Po raz kolejny ci mowie, ze glupio dajesz soba manipulowac.
    problemy w sklepach zaczely sie w momencie strajkow a nawet troche pozniej
    niz strajki.
    W sklepach byla wedlina i mieso, bylo pieczywo byly inne rzeczy.
    Brakowalo sprzetu AGD i dobrych ciuchow. AGD brakowalo, bo sie kazdemu
    oplacalo kupowac co przywiezli, juz ci pisalem, ze po dwie czy 3 pralki na
    strychach to nic nowego na tamte czasy.
    Dla przykladu podam ci, ze tona wegla kosztowala flaszke wodki;)) dzis tona
    wegla to ok 700zl ile musisz na to butelek uzbierac?
    Strajki wybuchy poniewaz wladza odmowila rejestracji solidarnosci. Nie ze
    polki byly puste...
    Ja wiem, ze dzis to nie do pojecia, ze straki ogolnokrajowe wybuchaly bo
    bnie zarejstrowano zwiazku zawodowego:) Ale to prawda! I tego nie zmienisz.
    Mozesz sobie dopasowywac co chcesz do postulatow, nawet to, ze kosmici
    wyladowali ale fakt pozotanie faktem, ze strajki 1980 to czysta 100%
    polityka.
    Ja nie nalezalem nigdy do parti czy innych organizacji, poza solidarnoscia,
    tak bylem w solidarnosci.
    Sklepy z "fierankami" to tez mit. Inaczej taki sklep nazywal sie Konsumy i
    byl to sklep resortowy, np. milicyjny czy wojskowy. KAZDY mogl tam kupic
    roznica polegala na cenach, milicja czy wojsko kupowali na legitymacjie i
    kupowali praktycznie za darmo:) reszta placila ceny komercyjne. Kupowalem
    pare razy w takim sklepie, glownie przed zima rekawice:) bo byly pozadne,
    skorzane takie milicyjne:)) Problem mialy kobiety bo w tych sklepach
    obowiazywal jeden kolor na rekawiczki... czarny:)
    Co jeszcze chcesz wiedziec?

  • 43. Data: 2010-02-06 14:56:59
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 13:12:13 -0000, pmlb napisał(a):

    > Co jeszcze chcesz wiedziec?

    Skoro było tak dobrze, to dlaczego już w 1956 władza musiała powiesić
    Wawrzeckiego jako kozła ofiarnego dla braku mięsa w sklepach? Po co
    strzelano do robotników w 1970? Czemu w Radomiu ludzie wyszli na ulice w
    1976? Możesz też uświadomić mnie dlaczego moi rodzice nie kupili sobie
    pralki i kolorowego telewizora, tylko 10 lat reanimowali lampowego trupa.
    Oboje pracowali, więc powinniśmy żyć jak pączki w maśle.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 44. Data: 2010-02-06 15:43:22
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-06 14:12, Użytkownik pmlb napisał:

> [...]
    > oplacalo kupowac co przywiezli, juz ci pisalem, ze po dwie czy 3 pralki
    > na strychach to nic nowego na tamte czasy.

    Łżesz jak czerwone ścierwo. Chleb owszem był, wędlin nie było.

    > 13. Wprowadzenie bonów żywnościowych na mięso.

    Skoro mięso i wedliny były dostępne to ten postulat w jakim
    celu napisano ?

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2010-02-06 16:12:29
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
    > Łżesz jak czerwone ścierwo. Chleb owszem był, wędlin nie było.

    Gdzies ty zyl. Na jakims zadupiu? Z szynka, owszem, bywalo roznie,
    ale mieso i wedliny byly dostepne. Nieco przy tym mniej schemizowane
    niz obecnie. Przypomne: kartki na mieso to dopiero rok 1980.
    Wczesniej byly od roku 1976 tylko na cukier, bo wiekszosc szla
    na eksport - wczesniej pisalem juz o gospodarce weglowo-rolnej,
    od ktorej Gierek probowal odejsc.

    > Skoro mięso i wedliny były dostępne to ten postulat w jakim
    > celu napisano ?

    To byl rok 1980, kiedy juz wszystko sie walilo m.in. z powodu
    inflacji wywolanej Radomiem i pozniej Sierpniem. Czerwoni maja
    mnostwo grzechow, ale akurat doszczetne rozwalenie gospodarki
    bylo wspolnym dorobkiem Solidarnosci i Reagana.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 46. Data: 2010-02-06 16:18:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Bernat napisal:
    > Skoro było tak dobrze, to dlaczego już w 1956 władza musiała powiesić
    > Wawrzeckiego jako kozła ofiarnego dla braku mięsa w sklepach

    Jak sie o czyms wypowiadasz, to badz scisly. Afera miesna to rok 1964,
    a powieszenie Wawrzeckiego to rok 1965. Roznica niby drobna w stosunku
    do tego co piszesz: 9 lat. To tak jakbys mylil rzad Olszewskiego z rzadem
    Kaczynskiego. No ale w ferworze plucia na czerwonych rozum umiera.

    > Po co strzelano do robotników w 1970?

    W tym samem celu, w ktorym rzad Kaczynskiego palowal pielegniarki.
    Dla utrzymania wladzy.

    > Czemu w Radomiu ludzie wyszli na ulice w 1976?

    Z powodu podwyzek cen. Polityka zwisala im kalafiorem.

    > Możesz też uświadomić mnie dlaczego moi rodzice nie kupili sobie
    > pralki i kolorowego telewizora, tylko 10 lat reanimowali lampowego trupa.

    Bo w latach osiemdziesiatych gospodarka byla wegetatywnym trupem,
    zalatwionym wspolnym wysilkiem Amerykanow (celowo) i Solidarnosci
    (nieswiadomie do konca: im gorzej, tym lepiej).

    > Oboje pracowali, więc powinniśmy żyć jak pączki w maśle.

    Naprawde? To dlaczego dzis nie zarabiam tyle samo, co moj odpowiednik
    np. we Francji, tylko duzo, duzo mniej? Z dokladnie tego samego
    powodu: utrzymuje armie darmozjadow socjalnych, ktorzy swoich
    swiadczen nigdy nie wypracowali, tylko wyrwali rozruchami ulicznymi.
    No? Co ci to przypomina? Radom? Sierpien? A to tylko gornicy
    juz w XXI wieku.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 47. Data: 2010-02-06 16:36:31
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-06 17:12, Użytkownik Jacek_P napisał:

    > Gdzies ty zyl. Na jakims zadupiu? Z szynka, owszem, bywalo roznie,

    Żyłem w sporym mieście wojewódzkim które nawet dzisiaj jest
    miastem wojewódzkim. A najwięcej wędlin było w domu jak
    ktoś pojechał w delegację do stolicy.
    I dzięki temu dzisiaj głąby które widziały tylko swój reprezentacyjny
    sklepik w stolicy mają argument że jednak było.

> [...]
    > mnostwo grzechow, ale akurat doszczetne rozwalenie gospodarki
    > bylo wspolnym dorobkiem Solidarnosci i Reagana.

    Sugerujesz że prezydent USA lub Solidarność zmuszała czerwonych
    do bezsensownej produkcji ciężkiej zamiast towarów pierwszej
    potrzeby w odpowiedniej ilości ?

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2010-02-06 16:41:50
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-06 02:41, pmlb pisze:

    > A nasza polska dobra szyneczka była w tym czasie eksportowana do USA.
    > Tam mieli wyżerke, a Polacy zdychali.
    >
    > Kto zdychal?
    > Czy za PRL-u zmarl ktos z glodu?
    > Czy za PRL-u ludzie chodzili glodni? Dzis wiem, ze tak ale za PRL-u bylo to
    > nierelane!
    > Jak tylko by cos takiego bylo to RWE juz by o tym trabila na caly swiat, ze
    > w Polsce ludzie gloduja...

    Pewnie do Solidarności należałeś/należysz? Oni to mieli/mają się dobrze,
    a nawet bardzo dobrze.
    Nie pisałam dosłownie, że ktoś zdechł, tylko bieda w sklepach była. Ta
    szynka, która powinni jeść Polacy trafiała do USA.

    --
    animka

  • 49. Data: 2010-02-06 17:03:26
    Od: BK <b...@g...com>

    On 6 Lut, 15:56, Przemysław Bernat <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pralki i kolorowego telewizora, tylko 10 lat reanimowali lampowego trupa.
    > Oboje pracowali, więc powinniśmy żyć jak pączki w maśle.

    Wawrzecki jak Wawrzecki - nie zapominajmy jak wladza strzelala do
    glodnych robotnikow w Poznaniu w 1956. Pomijam fakt, ze bylo to
    zaledwie 10 lat po tym jak wladza ta zbrojnie sie w Polsce
    zainstalowala.

  • 50. Data: 2010-02-06 17:16:21
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 16:18:21 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

> [...]
    > do tego co piszesz: 9 lat. To tak jakbys mylil rzad Olszewskiego z rzadem
    > Kaczynskiego. No ale w ferworze plucia na czerwonych rozum umiera.

    Słuszna uwaga. Pomyliłem daty. Ale dlaczego w tym dobrobycie zabrakło
    mięsa? Wawrzecki je zeżarł?

    > Z powodu podwyzek cen. Polityka zwisala im kalafiorem.

    Było tak dobrze, to czemu rząd chciał podnieść ceny?

    > Bo w latach osiemdziesiatych gospodarka byla wegetatywnym trupem,
    > zalatwionym wspolnym wysilkiem Amerykanow (celowo) i Solidarnosci
    > (nieswiadomie do konca: im gorzej, tym lepiej).

    A ja myślałem, że w opowieści o tym, jak Reagan rozmontował kwitnącą
    gospodarkę PRL to nawet Urban nie wierzył. Gadał bo mu kazali - taka praca.

    > Naprawde? To dlaczego dzis nie zarabiam tyle samo, co moj odpowiednik
    > np. we Francji, tylko duzo, duzo mniej?

    Jedź do Francji. Teraz już nie musisz tłumaczyć się na komisariacie po co
    Ci paszport. Na tym polega różnica do czasów komuny: każdy jest panem
    siebie. Dla wielu ta dorosłość jest bolesna: teraz już nie dostaje się
    mieszkań - trzeba je sobie kupić.

    Tu zgoda

    --
    Pozdrawiam,