  • 1. Data: 2008-07-19 08:42:01
    Temat: Clo na towary z USA.
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam,
    nie wiem gdzie szukac odpowiedz na moje pytanie.
    Jest Firma A i Firma B. Firma B importuje produkty Firmy A z USA i placi
    clo.
    Co by bylo gdyby Firma B stala sie przedstawicielem lub zostala wchlonieta
    przez Firme A i takze przesyl towarow bylby z USA do PL ?

    Takze byloby clo nalozone na te towary ?
    Gdzie szukac odpowiednich przepisow ?

    Dzieki za wszelkie info :)

    --
    * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2008-07-19 09:38:14
    Temat: Re: Clo na towary z USA.
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Uzytkownik "Papik" <p...@a...net> napisal w wiadomosci
    ..
    > Co by bylo gdyby Firma B stala sie przedstawicielem lub zostala wchlonieta
    > przez Firme A i takze przesyl towarow bylby z USA do PL ?
    >
    > Takze byloby clo nalozone na te towary ?
    a jak myslisz? clo, vat i akcyza dotycza towaru - niewazne kim jest nabywca

  • 3. Data: 2008-07-19 09:40:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Papik wrote:
> [...]
    > placi clo.
    > Co by bylo gdyby Firma B stala sie przedstawicielem

    Nic by sie nie stalo. Firma B nadal placila by clo
    od sprowadzanego towaru

    lub zostala
    > wchlonieta przez Firme A i takze przesyl towarow bylby z USA do PL ?

    Jaki przesyl skoro nie ma firmy B, bo zostala wchloneta?
    Czy tez myslisz, ze firmy B juz nie bedzie, ale zostanie
    utworzone przedstawicielstwo lub oddzial firmy A?
    Podejrzewam, ze nawet jesli istnieje jakas procedura z odroczona
    platnoscia naleznosci celnych dla oddzialów czy przedstawicielstw,
    to zaplaty cla i tak nie unikniesz w momencie dopuszczenia do obrotu.

    > Takze byloby clo nalozone na te towary ?
    > Gdzie szukac odpowiednich przepisow ?

    Ustawa o swobodzie dzialalnosci gospodarczej
    Wspólnotowy Kodeks Celny

  • 4. Data: 2008-07-19 10:46:22
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Sat, 19 Jul 2008 11:38:14 +0200, gasper napisal/napisala:
    > Uzytkownik "Papik" <p...@a...net> napisal w wiadomosci
    ..

    > a jak myslisz? clo, vat i akcyza dotycza towaru - niewazne kim jest nabywca

    No wlasnie, a jak nie ma nabywcy pomiedzy granicami ?
    Firma wysyla do swojego biura w PL towar :)

    No w sumie ten towar potem ktos kupuje w PL...

  • 5. Data: 2008-07-19 14:24:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Papik wrote:

    > No wlasnie, a jak nie ma nabywcy pomiedzy granicami ?
    > Firma wysyla do swojego biura w PL towar :)

    Dla procedur celnych istotne jest wprowadzenie
    na obszar celny, a nie nabywca.
    Kto dokonuje wprowadzenia towaru?

    > No w sumie ten towar potem ktos kupuje w PL...

    Ze skladu celnego czy na rynku?

  • 6. Data: 2008-07-19 16:59:55
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Sat, 19 Jul 2008 16:24:46 +0200, cef napisal/napisala:

    > Dla procedur celnych istotne jest wprowadzenie
    > na obszar celny, a nie nabywca.
    > Kto dokonuje wprowadzenia towaru?

    Zakladam,ze firma A z USA do PL

    > Ze skladu celnego czy na rynku?

    na rynku ale juz w PL

  • 7. Data: 2008-07-19 18:49:43
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Papik pisze:

    > Zakladam,ze firma A z USA do PL

    > na rynku ale juz w PL

    Papik baranie nie ma mozliwosci zeby byla to ta sama firma poniewaz
    idioto amerykanskie prawo nie dziala w PL i Vice Versa.
    Wiec mamy do czynienia z dwoma podmiotami gospodarczymi!
    Na drugie pytanie dostales juz odpowiedz jesli cokolwiek z tego zrozumiales.

  • 8. Data: 2008-07-20 07:01:59
    Od: g...@g...com

    On 19 Lip, 20:49, NoName <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    > Wiec mamy do czynienia z dwoma podmiotami gospodarczymi!
    > Na drugie pytanie dostales juz odpowiedz jesli cokolwiek z tego zrozumiales.

    Odrobinę się mylisz - sąd polski może zastosować prawo amerykańskie.
    Podobnie sąd amerykański może zastosować prawo polskie. Jeśli spółka
    amerykańska prowadzi działalność na terenie Polski za pośrednictwem
    oddziału lub przedstawicielstwa, wówczas jest to w sensie prawnym
    jeden podmiot.

  • 9. Data: 2008-07-20 07:08:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Papik wrote:

    > Zakladam,ze firma A z USA do PL

    Nie chce mi sie czytac kodeksu celnego, bo od wejscia do UE
    nie korzystam praktycznie z procedur celnych, ale jesli chcesz cokolwiek
    importowac, to musisz sam to przeczytac.
    Byc moze sa takie procedury, które pozwalaja podmiotowi
    zagranicznemu byc zglaszajacym towar, albo poprzez przedstawiciela,
    albo jakos inaczej, ale badz pewny, ze w momencie przekraczania
    granicy towar ten zostanie objety procedura celna i nie zostanie zwolniony,
    zanim
    naleznosci (clo, VAT, inne) nie zostana zaplacone.

    > na rynku ale juz w PL

    Czyli po zakonczeniu procedury dopuszczenia do obrotu, czyli po zaplaceniu
    naleznosci "wjazdowych".