    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Clo na towary z USA.
    Date: Sun, 20 Jul 2008 09:08:59 +0200

    Papik wrote:

    > Zakladam,ze firma A z USA do PL

    Nie chce mi sie czytac kodeksu celnego, bo od wejscia do UE
    nie korzystam praktycznie z procedur celnych, ale jesli chcesz cokolwiek
    importowac, to musisz sam to przeczytac.
    Byc moze sa takie procedury, które pozwalaja podmiotowi
    zagranicznemu byc zglaszajacym towar, albo poprzez przedstawiciela,
    albo jakos inaczej, ale badz pewny, ze w momencie przekraczania
    granicy towar ten zostanie objety procedura celna i nie zostanie zwolniony,
    zanim
    naleznosci (clo, VAT, inne) nie zostana zaplacone.

    > na rynku ale juz w PL

    Czyli po zakonczeniu procedury dopuszczenia do obrotu, czyli po zaplaceniu
    naleznosci "wjazdowych".