  • 1. Data: 2008-07-19 10:33:18
    Temat: naruszenie praw na liscie dyskusyjnej
    Od: "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl>

    Szanowni Panstwo,

    Zwracam sie z serdeczna prosba o instrukcje w jaki sposob mozna prawne
    dochodzic do rekompensaty naruszenia dobr osobistych na newsach.
    Na grupie pl.soc.inwalidzi od dluzszego czasu sa publikowane informacje
    nieprawdziwe o mnie. Co wiecej dyskutanci naweet posuneli sie do obrazliwych
    slow pod aresem mego promotora.
    Nie moge na to pozwolic.

    Czy wlasciwym sposobem zalatwienia sprawy jest zloznie zawiadomienia do sadu
    czu do prokuratury? Niestety nie jest znany adres a czesto i nazwisko osoby
    pozywanej w takiej sytuacji.
    Czy mozna zlozyc informacje o naruszeniu prawa mailem?

    Bede wdzieczny za pomoc.
    Z wyrazami szacunku,

    dr n. med. Dariusz Radomski

  • 2. Data: 2008-07-19 10:49:52
    Temat: Re: naruszenie praw na liscie dyskusyjnej
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl> napisał
    > Czy wlasciwym sposobem zalatwienia sprawy jest zloznie zawiadomienia do
    > sadu czu do prokuratury?

    Zniewaga jest przestępstwem z oskrażenia prywatnego. Pokrzywdzony wnosi
    skargę do sądu lub przez Policję, musi opłacić opłatę. Policja wykonuje
    jedynie czynności w niezbędnym zakresie i na zlecenie sądu, nie prowadzi sie
    dochodzenia.

    Z pozwem cywilnym, może być trudność, z uwagi na brak danych o pozwanym.

    Mailem tego się nie załatwi, a przynajmniej nie w pełnym zakresie. Konieczne
    jest złożenie zeznań i podpisanie skargi.

  • 3. Data: 2008-07-19 10:54:53
    Od: "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl>

    Dziekuje serdecznie za sugestie.
    Prosze wybaczyc, ze jeszcze poprosze o doprecyzowanie. Rozumiem, ze
    powinienem zglosic informacjeq o naruszeniu dobor osobistych na liscie
    dyskusyjnej do komendy policji, tak?
    Jaki koszt moze byc takiej oplaty?

    Dariusz Radomski

  • 4. Data: 2008-07-19 10:57:50
    Od: "Andy" <d...@d...de>

    "dr Dariusz Radomski"

    > Bede wdzieczny za pomoc.
    > Z wyrazami szacunku,
    >
    > dr n. med. Dariusz Radomski

    A ja sobie wlazlem na ta grupe, gdzie tak Pana poniewieraja, poczytalem
    sobie i pozwole sobie udzielic porady.
    Wybaczyc prosze Pana i Grupe, ze tak dosadnie, ale tu jest tylko jedna rada:
    nie ruszaj gowna bo smierdzi !
    Jak zacznie Pan cyrki z cywilnym powodztwem itd. to nie tylko narazi sie Pan
    na koszty, ale osiagnie Pan dokladnie to o co "SlawciomD" i innym chodzi.
    Kazdy czytnik News ma mozliwosc blokowania Newsow osobnikow, ktorych sie nie
    chce czytac. I to jest jedyna metoda. Bezsensowne (tak, niestety
    bezsensowne) dyskusje w Pana wykonaniu daja takim Trollom pelna satysfakcje,
    a Pan produkuje setki postow kompletnie do niczego sie nie nadajacych.

    Powtarzam jeszcze raz - nie karmic Trollow, tylko tak da sie ich wytepic !

    Andy

  • 5. Data: 2008-07-19 11:06:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl> napisał
    Rozumiem, ze
    > powinienem zglosic informacjeq o naruszeniu dobor osobistych na liscie
    > dyskusyjnej do komendy policji, tak?

    tak, lub sądu.
    Opłaty są rzętu kilkuset zlotych, prosze spytac w sadzie lub poszukac w
    Internecie.

  • 6. Data: 2008-07-19 11:20:20
    Od: "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl>

    Serdecznie dziekuje za rade. Wnioskuje z niej, ze osoby piszace tamte slowa
    sa BEZKARNE i moga miedzy soba wypisywac pod moim adresem DOWOLNY tekst, ja
    zas powinienem z pokora go AKCEPTOWAC...?
    A moze w ogole oderbac sobie stopien naukowy, bo przeciez oni moga mioec
    racje? Czy na tym polega panstwo prawa?

    dr n. med. Dariusz Radomski

  • 7. Data: 2008-07-19 11:32:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl> napisał
    > sa BEZKARNE i moga miedzy soba wypisywac pod >moim adresem DOWOLNY tekst,
    > ja

    Nie są.

    > zas powinienem z pokora go AKCEPTOWAC...?

    To zależy od decyzji. Trzeba zawsze rozważyć co lepsze, wojna czy
    zignorowanie. Uniwersalnej rady nie ma.

  • 8. Data: 2008-07-19 11:36:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl> napisał w
    >o naruszeniu dobor osobistych

    Dokładniej o zniewadze. Dobra osobiste to pojęcia cywilistyczne. Organa
    ścigania myślą bardziej w kryteriach kodeksu karnego, a tam mamy zniewagę,
    względnie pomówienie.

    >na liscie
    > dyskusyjnej

    chyba na grupie dyskusyjnej. Listy działały na zasadzie rozsyłania maili

  • 9. Data: 2008-07-19 11:36:52
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Z pozwem cywilnym, może być trudność, z uwagi na brak danych o pozwanym.

    Jaki problem? Pozywajacy wynajmuje prywatnego detektywa, ktory ustala
    personalia pozywanego.

  • 10. Data: 2008-07-19 11:39:54
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał
    > Jaki problem? Pozywajacy wynajmuje prywatnego detektywa, ktory ustala
    > personalia pozywanego.

    Dodatkowy koszt.
    A jak zrobi to detektyw? On nie ma uprawnień żądania danych od operatorów
    telekomunikacyjnych tak jak sąd czy policja.