    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Chcemy, żeby dziecko wyjechało z ciotką za granicę
    Date: Tue, 27 Aug 2013 20:59:46 +0200

    news:kvi91v$hjl$5@dont-email.me...

    > Czy dowód , paszport jest podrobiony to można akurat łatwo sprawdzic.

    A to, czy należy do tego dziecka, któe mamy przed sobą? Mój 10-cio letni
    syn ma w paszporcie zdjęcie, jak miał 6 m-cy. Dawniej dzieciom na 10 lat
    paszporty dawali.

    > Oczywiscie, nie spowoduje to, że zatrzymania nie bedzie, ale na pewno
    > skonczy sie to szybciej.

    Jaki wpływ na szybkość ustalenia, czy paszport jest prawdziwy ma ów akt
    notarialny?

    > Jak juz ustalą, że dowó podrobiony nie jest, to "papier" pozwala szybciej
    > ustalic, że dziecko jest w danym miejscu z wlasnej lub rodziców woli.

    W jakim sensie? Sprawdzenie w zbiorach robi się równolegle ze sparwdzeniem,
    czy dziecko nie jest poszukiwane.

    > Co do obcego jezyka. Dlatego sugerowalem co najmniej w jezyku angielskim,
    > zeby ktokolwiek byl w stanie to przeczytac.

    Zlituj się. Poza krajami, gdzie język jest angielski na pottrzeby urzędowe
    konieczne jest tłumaczenie tego dokumentu. W Wielkiej Brytanii dokument
    nawet po angielsku, ale tłumaczony przez tłumacza z Polski nie jest
    dokumentem.

    > Co do poruszaniu sie w obszarze Schengen, to jego wartosc jest taka
    > sobie, natomiast, na lotniskach czy kontroli granicznej moze zdecydowac
    > czy lecicie czy nie. Bo bez tego papierka moża sie wam w ogole do
    > samolotu nie udać wsiąść.

    Równie dobrze może o tym zadecydować brak pieluszek. Chyba, że któraś linia
    lotnicza domaga się zezwolenia rodziców na lot dziecka, ale to trzeba pytać
    w liniach lotniczych. Z przepisami urzędowymi to nie ma nic wspólnego.

    > Zadna.

    > Dokładnie tak. Oboje rodzice. Jesli jedzie jeden z rodziców z małym
    > dzieckiem np do USA to radziłbym, i to bardzo, taki papier miec.
    > O ile Polacy was wypuszczą i dolecicie gdzie trzeba, to amerykanie mogą
    > wam nie pozwolić wrócić. Oni mają bzika na punkcie dzieci.

    Jeśli uznają, że to Polskie dziecko, to jaki sens ma jego niewypuszczanie z
    USA? A jeśli uzjaą, ze to inne dziecko, niż przedstawiony przepis, to w co
    zmieni jakiś tam akt notarialny dotyczący zupełnie innego dziecka?

    > Może.

    > Nie ma obowiązku miec, co nie znaczy, że nie możesz zostać zatrzymany w
    > celu ustalenia tożsamości.

    Czyli idąc z dzieckiem na spacer w Polsce mama, by uniknąć zatrzymania ma
    posiadać notarialne upoważnienie ojca? Witek! Czy ty nie widzisz, ze
    brniesz w głupocie w stronę absurdu?

    > W przypadku obywatali innych krajów obowiązek posiadania dokumentu już
    > jednak jest.

    Ale dokumentu stwierdzającegio tożsamość, a nie upoważnienia od rodziców.